In studiul de caz propus astazi vom discuta despre achizitionarea de produse second hand de catre o societate si repunerea lor in vanzare - implicit, vom vorbi despre obligatiile care revin societatii in acest caz.
"O societate comerciala cu raspundere limitata, neplatitoare de TVA, platitoare de impozit micro3%, avand cod caen 4779, achizitioneaza marfa (mobila second hand) din Germania de la o persoana fizica.
Documentele pentru marfa achizitionata sunt o chitanta care a fost tradusa si in care sunt trecute pretul in euro si o detaliere a produselor primite, ex: dormitoare, dulap, scaune, si mai este specificat ca marfa este luata de la un camin de studenti. Societatea noastra face receptia marfii, urmand ca apoi sa fie scoasa la vanzare. Mentionam ca gestiunea se tine la pret de achizitie. 1. Ce documente ar trebui sa intocmeasca societatea noastra si daca este corect ca marfa sa fie vanduta prin casa de marcat? 2. Chitanta si cu cmr sunt de ajuns pentru a introduce marfa in gestiune? 3. Ce alte obligatii ar mai avea societatea?". La toate aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza.
Potrivit prevederilor pct. 6 din Norme generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, din Anexa la OMFP 2634/2015, documentele justificative provenite din tranzactii/ operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.
Asadar, pentru inregistrarea in evidenta contabila, trebuie sa intocmiti Nota de receptie si constatare de diferenta, document care se foloseste ca document de receptie obligatoriu pentru bunurile materiale procurate de la persoanele fizice, precum si pentru bunurile materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare.
De asemenea, pe langa chitanta si CMR ar fi trebuit sa intocmiti si borderou de achizitii (Cod 14-4-13)
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.
Activitatea mentionata de dvs. nu este prevazuta la exceptiile mentionate la art. 2 din ordonanta, privind neutilizarea casei de marcat.
Asadar, in situatia in care vanzarile sunt catre persoane fizice iar incasarea se efctueaza in numerar, este obligatoriu utilizarea casei de marcat. Nu exista obligatia inregistrarii ca platitor de TVA ( chiar daca se depaseste valoarea de 10.000 euro) daca achizitionati bunuri de la persoane fizice ( nu reprezinta operatiune impozabila conform prevederilor art. 268 alin. 8 lit. c) din Codul fiscal).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Servicii prestate ocazional: CASA DE MARCAT pentru o persoana fizicaBon fiscal si corectare erori. Care e procedura de anulare?Facilitati adoptate de Parlament pentru micii antreprenori. Firmele pot sa isi scada costurile caselor de marcatPersoanele fizice care inchiriaza camere turistilor au nevoie de CASA DE MARCAT? Raspuns ANAFEmil Boc a propus bancilor sa preia jumatate din riscul pentru Prima CasaUltimele articole
Bon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziBon fiscal. Cum sa procedati daca ati emis un bon fiscal eronat + note contabile de corectieLimita plati numerar persoane fizice 2025. Care este limita daca NU este emisa factura?CASA DE MARCAT. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaArticole similare
Lichidare societate. Ce OBLIGATII FISCALE revin societatii?Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFOficial: Explicatii privind suplimentarea sumelor oferite de stat in contul somajului tehnicA aparut Cartea Verde a TVA, editia pe 2021! Explicatii pentru intreaga legislatie pe TVANoutati CASS 2025: Ce contributii platesc angajatii care au si pensie de peste 3.000 leiUltimele articole
Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabileCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un anPFA-urile cu activitate de ridesharing. OBLIGATII FISCALE si reglementari cheieImpozitul pentru fier vechi. Temei legal si reglementari cheieImpozit dividende. Cum se impoziteaza in relatia cu persoanele juridice si fizice + MONOGRAFIE contabila utilaSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA