Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi modificari privind TVA. Vezi ordinul emis de ANAF!

20-Iun-2013
3970
Va informam ca Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.606 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial nr.351 din 13.06.2013.

Redam mai jos continutul acestuia:

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art.153 si 1531 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art.7, art.78 alin.(3) si art.228 alin.(2) si (21) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

ORDIN
Art.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.700/2012 pentru
aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.356 din 25 mai 2012, se modifica dupa cum urmeaza:


1. Art.2 lit.d) se abroga.

2. Literele d) si e) ale articolului 5 din ordin se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"d) din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al
saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive;

e) din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al
saselea decont de taxa, in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca, in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

La Anexa 1, capitolul I "Dispozitii generale", literele e), f) si g) de la punctul 6 se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:


"e) pentru anularea, potrivit art.153 alin.(9) lit.c) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art.2 alin.(2) lit.a) din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) pentru anularea, potrivit art.153 alin.(9) lit.d) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa pe
valoarea adaugata a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, precum si a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 2 trimestre calendaristice consecutive;

g) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa
pe valoarea adaugata, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;"

4. La Anexa 1, capitolul I "Dispozitii generale", punctele 7 si 8 se modifica si vor avea urmatorul
cuprins:

"7. Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, in situatiile prevazute la pct.6 lit.a) - b), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal si in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, conform art. 1563 alin.(13) din Codul fiscal.

8. Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile prevazute la pct. 6 lit. c) – g) si i), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor legale in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari si/sau din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in aceste registre la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA."

5. La Anexa 1, capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiunea a 3-a,
pct.1 si 5 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul dispozitiilor art.153 alin.(9) lit c) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art.2 alin.(2) lit.a) din Ordonanta Guvernului nr.75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

"5. Pentru persoanele impozabile care indeplinesc conditia de anulare a inregistrarii in scopuri de
TVA, datorita faptului ca asociatii/administratorii au fapte inscrise in cazierul fiscal, compartimentul de specialitate verifica, in Registrul comertului electronic (RECOM), daca asociatii/ administratorii detin aceasta calitate la data aplicarii procedurii. Documentele prevazute la pct.4 se intocmesc dupa verificarea mentinerii conditiilor de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Documentele se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale."

6. La Anexa 1, capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiunile 4 si 5
se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"SECTIUNEA a 4-a

Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care nu au depus
niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive sau pentru 2 trimestre calendaristice consecutive
1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art.153 alin.(9) lit.d) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile, altele decat cele declarate inactive sau aflate in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului, daca nu au depus niciun decont de taxa prevazut la art.1562 din Codul fiscal pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic.

2. Identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se face in fiecare luna calendaristica, pana la sfarsitul lunii, dupa expirarea termenului de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica sau al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, dupa caz.

3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selecteaza din aplicatia
informatica persoanele inregistrate in scopuri de TVA care, pentru 6 luni consecutive sau doua trimestre calendaristice consecutive nu au depus niciun decont - formular (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" si intocmeste urmatoarele documente:

a) referatul, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa, prin care propune, pentru toti contribuabilii selectati, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA si anularea certificatelor de inregistrare in scopuri de TVA,

b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit modelului prevazut in anexa nr.4 la ordin, avand bifata casuta corespunzatoare, pentru fiecare contribuabil selectat.

4. Documentele prevazute la pct.3 se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.

5. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive.

6. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive.

7. Cu data prevazuta la pct.5 sau 6, dupa caz, se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de
TVA.

8. Dispozitiile pct.5 si 6 din sectiunea 1 se aplica in mod corespunzator.

SECTIUNEA a 5-a


Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca in deconturile
de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice consecutive nu au fost evidentiate operatiuni, realizate in cursul perioadelor de raportare

1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art.153 alin.(9) lit.e) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

2. Identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se face in fiecare luna calendaristica, pana la sfarsitul lunii, dupa expirarea termenului de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica sau al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, dupa caz.

3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selecteaza din aplicatia
informatica persoanele inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioade fiscale pentru TVA si care, in deconturile de TVA aferente celor 6 luni consecutive sau celor doua trimestre calendaristice consecutive, dupa caz, nu au evidentiat nicio achizitie de bunuri/servicii si nicio livrare de bunuri/prestare de servicii.

4. Compartimentul de specialitate intocmeste urmatoarele documente:

a) referatul, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa, prin care propune, pentru toti contribuabilii selectati, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA si anularea certificatelor de inregistrare in scopuri de TVA,

b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit
modelului prevazut in anexa nr.4 la ordin, avand bifata casuta corespunzatoare, pentru fiecare contribuabil selectat.

5. Documentele prevazute la pct.4 se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.

6. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, daca nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

7. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa in situatia persoanelor
impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca nu au fost evidentiate achizitii de
bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

8. Cu data prevazuta la pct.6 sau 7, dupa caz, se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de
TVA.


9. Dispozitiile pct. 5 si 6 din sectiunea 1 se aplica in mod corespunzator."

7. La Anexa nr.1, capitolul IV "indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea, din oficiu, in
scopuri de TVA sau anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA" se abroga.

8. Anexa nr.3 se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr.1, care face parte integranta din prezentul
ordin.

9. Anexa nr.4 se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr.2, care face parte integranta din prezentul
ordin.

10. Anexa nr.5 se abroga.

11. La anexa nr.6 "Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a
formularelor", pct.4 se abroga.

Art.II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de 29.05.2013
P R E S E D I N T E,
GELU STEFAN DIACONU

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016