Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice

14-Iul-2020
2196

Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante?

Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram provizioane sau sa avem un cashflow negativ?

Expertii in recuperarea facturilor intarziate va ofera urmatoarele solutii:

 

  1. Pregatiti-va psihic pentru diferite scuze

Primul pas pentru un process eficient care sa va ajute sa recuperati sumele restante este rabdarea. Este foarte important sa fiti prietenos insa sa pastrati un ton profesionist si ferm. Clientii rau platnici intotdeauna vor avea diverse scuze pentru neefectuarea platii, mai mult sau mai putin plauzibile. Obiectivul dumneavoastra este insa sa obtineti un termen de plata. Aceasta etapa presupune un spirit dezvoltat de negociere si persuasiune. Daca credeti ca totusi trebuie sa va concentrati pe alte zone ale business-ului, atunci este indicat sa contactati o companie dedicata de recuperare creante persoane juridice. 

 

  1. Verificati constant incasarile

Foarte multi antreprenori nu dau atentie problemei platilor intarziate si a facturilor restante. Un motiv, poate fi pastrarea unei bune relatii cu clientul in cauza sau, lipsa de timp. Persuasiunea facturilor neincasate este insa un element important in succesul recuperarii de creante neincasate. Verificarea platilor incasate este un proces care trebuie sa aiba loc minim o data pe saptamana. Ideal este sa aveti un sistem de alerta a incasarilor sau a facturilor restante si sa actionati in momentul in care trec mai mult de 5 zile de la scadenta. 

 

  1. Incepeti cu un telefon sau cu un sms de reamintire

 

Este de datoria fiecarui furnizor de bunuri sau servicii sa isi atentioneze clientii atunci cand au depasit termenul scadent. Ideal este chiar sa anticipati aceste momente si, inainte cu 2-3 zile sa anuntati clientii ca au de efectuat plata facturii restante. Aceasta metoda de reamintire este foarte intalnita in special atunci cand in portofoliul de clienti exista companii care solicita un termen de plata de 90 sau 120 de zile. In special atunci, telefonul sau sms-ul de reamintire trebuie sa aiba loc, deoarece este foarte posibil ca partenerul sa fi uitat de factura noastra. 

  1. Reveniti asupra promisiunii de plata

 

In cazul in care clientul a promis ca va efectua plata la o anumita data, notati in calendar sau in sistemul financiar o alerta pentru revenire. Plata trebuie urmarita constant si neincasarea ei ar trebui sa ridice mari semne de intrebare

 

  1. Apelati la serviciile unei firme de recuperari creante

 

A externaliza facturile neincasate catre o firma de recuperari de creante poate deveni cea mai eficienta solutie, in special cand doriti sa va concentrati pe dezvoltarea companiei. Un alt avantaj al firmelor de recuperari creante este si ca sunt platite doar la comision din valoarea sumelor incasate. Asa ca, nu aveti cum sa fiti in pierdere daca alegeti sa lucrati cu o firma de recuperari creante.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inregistrari contabile in cazul indemnizatiei de somaj tehnic. Studiu de caz
    • Societatea noastra a declarat pentru aprilie salariati in somaj tehnic, cu un fond de salarii brut de 14000 lei, pentru care a depus solicitare la AJOFM in valoare de 10500 lei; in luna mai am incasat suma de 10500 lei de la AJOFM. Va rog sa precizati care sunt inregistrarile aferente pentru luna aprilie si mai. Raspunsul specialistului: Conform prevederilor art. XI alin. (1), (5) si (7) din OUG 30/2020, modificata prin OUG 32/2020, in cazul indemnizatiei de somaj tehnic tehnic suportata din...» citeste mai departe aici

  • Reglementari CNAS privind acordarea certificatelor de concediu medical pentru carantina si izolare
    • Proiectul de Ordin al ministrului Sanatatii si al presedintelui CNAS, prin care vor fi modificate si completate Normele de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, a fost postat in transparenta decizionala, incepand cu data de 31 iulie 2020. Proiectul prevede ca persoanelor pentru care s-a instituit masura carantinei sau izolarii pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 136/2020, dar pentru care nu au fost emise...» citeste mai departe aici

  • Program de educatie financiara pentru liceeni. Activitatile se vor desfasura sub forma unor intalniri online, bilunare
    • Autoritatea de Supraveghere Financiara, Banca Nationala a Romaniei, Ministerul Finantelor Publice si Asociatia Romana a Bancilor lanseaza in parteneriat FinClub, un program de educatie financiara destinat elevilor de liceu din clasele X-XII, pasionati de piata financiara. Derulat sub auspiciile Acordului de Colaborare privind Educatia Financiara, programul presupune crearea unui club de educatie financiara a carui activitate se va desfasura sub forma unor intalniri online bilunare. Tematica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016