Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!

14-Feb-2019
2797

Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat.

Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL sunt initiatorii proiectului legislativ prin care pensiile speciale ar putea fi eliminate.

"Pensiile speciale reprezinta o forma de recompensa pentru anumite categorii profesionale. Din pacate, lipsa unor prevederi clare, obiective si transparente de stabilire a categoriilor profesionale ce ar putea sa beneficieze de pensii de serviciu, precum si lipsa unei limitari a cuantumului pensiilor de serviciu a transformat acest sistem de pensii speciale intr-una dintre cele mai mari probleme ale Romaniei", se arata in expunerea de motive.

Potrivit initiatorilor, “anomaliile generate de existenta pensiilor de serviciu sunt de ordin social si financiar si influenteaza negativ societatea romaneasca. Astfel, in randul majoritatii populatiei, exista un sentiment de dezaprobare, nemultumire si frustare fata de acest sistem de pensii de serviciu. Conform unei cercetari sociologice (...),pe un esantion reprezentativ, peste 80% din populatia Romaniei solicita eliminarea pensiilor de serviciu, cunoscute ca pensii speciale”.

Acestia subliniaza necesitatea eliminarii pensiilor de serviciu in conditiile in care exista un grad atat de ridicat de “nefavorabilitate in randul populatiei adulte a tarii”.

“Legiuitorul este obligat sa intervina pentru stoparea acestui fenomen care genereaza nemultumire, atat in randul populatiei active, cat mai ales in randul pensionarilor ce nu benefiiaza de astfel de pensii de serviciu. Un alt aspect negativ ce genereaza frustrare este si cuantumul unor astfel de pensii de serviciu. Astfel, in timp ce 5 milioane de pensionari, a caror pensie a fost calculata pe baza de contributivitatea, au un venit lunar mediu de aproximativ 1.100 de lei, pensii medii in randul personalului ce beneficiaza de pensii de serviciu, este chiar revoltator: peste 17.000 de lei pensie medie pentru procurori si judecatori, peste 10.000 de lei pensia mediue in randul personalului aeronautic civil navigant, peste 5.000 de lei pensie medie in randul diplomatilor si personalului consular sau peste 4.000 de lei pensia media in randul politistilor si a militarilor. Existenta unor asemenea diferente colosale intre pensia medie a majoritatii pensionarilor si a celor «speciali» genereaza anomalii sociale ireversibile.", se mai precizeaza in argumentarea initiatorilor.

Pentru a se aplica, Propunerea legislativa are nevoie de aprobarea Parlamentului, a sefului statului si de oficializare, prin publicarea in Monitorul Oficial.

Consulta AICI:

Adresa de inaintare a initiativei legislative pentru dezbatere

Forma initiatorului

Expunerea de motive la initiativa legislativa

Atentie! 
Pentru a intra in vigoare, propunerea legislativa trebuie adoptata de ambele Camere ale Parlamentului, promulgata prin decret prezidential si publicata in Monitorul Oficial.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici