Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionarea de bunuri second hand de la persoane fizice. Documente de intocmit si obligatiile societatii

04-Iun-2019
16612

In studiul de caz propus astazi vom discuta despre achizitionarea de produse second hand de catre o societate si repunerea lor in vanzare - implicit, vom vorbi despre obligatiile care revin societatii in acest caz.

"O societate comerciala cu raspundere limitata, neplatitoare de TVA, platitoare de impozit micro3%, avand cod caen 4779, achizitioneaza marfa (mobila second hand) din Germania de la o persoana fizica.

Documentele pentru marfa achizitionata sunt o chitanta care a fost tradusa si in care sunt trecute pretul in euro si o detaliere a produselor primite, ex: dormitoare, dulap, scaune, si mai este specificat ca marfa este luata de la un camin de studenti. Societatea noastra face receptia marfii, urmand ca apoi sa fie scoasa la vanzare. Mentionam ca gestiunea se tine la pret de achizitie. 1. Ce documente ar trebui sa intocmeasca societatea noastra si daca este corect ca marfa sa fie vanduta prin casa de marcat? 2. Chitanta si cu cmr sunt de ajuns pentru a introduce marfa in gestiune? 3. Ce alte obligatii ar mai avea societatea?". La toate aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza.

Raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor pct. 6 din Norme generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, din Anexa la OMFP 2634/2015, documentele justificative provenite din tranzactii/ operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.

Asadar, pentru inregistrarea in evidenta contabila, trebuie sa intocmiti Nota de receptie si constatare de diferenta, document care se foloseste ca document de receptie obligatoriu pentru bunurile materiale procurate de la persoanele fizice, precum si pentru bunurile materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare.

De asemenea, pe langa chitanta si CMR ar fi trebuit sa intocmiti si borderou de achizitii (Cod 14-4-13)

Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.

Activitatea mentionata de dvs. nu este prevazuta la exceptiile mentionate la art. 2 din ordonanta, privind neutilizarea casei de marcat.

Asadar, in situatia in care vanzarile sunt catre persoane fizice iar incasarea se efctueaza in numerar, este obligatoriu utilizarea casei de marcat. Nu exista obligatia inregistrarii ca platitor de TVA ( chiar daca se depaseste valoarea de 10.000 euro) daca achizitionati bunuri de la persoane fizice ( nu reprezinta operatiune impozabila conform prevederilor art. 268 alin. 8 lit. c) din Codul fiscal).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici