Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reguli speciale privind executarea silita a creantelor fiscale administrate de organul fiscal local

07-Dec-2015
3944

Incepand din 2016, se aplica urmatoarele reguli speciale privind executarea silita a creantelor fiscale administrate de organul fiscal local:

Potrivit art. 221 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, autoritatile administratiei publice locale sunt obligate sa colaboreze si sa efectueze procedura de executare silita a creantelor fiscale datorate bugetelor locale ale unitatilor administrativteritoriale sau, dupa caz, subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor.

In situatia in care debitorul nu are bunuri urmaribile pe raza teritoriala a respectivei unitati administrativ-teritoriale sau a subdiviziunii unitatii administrativ-teritoriale a municipiului, competenta pentru efectuarea procedurii de executare silita revine organului fiscal local in a carui raza teritoriala se afla bunurile urmaribile.

Organul fiscal local din cadrul autoritatii administratiei publice locale care administreaza creantele fiscale ale bugetului local al unei unitati administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziune administrativ-teritoriala a municipiului, denumit in prezentul articol autoritate solicitanta, solicita, in scris, organului fiscal local din cadrul autoritatii administratiei publice locale in a carui raza teritoriala se afla situate bunurile mobile sau imobile, denumit in prezentul articol autoritate solicitata, efectuarea procedurii de executare silita.

Cererea contine, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale debitorului;
b) valoarea creantei de recuperat;


c) valoarea creantelor fiscale accesorii stabilite, potrivit legii, pâna la data solicitarii;
d) contul in care se vireaza sumele incasate;
e) orice date necesare pentru identificarea bunurilor urmaribile, daca este cazul.

Cererea este insotita obligatoriu de o copie a titlului executoriu. Autoritatea solicitata confirma, in scris, primirea cererii, in termen de 10 zile de la data primirii.

Autoritatea solicitata poate refuza efectuarea procedurii de executare silita in urmatoarele cazuri:
a) titlul executoriu nu este valabil;
b) cererea nu contine toate informatiile prevazute la alin. (4).

Sumele realizate prin executare silita se vireaza autoritatii solicitante. Prevederile art. 256 se aplica in mod corespunzator.

Executarea silita in cazul debitorilor solidari, art. 222 stabileste ca organul de executare silita coordonator, in cazul debitorilor solidari, este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal debitorul despre care exista indicii ca detine mai multe venituri sau bunuri urmaribile.

Coordonarea executarii silite in cazul in care s-a dispus atragerea raspunderii solidare in conditiile art. 25 si 26 revine organului de executare silita in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal debitorul aflat in stare de insolvabilitate sau insolventa sau organul de executare silita competent, desemnat potrivit art. 30, dupa caz.

Organul de executare silita coordonator inscrie in intregime debitul in evidentele sale si ia masuri de executare silita, comunicand intregul debit organelor de executare silita in a caror raza teritoriala se afla domiciliile fiscale ale celorlalti codebitori, aplicandu-se dispozitiile art. 220.

Organele de executare silita sesizate, carora li s-a comunicat debitul, dupa inscrierea acestuia intr-o evidenta nominala, iau masuri de executare silita si comunica organului de executare silita coordonator sumele realizate in contul debitorului, in termen de 10 zile de la realizarea acestora.

Daca organul de executare silita coordonator, care tine evidenta intregului debit, constata ca acesta a fost realizat prin actele de executare silita facute de el insusi si de celelalte organe sesizate potrivit alin. (4), el este obligat sa ceara in scris acestora din urma sa inceteze de indata executarea silita.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reguli speciale privind executarea silita a creantelor fiscale administrate de organul fiscal local":
Rating:

Nota: 4 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112, MODIFICATA! Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial
    • UPDATE, 24 mai 2019 Ordinul nr. 2.165/837/743/2019 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 a fost publicat joi, 23 mai 2019, in Monitorul Oficial, nr. 404. Formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost modificat ca urmarea a unei serii de schimbari aduse legislatiei fiscale, in ultima perioada (aici vorbim...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Instructiuni de completare/validare a Formularului 394
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti atrage atentia contribuabililor asupra completarii si depunerii Formularului 394 – care trebuie depus pana pe data de 30 mai. Termenul limita de depunere a Formularului 394 “Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritorul national aferente perioadei de raportare precedente” este joi, 30 mai. Cu aceasta ocazie, DGRFP face mai multe precizari privind depunerea formularului....» citeste mai departe aici

  • Determinare rezerva legala la societatea care inregistreaza pierdere
    • "Sa presupunem ca la sfarsitul anului 2017 firma X a avut o pierdere de 400.000 lei. Iar la sfarsitul anului 2018 are un profit de 300.000 lei. Mai este obligatorie constituirea rezervei legale pentru anul 2018? Dar pentru anul 2017? Rezerva legala se va constitui pentru intreaga suma de 300.000 lei, desi cu un an inainte firma a fost pe pierdere?" La aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din...» citeste mai departe aici

  • ANOFM a anuntat calendarul programelor GRATUITE de formare profesionala pentru luna iunie
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) anunta 159 de programe de formare profesionala pentru luna iunie 2019, la nivel national. In total, sunt asteptate peste 2.700 de persoane la cursurile gratuite oferite prin intermediul Agentiei. “2.714 persoane vor participa la cursurile gratuite organizate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca in luna iunie 2019”, transmite ANOFM. Dintre toate cursurile la care se pot inscrie persoanele fizice in luna iunie,...» citeste mai departe aici

  • OUG 31/2019, privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in M.Of. Codul fiscal, MODIFICAT!
    • Ordonanta de urgenta nr. 31/2019 privind acordarea unor facilitati fiscale si pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor masuri bugetare si pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, a fost publicata joi, 23 mai 2019, in Monitorul Oficial, partea I, nr. 403. OUG 31/2019 prevede 4 modificari fiscale: 1. Prelungirea...» citeste mai departe aici

  • Guvernul extinde programul "Prima Casa" - Dobanda fixa, plafon marit. Liderul PSD: Pot fi accesate credite mai mari!
    • Liderul PSD, Liviu Dragnea, a anuntat ca Programul “Prima casa” va fi modificat, astfel incat romanii sa se poata indatora mai mult la banci, cat sa isi poata lua o casa mai spatioasa. De altfel, intr-o interventie la o emisiune TV, acesta a anuntat ca Guvernul ia in calcul o serie de alte masuri, cum ar fi dobanda fixa pe toata perioada derularii creditului, dar si marirea plafonului, ca urmare a faptului ca forma actuala a programului nu mai este “competitiva”. Dragnea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016