Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 1946/2023. Au fost aprobate noi reguli pentru schimbul automat de informatii raportate de Operatorii de platforme

07-Dec-2023
1445
Ordinul 1946/2023. Au fost aprobate noi reguli pentru schimbul automat de informatii raportate de Operatorii de platforme

Prin Ordinul 1946/2023 au fost aprobate noi reguli pentru schimbul automat OBLIGATORIU de informatii raportate de Operatorii de platforme.

Ordinul 1946/2023 pentru aprobarea procedurilor de punere in aplicare a prevederilor art. 291 5 alin (10) - (13) si alin. (19) lit. a) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1098 din 6 decembrie 2023.

Articolul 291 5 din Codul de procedura fiscala se refera la Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii raportate de Operatorii de platforme.

Mai exact, operatorul de platforma care are obligatia de raportare trebuie sa se inregistreze la autoritatea competenta din Romania sau din oricare alt stat membru in vederea respectarii procedurilor de diligenta fiscala si de raportare.

Un Operator de platforma care are obligatia de raportare poate alege sa se inregistreze la autoritatea competenta dintrun singur stat membru.

In cazul in care Operatorul de platforma care are obligatia de raportare si solicita sa se inregistreze la autoritatea competenta din Romania, aceasta ii aloca un numar individual de identificare si notifica acest numar autoritatilor competente din toate statele membre prin mijloace electronice.

Un Operator de platforma care are obligatia de raportare poate alege sa se inregistreze la autoritatea competenta dintrun singur stat membru.

Autoritatea competenta din Romania poate sa reinregistreze un Operator de platforma care are obligatia de raportare a carui inregistrare a fost revocata in conformitate cu alin. (15) numai daca acesta furnizeaza garantii adecvate privind angajamentul sau, respectiv declaratii pe propria raspundere si garantii financiare, de a respecta cerintele de raportare din Uniunea Europeana, inclusiv orice cerinta de raportare neindeplinita. Procedura de aplicare a prezentului alineat se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

In cazul in care Operatorul de platforma care are obligatia de raportare alege sa se inregistreze in Romania, comunica autoritatii competente din Romania urmatoarele informatii:

a)numele;

b)adresa postala;

c)adresele electronice, inclusiv site-urile web;

d)orice NIF care i s-a emis Operatorului de platforma care are obligatia de raportare;

e)o declaratie cu informatii privind identificarea Operatorului de platforma care are obligatia de raportare in scopuri de TVA in Uniunea Europeana, in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;

f)statele membre in care Vanzatorii Raportabili sunt rezidenti in sensul subsectiunii D, sectiunea II.

Dupa inregistrare, Operatorul de platforma informeaza autoritatea competenta din Romania cu privire la orice modificari ale informatiilor prevazute mai sus.

Prin Ordinul 1946/2023 se aproba urmatoarele:

-procedura de aplicare a prevederilor art. 2915 alin. (10), (12), (13) si alin. (19) lit. a) din Codul de procedura fiscala, prevazuta in anexa nr. 1.

- Procedura de aplicare a prevederilor art. 2915 alin. (11) din Codul de procedura fiscala, prevazuta in anexa nr. 2.
-modelul si continutul formularului (707) "Cerere de inregistrare/mentiuni/renuntare pentru operatorii de platforma, definiti in sensul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala", instructiunile de completare si de utilizare ale acestuia, precum si caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare, prevazute in anexa nr. 3.

ANEXA nr. 1:PROCEDURA DE APLICARE a prevederilor art. 2915 alin. (10), (12), (13) si alin. (19) lit. a) din Codul de procedura fiscala

1.Operatorii de platforme definiti in sensul pct. 4 lit. b) subsectiunea A sectiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala pot opta sa se inregistreze la autoritatea competenta din Romania sau din oricare alt stat membru, in vederea indeplinirii obligatiei de raportare, prevazuta in sectiunea III din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala.

2.Operatorii de platforme definiti in sensul pct. 4 lit. b) subsectiunea A sectiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala, care opteaza sa se inregistreze la autoritatea competenta din Romania, isi exercita optiunea prin depunerea formularului (707) "Cerere de inregistrare/mentiuni/renuntare pentru operatorii de platforma, definiti in sensul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala".

3.Formularul (707) "Cerere de inregistrare/mentiuni/renuntare pentru operatorii de platforma, definiti in sensul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala" se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.

4.Dupa depunerea formularului (707), avand marcata cu "X" sectiunea I.1. Inregistrare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala atribuie operatorului de platforma definit in sensul pct. 4 lit. b) subsectiunea A sectiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala un numar individual de identificare, utilizat numai in vederea indeplinirii obligatiei de raportare. Numarul individual de identificare nu reprezinta cod de identificare fiscala, in sensul titlului IV "inregistrarea fiscala" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

5.Agentia Nationala de Administrare Fiscala comunica operatorului de platforma definit in sensul pct. 4 lit. b) subsectiunea A sectiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala numarul individual de identificare atribuit, la adresa de e-mail inscrisa in formularul (707).

6.Dupa inregistrare, operatorul de platforma informeaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la orice modificari ale informatiilor prevazute la art. 2915 alin. (12) din Codul de procedura fiscala, prin depunerea formularului (707), avand marcata cu X sectiunea I.2. Mentiuni.

7.Operatorul de platforma informeaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala ca nu mai desfasoara nicio activitate in calitate de operator de platforma, prin depunerea formularului (707), avand marcata cu X sectiunea I.3. Renuntare.


ANEXA nr. 2:PROCEDURA DE APLICARE a prevederilor art. 2915 alin. (11) din Codul de procedura fiscala

1.Agentia Nationala de Administrare Fiscala revoca inregistrarea unui operator de platforma, efectuata in temeiul art. 2915 alin. (10) din Codul de procedura fiscala, in situatia in care acesta nu respecta obligatia de raportare prevazuta in anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala.

2.Dupa transmiterea a doua atentionari cu privire la nerespectarea obligatiei de raportare, prevazuta in anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala, se va dispune revocarea inregistrarii unui operator de platforma, definit in sensul pct. 4 lit. b) subsectiunea A sectiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala, in temeiul art. 2915 alin. (15) din Codul de procedura fiscala. inregistrarea se revoca cel tarziu dupa expirarea unui termen de 90 de zile, dar nu inainte de expirarea unui termen de 30 de zile de la a doua atentionare.

3.Un operator de platforma caruia i-a fost revocata inregistrarea se va putea reinregistra numai daca acesta furnizeaza garantii adecvate privind angajamentul sau, respectiv o declaratie pe propria raspundere si garantii financiare, potrivit legii, inclusiv orice cerinta de raportare neindeplinita.

4.Garantia va fi constituita la nivelul maxim al sanctiunii aplicabile pentru nerespectarea obligatiei de raportare, prevazuta la art. 336 alin. (1) lit. z) din Codul de procedura fiscala.

5.Ulterior transmiterii si validarii de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a documentelor prevazute la pct. 3, operatorul de platforma se va putea reinregistra prin depunerea formularului (707) "Cerere de inregistrare/mentiuni/renuntare pentru operatorii de platforma, definiti in sensul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala", avand marcata cu "X" sectiunea I.1. inregistrare.

6.In sensul prezentei proceduri, prin reinregistrare se intelege o noua inregistrare, conform prevederilor prezentei anexe si ale anexei nr. 1 la ordin.

 

INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE SI UTILIZARE a formularului (707) "Cerere de inregistrare/mentiuni/renuntare pentru operatorii de platforma, definiti in sensul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala"

(1)Formularul (707) "Cerere de inregistrare/mentiuni/renuntare pentru operatorii de platforma, definiti in sensul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala" se utilizeaza de catre operatorii de platforma care au obligatia de raportare, in sensul pct. 4 lit. b) subsectiunea A sectiunea I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala, pentru indeplinirea obligatiilor prevazute la art. 2915 alin. (10), (13) si alin. (19) lit. a) din acelasi act normativ.

(2)Formularul (707) "Cerere de inregistrare/mentiuni/renuntare pentru operatorii de platforma, definiti in sensul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala" se depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii, dupa cum urmeaza:

a)cererea de inregistrare si de renuntare pana la data de 15 decembrie inclusiv a anului pentru care se face raportarea sau a anului in care s-a decis renuntarea;

b)cererea de mentiuni, in termen de 30 de zile de la data la care au intervenit orice modificari ale informatiilor declarate anterior.

(3)Completarea cererii

I.Felul cererii

Se marcheaza cu "X" pct. 1, 2 sau 3, dupa caz.

Cererea de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari.

Cererea de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Cererea de renuntare se completeaza cu ocazia renuntarii la inregistrare.

Atentie! In cazul cererii de mentiuni se completeaza toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, indiferent daca acestea au mai fost declarate. In cazul cererii de renuntare se vor completa doar numarul individual de identificare si denumirea din tara de origine.

II.Date de identificare a operatorului de platforma

Randul 1. Numar individual de identificare

Nu se completeaza la depunerea initiala a formularului. Se completeaza la depunerea cererii de mentiuni sau de renuntare.

Randul 2. Denumire (din tara de origine)

Se completeaza denumirea operatorului de platforma din tara de origine.

Randul 3. Forma juridica (din tara de origine)

Se completeaza cu forma juridica a operatorului de platforma din tara de origine.

Randul 4. Data infiintarii in tara de origine (zz/ll/aaaa)

Se completeaza cu cifre arabe, in format zi/luna/an, data la care s-a infiintat operatorul de platforma in tara de rezidenta.

Randul 5. Date privind adresa sediului social din tara de origine

Se completeaza cu date privind adresa sediului social din tara de origine a operatorului de platforma.

Randul 6. Cod de identificare fiscala din tara de rezidenta

Se completeaza cu codul de identificare fiscala din tara de rezidenta a operatorului de platforma.

Randul 7. Cod de TVA atribuit intr-un stat membru al Uniunii Europene

Se marcheaza cu "X" optiunea DA si se completeaza cu denumirea statului membru/statelor membre si codul/codurile de TVA atribuit(e) operatorului de platforma. In situatia in care operatorul de platforma nu detine un cod de TVA intr-un stat membru al Uniunii Europene se marcheaza cu "X" optiunea NU.

Randul 8. Site-uri web

Se completeaza adresele web (URL) ale platformelor digitale administrate de operatorul de platforma.

Randul 9. Statele membre in care vanzatorii raportabili sunt rezidenti

Se marcheaza cu "X" denumirea statelor membre in care vanzatorii raportabili sunt rezidenti, in sensul subsectiunii D a sectiunii II din anexa nr. 5 din Codul de procedura fiscala.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici