
Raportul Special
realizat de specialisti
Comisia a propus noi masuri practice in cadrul pachetului privind modernizarea TVA pentru tranzactiile online transfrontaliere dintre intreprinderi si consumatori (B2C). Masurile au ca scop sprijinirea comertului electronic transfrontalier in ceea ce priveste respectarea legislatiei in materie de TVA, prin eliminarea barierelor legate de TVA pentru intreprinderile online, in special pentru intreprinderile nou-infiintate si IMM-uri, precum si combaterea fraudei in domeniul TVA pentru tranzactiile online realizate de intreprinderile din afara UE. Aceste masuri includ, in special:
- modificari ale mini-ghiseului unic, care permite anumitor intreprinderi sa isi respecte obligatiile in materie de TVA in orice stat membru prin intermediul unui portal digital online, gazduit de administratia lor fiscala si in propria lor limba. Aceste modificari includ introducerea unui prag transfrontalier al TVA in interiorul UE si noi cerinte simplificate de asigurare a conformitatii (va fi introdus un nou prag transfrontalier de TVA in interiorul UE, de 10 000 EUR; pentru intreprinderile care isi desfasoara activitatea online, ale caror vanzari transfrontaliere se situeaza sub prag, aceste vanzari vor fi tratate ca vanzari pe piata interna, TVA-ul fiind platit administratiei fiscale proprii; cerinta prezentarii a doua elemente de proba de catre furnizorii de servicii electronice care au o cifra de afaceri mai mica de 100 000 EUR a devenit mai supla; vanzatorii online vor putea sa aplice normele tarii de origine in domenii precum facturarea si tinerea registrelor, facilitand astfel respectarea legislatiei in materie de TVA; vor fi introduse noi audituri coordonate, pentru a se evita posibilitatea ca acesti vanzatori sa faca obiectul unor cereri separate de audit la nivel national);
- extinderea mini-ghiseului unic existent la prestarile de servicii in interiorul UE, altele decat cele carora li se aplica in prezent, si la vanzarile de bunuri la distanta, atat in interiorul UE, cat si din tari terte, ceea ce va simplifica radical colectarea TVA si va asigura conditiile pentru eliminarea incepand cu 1 ianuarie 2021 a regimului de scutire a transporturilor mici, care prevede scutirea de TVA a importului de marfuri cu o valoare neglijabila care nu depaseste valoarea totala de 22 de euro;
- eliminarea pragurilor actuale pentru vanzarile la distanta din interiorul UE, precum si a scutirii de TVA pentru importurile de transporturi mici de bunuri din afara UE (le-ar permite statelor membre sa aplice cote reduse sub nivelul minim de 5 %,);
- modificari ale normelor existente pentru a le permite statelor membre sa aplice o cota redusa de TVA publicatiilor electronice, cum ar fi cartile electronice sau ziarele online, asa cum este deja cazul publicatiilor echivalente tiparite.
Pozitia Sectiunii ECO din cadrul CESE pentru Pachetul digital privind TVA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Se saluta pachetul privind modernizarea TVA pentru comertul electronic transfrontalier si sustine atat obiectivele sale, cat si atentia pe care o acorda preocuparilor IMM-urilor. Aceste norme propuse vor avea un impact major asupra intreprinderilor care vand bunuri si servicii online, permitandu-le sa beneficieze de norme mai echitabile, de costuri de asigurare a conformitatii mai mici, precum si de conditii de concurenta echitabile in raport cu intreprinderile din afara UE. Pe termen lung, propunerile vor contribui, de asemenea, la un sistem european de TVA care sa reziste probei timpului.
Punerea in aplicare a mini-ghiseului unic pentru TVA a avut un impact semnificativ asupra reducerii costurilor de asigurare a conformitatii. Cu toate acestea, respectivele economii nu au fost neaparat resimtite in aceeasi masura de catre intreprinderile de diferite dimensiuni. in special IMM-urile au intampinat dificultati cu privire la o serie de elemente de asigurare a conformitatii in ceea ce priveste mini-ghiseului unic pentru TVA si si-au exprimat preocupari majore. Prin urmare, se salutat faptul ca modificarile propuse la mini-ghiseului unic pentru TVA ofera solutii la aceste preocupari.
Avand in vedere succesul inregistrat, pana in prezent, de mini-ghiseului unic pentru TVA, in ceea ce priveste reducerea costurilor de asigurare a conformitatii pentru intreprinderile implicate in comertul transfrontalier, extinderea acestuia la alte servicii decat cele incluse in prezent, precum si la achizitiile si importurile intracomunitare de bunuri, este un pas firesc inainte. in afara de reducerea potentiala a costurilor de asigurare a conformitatii, extinderea va crea, de asemenea, conditii de concurenta echitabile in cadrul sectorului de comert electronic, ceea ce ar putea avea un impact pozitiv in special asupra IMM-urilor. Extinderea mini-ghiseului unic la bunuri creeaza conditii pentru o posibila eliminare a regimului de scutire a transporturilor de valoare mica, care a creat o denaturare a concurentei, intreprinderile cu sediul in afara UE avand un avantaj competitiv fata de cele cu sediul in cadrul UE. Prin urmare, se saluta propunerea de extindere a mini-ghiseului unic.
Modificarile cotelor de TVA aplicabile publicatiilor electronice ar elimina distinctia dintre publicatiile fizice si cele electronice si ar asigura neutralitatea pe aceasta piata. Cu toate acestea, desi saluta eliminarea acestei denaturari a concurentei, se evidentiaza riscul pe care o astfel de eliminare il constituie pentru baza de aplicare a TVA. De asemenea, se constata ca masurile propuse sunt percepute de Comisia Europeana ca un preambul la o reforma mai ampla a structurii cotei de TVA a UE si se exprima preocuparea pentru impactul pe care o astfel de dezarmonizare l?ar avea asupra intreprinderilor implicate in comertul transfrontalier, in special asupra IMM?urilor.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
10 aprilie: un nou termen pentru unele obligatii fiscaleNoutati Legislatie Fiscala 01 - 05 iunie 2009Cum afli daca IT-istul firmei desfasoara activitate dependenta sau nu si cum impoziteziPlafoane TVA valabile 2024. Noile limiteImplicatiile fiscale ale unei facturi inregistrate de doua oriUltimele articole
Mijloace fixe. Cum sa le scoateti din evidenta + o MONOGRAFIE contabila utilaBon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-TBon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Articole similare
Inspectii fiscale ANAF: Ce deficiente au gasit inspectorii in sem. II 2022Comert online. Care sunt reglementarile privind casa de marcat fiscala?Inovatii si tendinte in tehnologiile de plata cu cardulCapcanele comertului online. SolutiiTitlul I pct. 1 - 41Ultimele articole
Controale ANAF. Ce deficiente privind aplicarea legislatiei fiscale au identificat inspectorii in sem. I 2023Digitalizare IMM-uri. Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCARA crescut procentul implementarii solutiilor de tip CRMMicrointreprinderile si IMM-urile pot primi granturi de pana la 100.000 euro pentru a-si digitaliza activitateaCum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profitSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA