Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice

09-Sep-2019
1275

Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante?

Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram provizioane sau sa avem un cashflow negativ?

Expertii in recuperarea facturilor intarziate va ofera urmatoarele solutii:

 

  1. Pregatiti-va psihic pentru diferite scuze

Primul pas pentru un process eficient care sa va ajute sa recuperati sumele restante este rabdarea. Este foarte important sa fiti prietenos insa sa pastrati un ton profesionist si ferm. Clientii rau platnici intotdeauna vor avea diverse scuze pentru neefectuarea platii, mai mult sau mai putin plauzibile. Obiectivul dumneavoastra este insa sa obtineti un termen de plata. Aceasta etapa presupune un spirit dezvoltat de negociere si persuasiune. Daca credeti ca totusi trebuie sa va concentrati pe alte zone ale business-ului, atunci este indicat sa contactati o companie dedicata de recuperare creante persoane juridice. 

 

  1. Verificati constant incasarile

Foarte multi antreprenori nu dau atentie problemei platilor intarziate si a facturilor restante. Un motiv, poate fi pastrarea unei bune relatii cu clientul in cauza sau, lipsa de timp. Persuasiunea facturilor neincasate este insa un element important in succesul recuperarii de creante neincasate. Verificarea platilor incasate este un proces care trebuie sa aiba loc minim o data pe saptamana. Ideal este sa aveti un sistem de alerta a incasarilor sau a facturilor restante si sa actionati in momentul in care trec mai mult de 5 zile de la scadenta. 

 

  1. Incepeti cu un telefon sau cu un sms de reamintire

 

Este de datoria fiecarui furnizor de bunuri sau servicii sa isi atentioneze clientii atunci cand au depasit termenul scadent. Ideal este chiar sa anticipati aceste momente si, inainte cu 2-3 zile sa anuntati clientii ca au de efectuat plata facturii restante. Aceasta metoda de reamintire este foarte intalnita in special atunci cand in portofoliul de clienti exista companii care solicita un termen de plata de 90 sau 120 de zile. In special atunci, telefonul sau sms-ul de reamintire trebuie sa aiba loc, deoarece este foarte posibil ca partenerul sa fi uitat de factura noastra. 

  1. Reveniti asupra promisiunii de plata

 

In cazul in care clientul a promis ca va efectua plata la o anumita data, notati in calendar sau in sistemul financiar o alerta pentru revenire. Plata trebuie urmarita constant si neincasarea ei ar trebui sa ridice mari semne de intrebare

 

  1. Apelati la serviciile unei firme de recuperari creante

 

A externaliza facturile neincasate catre o firma de recuperari de creante poate deveni cea mai eficienta solutie, in special cand doriti sa va concentrati pe dezvoltarea companiei. Un alt avantaj al firmelor de recuperari creante este si ca sunt platite doar la comision din valoarea sumelor incasate. Asa ca, nu aveti cum sa fiti in pierdere daca alegeti sa lucrati cu o firma de recuperari creante.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • A fost actualizat modelul declaratiei pe proprie raspundere
    • In urma Ordonantei militare nr.3/2020 a fost impusa completarea unei declaratii de proprie raspundere pentru persoanele care vor sa paraseasca locuinta in perioada starii de urgenta. Grupul de Comunicare Strategica din cadrul Ministerului Afacerilor Interne anunta faptul ca modelul declaratiei pe proprie raspundere, accesibil pe pagina https://stirioficiale.ro/, a fost simplificat in privinta datelor care necesita a fi completate. Documentul poate fi redactat/completat de pe PC/laptop in...» citeste mai departe aici

  • Bonificatii de 5% sau 10% pentru firmele care platesc anticipat impozitul pe profit
    • Ministerul Finantelor Publice a anuntat, joi, ca firmele care platesc anticipat impozitul pe profit vor primi bonificatie de 5% sau 10%. Bonificatie de 10% si pentru microintreprinderi. Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata, care platesc impozitul datorat pentru trimestrul I al anului 2020, respectiv pentru plata anticipata aferenta aceluiasi trimestru, pâna la termenul scadent de 25 aprilie 2020 inclusiv, beneficiaza de o...» citeste mai departe aici

  • ANAF trateaza cu prioritate operatiunile desfasurate de operatorii economici pentru a asigura functionarea statului
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa prin care anunta ca sprijina efortul national de limitare a raspandirii infectiei cu noul coronavirus si trateaza cu prioritate operatunile desfasurate de companii si de operatorii economici. Agentia sustine ca „a angrenat toate fortele sale in combaterea raspandirii infectiei cu noul virus, dar mai ales pentru asigurarea functionarii Statului Roman si pentru indeplinirea atributiilor prevazute prin...» citeste mai departe aici

  • Cum iti poti salva afacerea in vreme de criza. Solutii fiscale pentru contabili
    • Pandemia cu care ne confruntam din cauza virusului COVID-19 poate avea repercursiuni grave pentru mediul de afaceri. Aceasta situatie ne-a luat pe toti prin surpriza, iar statul a venit in ajutorul companiilor cu cateva ordonante militare, menite sa sprijine mediul de afaceri in aceasta grea incercare. Totusi, cele doua Ordonante prezinta multe neclaritati si lasa loc unor interpretari diverse. Acest lucru este extrem de periculos si poate sa iti afecteze afacerea. Participa si tu in data de 3...» citeste mai departe aici

  • Scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii COVID-19
    • Ministerul Finantelor Publice anunta printr-un comunicat de presa ca a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii raspandirii coronavirusului COVID-19. Scutirea de taxe vamale si TVA va fi acordata pentru importurile de echipamente de protectie, alte dispozitive sau echipamente medicale, medicamente, efectuate de catre organizatii de stat, de organizatii caritabile sau filantropice, aprobate de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016