Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice

09-Sep-2019
149

Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante?

Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram provizioane sau sa avem un cashflow negativ?

Expertii in recuperarea facturilor intarziate va ofera urmatoarele solutii:

 

  1. Pregatiti-va psihic pentru diferite scuze

Primul pas pentru un process eficient care sa va ajute sa recuperati sumele restante este rabdarea. Este foarte important sa fiti prietenos insa sa pastrati un ton profesionist si ferm. Clientii rau platnici intotdeauna vor avea diverse scuze pentru neefectuarea platii, mai mult sau mai putin plauzibile. Obiectivul dumneavoastra este insa sa obtineti un termen de plata. Aceasta etapa presupune un spirit dezvoltat de negociere si persuasiune. Daca credeti ca totusi trebuie sa va concentrati pe alte zone ale business-ului, atunci este indicat sa contactati o companie dedicata de recuperare creante persoane juridice. 

 

  1. Verificati constant incasarile

Foarte multi antreprenori nu dau atentie problemei platilor intarziate si a facturilor restante. Un motiv, poate fi pastrarea unei bune relatii cu clientul in cauza sau, lipsa de timp. Persuasiunea facturilor neincasate este insa un element important in succesul recuperarii de creante neincasate. Verificarea platilor incasate este un proces care trebuie sa aiba loc minim o data pe saptamana. Ideal este sa aveti un sistem de alerta a incasarilor sau a facturilor restante si sa actionati in momentul in care trec mai mult de 5 zile de la scadenta. 

 

  1. Incepeti cu un telefon sau cu un sms de reamintire

 

Este de datoria fiecarui furnizor de bunuri sau servicii sa isi atentioneze clientii atunci cand au depasit termenul scadent. Ideal este chiar sa anticipati aceste momente si, inainte cu 2-3 zile sa anuntati clientii ca au de efectuat plata facturii restante. Aceasta metoda de reamintire este foarte intalnita in special atunci cand in portofoliul de clienti exista companii care solicita un termen de plata de 90 sau 120 de zile. In special atunci, telefonul sau sms-ul de reamintire trebuie sa aiba loc, deoarece este foarte posibil ca partenerul sa fi uitat de factura noastra. 

  1. Reveniti asupra promisiunii de plata

 

In cazul in care clientul a promis ca va efectua plata la o anumita data, notati in calendar sau in sistemul financiar o alerta pentru revenire. Plata trebuie urmarita constant si neincasarea ei ar trebui sa ridice mari semne de intrebare

 

  1. Apelati la serviciile unei firme de recuperari creante

 

A externaliza facturile neincasate catre o firma de recuperari de creante poate deveni cea mai eficienta solutie, in special cand doriti sa va concentrati pe dezvoltarea companiei. Un alt avantaj al firmelor de recuperari creante este si ca sunt platite doar la comision din valoarea sumelor incasate. Asa ca, nu aveti cum sa fiti in pierdere daca alegeti sa lucrati cu o firma de recuperari creante.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistarea in scopuri de TVA prin optiune - precizari de la ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a realizat un material informativ prin care aduce precizari privind inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - daca cifra de afaceri realizata de o persoana impozabila in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei. Potrivit art. 310 alin, (1), art.316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an...» citeste mai departe aici

  • Programul prin care elevii primesc cate un borcan de miere, functional de la 1 ianuarie 2020
    • Daniel Botanoiu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), a anuntat, vineri - 20 septembrie, in conferinta de presa care a deschis editia de toamna a Targului National al Mierii, ca programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere in fiecare luna va fi functional de la 1 ianuarie 2020. "Incepand cu 1 ianuarie 2020, programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere va fi functional. Ideea este ca am avut intelegerea de a pregati foarte...» citeste mai departe aici

  • MODEL de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii (OG nr. 6 / 2019)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica procedura pentru anularea restantelor accesorii aferente obligatiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018. Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019. Aici gasiti modelul de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii. Proiectul de Ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului...» citeste mai departe aici

  • Plati compensatorii acordate unui salariat. Tratament impozit pe profit
    • "O salariata, revenita de o luna si jumatate din concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani, doreste incetarea contractului individual de munca, cu acordul partilor. Societatea noastra ii va acorda, cu titlu de recompensare pentru activitatea desfasurata, un numar de salarii brute. Aceste venituri vor fi impozitate la nivel de salariat. Mentionam ca aceste compensatorii nu sunt prevazute in contractul individual de munca ori in Regulamentul intern al Societatii, iar...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016