Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 43/2020: S-au aprobat modelele de formulare pentru colectarea creantelor bugetare

26-Feb-2020
2807

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 150 din 25 februarie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 43/2020 privind aprobarea modelelor de formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor bugetare.

Ordinul emis de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice a intrat in vigoare de marti - 25 februarie 2020.

Ordinul nr. 43/2020 are in vedere dispozitiile art. 342 alin. (3) si (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 16 alin. (7) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

De asemenea, Ordinul are la baza avizul favorabil al Ministerului Finantelor Publice nr. 806.431/2020 si referatul de aprobare al Directiei financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice nr. 713.415/2019.

Totodata, au fost avute in vedere prevederile art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice nr. 22/2017, cu modificarile si completarile ulterioare,

Extras din Ordinul nr. 43/2020 al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice

Art. 1. -
(1) Se aproba modelele, precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare si de pastrare a urmatoarelor formulare:


1. Notificare privind obligatiile bugetare restante, prevazuta in anexa nr. 1;
2. Decizie referitoare la obligatiile bugetare accesorii, reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, prevazuta in anexa nr. 2;
3. Somatie, prevazuta in anexa nr. 3;
4. Titlu executoriu, prevazut in anexa nr. 4;
5. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 5;
6. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi, prevazuta in anexa nr. 6;
7. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 7;
8. Somatie (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 8;
9. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 9;
10. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 10;
11. Anunt individual pentru comunicarea prin publicitate, prevazut in anexa nr. 11;
12. Anunt colectiv pentru comunicarea prin publicitate, prevazut in anexa nr. 12;
13. Proces-verbal privind indeplinirea procedurii de comunicare prin publicitate, prevazut in anexa nr. 13;
14. Proces-verbal de constatare a implinirii termenului de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita, prevazut in anexa nr. 14;
15. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 15;
16. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 16;
17. Proces-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 17;
18. Proces-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 18;
19. Decizie de ridicare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 19;
20. Decizie de ridicare a popririi asiguratorii a sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 20;
21. Decizie de ridicare a sechestrului asigurator aplicat asupra bunurilor, prevazuta in anexa nr. 21;
22. Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 22;
23. Adresa de infiintare a popririi executorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 23;
24. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi executorii ca urmare a transformarii masurilor asiguratorii in masuri executorii, prevazuta in anexa nr. 24;
25. Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 25;
26. Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, prevazuta in anexa nr. 26;
27. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 27;
28. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 28;
29. Proces-verbal de sigilare/desigilare a bunurilor, prevazut in anexa nr. 29;
30. Proces-verbal de instituire a administratorului-sechestru, prevazut in anexa nr. 30;
31. Proces-verbal de predare-primire in cazul valorificarii prin vanzarea bunurilor mobile in regim de consignatie, prevazut in anexa nr. 31;
32. Anunt privind vanzarea bunurilor mobile, prevazut in anexa nr. 32;
33. Anunt privind vanzarea bunurilor imobile, prevazut in anexa nr. 33;
34. Adresa de instiintare privind valorificarea bunurilor sechestrate prin vanzare la licitatie, prevazuta in anexa nr. 34;
35. Cerere de participare la licitatie si oferta de cumparare, prevazute in anexa nr. 35;
36. Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor mobile, prevazut in anexa nr. 36;
37. Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor imobile/ansamblului de bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 37;
38. Proces-verbal privind valorificarea bunurilor prin vanzare directa, prevazut in anexa nr. 38;
39. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 39;
40. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 40;
41. Proces-verbal de predare primire a bunurilor valorificate, prevazut in anexa nr. 41;
42. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silita, prevazut in anexa nr. 42;
43. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, prevazuta in anexa nr. 43;
44. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 44;
45. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita aplicate asupra bunurilor sechestrate, prevazuta in anexa nr. 45;
46. Decizie de anulare a actului administrativ fiscal, prevazuta in anexa nr. 46.
(2) Anexele nr. 1-46*) fac parte integranta din prezentul ordin.
*) Anexele nr. 1-46 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 150 bis.

Art. 2. -
Directia financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici