
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Economiei propune, printr-un memorandum publicat pe site-ul institutiei, simplificarea documentatiei necesare la infiintarea unei firme. Persoanele care vor sa infiinteze o firma noua vor avea de depus mai putine documente. Iar in cazul in care se doreste desfiintarea ei, verificarea datoriilor contribuabililor de catre ANAF se va face in 15 zile.
In prezent, procesul de infiintare a societatilor comerciale este inca birocratic si consumator de resurse, chiar daca s-au facut progrese in acest domeniu. Avand in vedere dificultatea procedurii de infiintare a unei societati si birocratia presupusa, precum si prevederile Programului de Guvernare 2020 - 2024, se impune simplificarea si digitalizarea procedurii de infiintare.
De asemenea, este necesara dematerializarea sediului social si introducerea identitatii electronice a firmelor (adresa de corespondenta a unui agent economic sau a unei PFA sa poata fi o adresa electronica sau o adresa fizica).
Propunerile Ministerului Economiei:
In prezent, in cazul societatilor comerciale infiintate deja, daca asociatii decid inchiderea acestora, procedura de dizolvare si lichidare simultana voluntara dureaza foarte mult, din cauza termenelor lungi, ajungandu-se in practica, in situatia in care o societate este radiata din Registrul Comertului dupa aproximativ 90 de zile de la dizolvarea voluntara.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Sursa: MEAT
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Ghidul Antreprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?Ce obligatii declarative apar pentru o societate infiintata in februarie 2014?O firma se va infiinta intr-o singura zi. Viitorii antreprenori vor economisi timp si baniINFIINTARE FIRMA: ce taxe trebuie sa platimProcedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRLUltimele articole
Procesul de INFIINTARE FIRMA, mai usor cu AxA ContCauti contabili si servicii profesionale pentru INFIINTARE FIRMA? Afla cum gasesti repede ajutorul de care ai nevoie!Contributia la asigurarile sociale (CAS - pensie) pentru PFA: cum se calculeaza si cum se platesteMFP elimina 92 de taxe parafiscaleNoiembrie vine cu noul sistem de taxare la Registrul ComertuluiSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA