Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acces la fonduri structurale si obstacolele intampinate de IMM-uri. Cele mai mari nemultumiri

26-Sep-2016
2054

Avand in vedere gradul redus de absorbtie a fondurilor structurale in tara noastra - rata curenta de absorbtie pentru perioada de programare 2007-2013: 69,20% la 31 mai 2016 - prin intermediul acestei anchete, ca si in editiile trecute, s-au identificat si ierarhizat principalele obstacole intampinate de IMM-uri in demersul lor de a obtine o finantare nerambursabila. Cele mai importante doua obstacole semnalate de intreprinzatorii respondenti raman cele din 2014, respectiv: birocratia excesiva si instabilitatea reglementarilor si a documentatiei (77,46%) si informatiile insuficiente privind fondurile disponibile (44,25%).

Urmatoarele obstacole identificate au fost, in ordinea importantei acordate: fondurile proprii insuficiente pentru asigurarea cofinantarii (38,23%); criteriile de eligibilitate nepermisive (coduri CAEN neeligibile, obligativitatea obtinerii de profit etc.) (36,77%); costul ridicat al creditelor si garantii insuficiente pentru acoperirea cofinantarii (34,40%); lipsa de incredere in firmele de consultanta (17,06%) si capacitatea manageriala (tehnica) de implementare redusa (11,41%).

Principalele obstacole intampinate de IMM-uri in accesarea fondurilor structurale

Birocratia excesiva si instabilitatea reglementarilor (problemele intampinate de firme se leaga de proceduri greoaie, de obstacole intalnite in practica, de neconcordante care tin de aplicarea unor prevederi si de lipsa de predictibilitate fiscala) - 77,46%

Informatii insuficiente privind fondurile disponibile (in continuare, exista probleme referitoare la informatiile necesare aplicarii unor proiecte pentru fonduri, parcurgerea unor etape obligatorii, indeplinirea unor criterii) - 44,25%

Fonduri proprii insuficiente pentru asigurarea cofinantarii - 38,23%

Criterii de eligibilitate nepermisive - 36,77%

Costul ridicat al creditelor si garantii insuficiente - 34,40%

Lipsa de incredere in firmele de consultanta (in contextul in care exista in prezent procese pe rol referitoare la fraude majore cu fondurile europene, lipsa de incredere in firmele de consultanta autohtone se justifica) - 17,06%

Capacitatea manageriala (tehnica) de implementare a firmei redusa - 11,41%

Alt raspuns - 1,09%

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016