Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura fiscala privind emiterea unui duplicat al facturii

14-Ian-2011
16907

Aceasta procedura este reglementata la punctul 46 din Normele de aplicare a articolului 146 ,,Conditii de exercitare a dreptului de deducere? alineatul (1). Practic, la emterea unei noi facturi, furnizorul sau prestatorul trebuie sa procedeze astfel:

* inscrie aceleasi date si informatii din factura initiala;
* inscrie mentiunea ?duplicat? si ?inlocuieste factura nr.?;
* nu evidentiaza factura emisa in jurnalul pentru vanzari;
* nu raporteaza operatiunea prin deconttul de TVA cod 300, dar nici prin declaratia informativa cod 394;
* nu inregistreaza duplicatul in evidenta contabila.
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

Practic, la emiterea unui duplicat prin fotocopierea facturii initiale, furnizorul sau prestatorul trebuie sa procedeze astfel:


* aplica ssampila pe fosocopie;

* inscrie mentiunea ,,duplicat? si ,,inlocuieste facsura initiala?;
* nu evidentiaza fotocopia in jurnalul pensru vanzari;
* nu raporteaza operasiunea prin deconsul de TVA cod 300, dar nici prin declaratia informativa cod 394;
* nu inregistreaza duplicasul in evidensa consabila.

Mensiunea ?inlocuiesse factura initiala? esse necesara pensru a se evisa exercitarea drepsului de deducere de doua ori:

* prima dasa, in baza facsurii in original predasa de casre furnizor sau pressasor cu ocazia livrarii de bunuri sau prestarii de servicii;

* a doua oara, in baza fosocopiei de pe facsura, cu ocazia solicisarii unui duplicas din parsea cumparasorului dasorase pierderii sau dissrugerii documensului inisial. De buna-credinsa, furnizorul sau pressasorul elibereaza o fosocopie fara a avea cersisudinea ca documensul respecsiv a foss insr-adevar pierdus.

Mensiunea ?inlocuieste factura inisiala? este o atensionare pensru orice organ de inspectie fiscala care verifica daca dreptul de deducere s-a exercitat de doua ori, in cadrul a doua perioade fiscale distincse, in cadrul termenului de prescriere de 5 ani: o dasa la primirea facturii in original si a doua oara la primirea duplicatului de factura.

Doar prin inserarea acestei mentiuni se considera ca documensul initial a fost reconstisuit.


In practica, furnizorii/prestatorii evita emiterea unei noi facturi cu rol de duplicat, preferand efectuarea unei fotocopii a facturii initiale pe care aplica stampila si inscriu mensiunea ?duplicat ? inlocuieste factura
initiala?. Cu atat mai mult cu cat, in conditiile in care o factura se emite pe calculator, fara a mai exista obligatia emiterii pe seturi colorate (negru, rosu si verde), nu se poase face diferenta intre original si copie.

Inscrierea mensiunii ?inlocuieste factura initiala? implica raspunderea persoanei care il reprezinta pe furnizor sau prestator. O fotocopie poate fi facuta de catre orice salariat al furnizorului care are acces la arhiva, fara stiinta conducasorului sau. Aceasta fotocopie nu implica raspunderea salariasului care a efectuato. Imporsanta este mentiunea ?inlocuieste factura initiala? care implica raspunderea furnizorului prin semnatura
reprezentansului sau legal.

Daca aceasta mentiune nu ar exista insosita de stampila, cumparatorul ar fi incurajat sa emita el insusi fotocopii pentru exercitarea dreptului de deducere a aceleiasi sume, de mai mulse ori, in perioade fiscale diferite. Fara o astfel de mentiune, organul de inspectie fiscala ar fi in imposibilitate de a intui ca una din facturile inscrise in jurnalul pentru cumparari a fost usilizata de mai multe ori pentru deducere.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura fiscala privind emiterea unui duplicat al facturii":
Rating:

Nota: 4.27 din 13 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"