Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii pentru evitarea crizei alimentare: cresterea valorii tichetului de masa si 5% TVA in agricultura

23-Iun-2011
3059
Recent, Alianta Confederatiilor Patronale din Romania (ACPR) a propus noi modificari prin care se incearca evitarea unei crize alimentare care s-ar putea declansa in urmatorii doi ani. Mai exact, ACPR a propus acordarea de tichete de masa si bugetarilor si cresterea valorii acestor tichete de la 9 la 12 lei, precum si scaderea TVA la doar 5% in cazul produselor agricole.

Dan Matei Agathon, vicepresedintele ACPR, a declarat ca aceasta criza alimentara se manifesta deja la nivel global si a dus la o marire semnificativa a preturilor. In concret, in urma recoltelor slabe de grau inregistrate in China, pretul graului s-a majorat cu 91%. Mai mult decat atat, pretul porumbului a cunoscut o crestere de 57%, iar preturile la zahar si soia au fost majorate cu 33%. Dan Matei Agathon a mai adaugat ca aceasta criza se va resimti si in Romania deoarece tara noastra importa aproximativ 70% din alimentele consumate in conditiile in care avem 3,5 milioane de hectare de teren agricol nelucrat.

Acesta a amintit ca anul trecut ACPR a propus adoptarea unui proiect care avea in vedere reducerea TVA de la 24% la 5% in agricultura pentru alimente precum lapte, carne, grau, porumb si pentru intregul lant de productie in cazul magazinelor mici si nu in supermarketuri. Asa cum a declarat acesta, o reducere a TVA-ului ar aduce la bugetul statului doua miliarde de euro pe an deoarece doar 20% din productie este fiscalizata.

Cea de-a doua propunere facuta de ACPR are in vedere sistemul tichetelor de masa, respectiv cresterea valorii acestuia cu majorarea TVA si inflatia, de la 9 la 12 lei, precum si reluarea acordarii acestora si bugetarilor. Explicatia data de vicepresedintele ACPR a facut referire la faptul ca prin achizitia de produse alimentare datorita tichetelor de masa, va creste gradul achizitionarii de produse fiscalizate.

Conform datelor oficiale ACPR, piata tichetelor de masa ajunge in acest moment la aproximativ un miliard de euro, in conditiile in care doar 43% din totalul angajatilor primesc astfel de tichete. In 2010 au fost cumparate produse alimentare de 793 milioane de euro cu tichete de masa, ajutand astfel la mentinerea a 27.000 de locuri de munca din productia si din comercializarea de astfel de produse.


Printre membrii ACPR se numara ARACO, Consiliul National pentru IMM-uri Private, Confederatia Nationala a Patronatului Roman, Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania si Asociatia Romana a Bancilor.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016