Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi reguli la incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator

23-Ian-2018
4032

Incepand cu 01 februarie 2018 incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator se va efectua in conformitate cu prevederile ordinului comun nr. 1168/2017 / 492/2018 / 3024/2018 / 3337/2017. De la aceasta data se abroga Ordinul nr. 409/4.020/737/703/2017 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator.

Noul ordin aduce completari atat documentelor justificative care se au in vedere la incadrarea persoanelor scutite de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor cat si ocupatiilor specifice activitatilor de creare de programe pentru calculator.

Astfel, incepand cu 01 februarie 2018, angajatii operatorilor economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in conformitate cu legislatia in vigoare, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 2 din Codul fiscal daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) posturile pe care sunt angajati corespund listei cuprinzand ocupatiile mentionate in anexa;
b) postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;
c) detin o diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau de scurta durata sau detin o diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata sau detin o diploma de bacalaureat si urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate si presteaza efectiv una dintre activitatile prevazute in anexa;
d) angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice venituri din activitatea de creare de programe pentru calculator destinata comercializarii; Sunt exceptate de la indeplinirea acestei conditii societatile nou infiintate si cele care au facut in cursul anului obiectul unei reorganizari – pentru anul in care s,a produs reorganizare.
e) veniturile anuale prevazute la lit. d) au o valoare de cel putin echivalentul in lei a 10.000 euro (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit.

De aceasta facilitate beneficiaza:
- cetatenii romani si cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene ale caror diplome sunt echivalate sau recunoscute, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, cu diplome de nivel master obtinute ca urmare a absolvirii unui ciclu integrat de studii universitare de licenta si master sau cu diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta;
- cetatenii romani si cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene ale caror diplome sunt echivalate sau recunoscute, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, cu diploma de bacalaureat, si care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate.

Activitatea de creare de programe pentru calculator reprezinta prestarea efectiva a uneia dintre activitatile de creare de programe pentru calculator corespunzatoare ocupatiilor specifice mentionate in anexa la ordin. In plus fata de activitatile prevazute pana la 01 februarie 2018 se regasesc ocupatiile:

- Programator ajutor: Activitati de asigurare suport tehnic in realizarea programelor pentru calculator, conform unor specificatii predefinite, si asamblarea lor in sisteme coerente, inclusiv testarea in vederea asigurarii conformitatii cu specificatiile
- Analist ajutor: Activitati de asigurare suport tehnic pentru realizarea analizei in vederea definirii specificatiilor pentru construirea efectiva a sistemelor informatice, susceptibile sa raspunda cerintelor utilizatorilor

Angajatorul va justifica incadrarea persoanelor scutite de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor su urmatoarele documente:
a) actul constitutiv, in cazul operatorilor economici;
b) organigrama angajatorului;
c) fisa postului;
d) copia cu mentiunea "conform cu originalul" a diplomei acordate dupa finalizarea studiilor in invatamantul universitar de lunga/scurta durata, respectiv copia cu mentiunea "conform cu originalul" a diplomei acordate dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, respectiv copia legalizata a atestatului de echivalare sau recunoastere a diplomei, eliberat prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, pentru cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene;
e) adeverinta de absolvire a studiilor universitare de licenta, eliberata de institutia de invatamant superior in cauza, in cazul in care diploma de absolvire nu a fost inca eliberata;
f) copia cu mentiunea "conform cu originalul" a diplomei de bacalaureat, respectiv copia legalizata a atestatului de echivalare sau recunoastere a diplomei, eliberat prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, pentru cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate;
g) adeverinta care sa ateste faptul ca persoana urmeaza o forma de invatamant superior, in cazul in care angajatul detine diploma de bacalaureat, eventual echivalata/recunoscuta, dar nu a absolvit studii universitare de scurta durata sau studii universitare de lunga durata sau ciclul I al studiilor de licenta;
h) copia cu mentiunea "conform cu originalul" a contractului individual de munca;
i) statul de plata intocmit separat pentru angajatii care beneficiaza de scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor;
j) comanda interna, aprobata de organul de conducere abilitat al angajatorului, care atesta solicitarea initierii procesului de creare de programe pentru calculator;
k) balanta analitica in care sa fie reflectate distinct veniturile din activitatea de creare de programe pentru calculator.

Dosarul cuprinzand documentele justificative se va pastra la sediul angajatorului in vederea controlului. In situatia in care angajatorul pastreaza documentele justificative in format electronic, acestea vor fi semnate cu semnatura electronica calificata, furnizata de un furnizor de servicii acreditat.

Scutirea de impozit se aplica lunar numai pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, obtinute din desfasurarea unei activitati de creare de programe pentru calculator, in baza unui contract individual de munca, indiferent de momentul angajarii persoanei care beneficiaza de scutire, si fara a fi conditionata de contributia acesteia la realizarea plafonului minim de venit de 10.000 euro.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi reguli la incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Totul despre somaj tehnic: Avantajele angajatorilor si ale angajatilor
    • Ce si cum trebuie facut pentru a respecta INTEGRAL noua lege privind trimiterea angajatilor in somaj tehnic - aceasta este intrebarea la care tot mai multi angajatori incearca sa afle raspuns. Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului: Art. 53 (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai...» citeste mai departe aici

  • Concediul medical intrerupe suspendarea salariatului aflat in somaj tehnic (specialist)
    • Consilierul nostru juridic - Rodica Mantescu - ne arata cum trebuie sa procedeze angajatorii care au salariati in somaj tehnic - deci cu CIM suspendat, care intra in concediu medical. Specialistul pleaca de la urmatoarea intrebare: "Un salariat are contractul individual de munca (CIM) suspendat conform art. 52(1), cu data de 01/04/2020. Incepand cu data de 06.04.2020, salariatul intra in concediu medical. Care este procedura?". Asadar, expertul nostru explica, pe Portal Codul Fiscal: In...» citeste mai departe aici

  • Depasirea crizei COVID-19: Documente obligatorii pentru angajatori
    • Ultimele saptamani au adus o multime de acte normative esentiale – OUG-uri in special – care impun obligatii noi pentru angajatori pe perioada starii de urgenta, cu efecte pe termen lung. De aceea, este esential sa stiti cum sa completati o serie de documente obligatorii in aceasta perioada. Atentie! Orice obligatie legala presupune intocmirea anumitor documente! Documentele sunt primele lucruri pe care le solicita de inspectorii ITM, pentru ca ele arata rapid daca o societate s-a...» citeste mai departe aici

  • Somaj tehnic 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor plati
    • Ministrul Muncii Violeta Alexandru anunta ca vor incepe sa fie facute primele plati pentru somajul tehnic impus de criza provocata de masurile luate pentru impiedicarea raspandarii infectarii cu coronavirus. Acesta a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook in care anunta ca a lucrat intens alaturi de echipa sa pentru ca punerea in aplicare a masurii de sprijin sa nu fie intarziata. “Incepem primele plati pentru somajul tehnic. Intre ziua in care am scris prima fraza in Ordonanta de...» citeste mai departe aici

  • ITM supravegheaza respectarea normelor de securitate si sanatate in munca de catre angajatori si salariati
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza ca va supraveghea si monitoriza respectarea de catre angajatori si salariati a normelor de securitate si sanatate in munca, iar anagajtorii au obligatia de a implementa masurile necesare pentru a preveni aparitia si raspandirea Covid-19 la la locurile de munca. Accidentele de munca inregistrate in fiecare an in sectorul constructii, de cele mai multe ori cu consecinte grave, reprezinta motivul principal, pentru care si pe parcursul anului 2020,...» citeste mai departe aici

  • Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri: 1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU? Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016