Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Actele fiscale transmise prin SPV vor fi considerate comunicate direct de la data punerii lor la dispozitia contribuabililor

01-Sep-2022
7932
Actele fiscale transmise prin SPV vor fi considerate comunicate direct de la data punerii lor la dispozitia contribuabililor

UPDATE: Ordonanta 31/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 857 din 31 august 2022.

Un nou Proiect de Ordonanta pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor aduce o schimbare majora legata de comunicarea actelor fiscale electronice. Aceste documente transmise prin SPV vor fi considerate comunicate direct de la data punerii lor la dispozitia contribuabililor.

Prin acest act normativ se propune modificarea art. 47 alin. (15) din Codul de procedura fiscala in sensul ca actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica contribuabililor/ platitorilor inrolati in sistemele dezvoltate de Ministerul Finantelor/ANAF sau de catre organele fiscale locale prin mijloacele electronice de transmitere la distanta stabilite potrivit alin. (16) sau (17) de la acelasi articol. 

Actul emis sub aceasta forma se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului/platitorului prin aceste mijloace electronice. 

Aceasta propunere are in vedere faptul ca contribuabili deja s-au inrolat in sistemele de comunicare prin mijloace electronice astfel ca, pentru documentele primite cât si pentru cele comunicate de organele fiscale se impune sa fie utilizat acelasi canal de comunicare.

Descrierea situatiei actuale

Art. 47 alin. (15) din Codul de procedura fiscala reglementeaza faptul ca actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de câte ori contribuabilul/platitorul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare, iar acesta se considera comunicat in termen de 15 zile de la data transmiterii actului catre contribuabil/platitor ori imputernicitul sau curatorul acestora.

In practica s-a constatat ca sunt situatii in care suspendarea executarii silite produce efecte juridice de la data comunicarii deciziei de esalonare la plata in timp ce aceasta decizie se considera comunicata in termen de 15 zile de la data transmiterii prin mijloace electronice de transmitere la distanta (SPV). 

In acest interval de timp organul fiscal poate incepe sau continua masurile de executare silita, chiar daca statul a aprobat o astfel de inlesnire la plata, ceea ce conduce la afectarea lichiditatilor contribuabililor. De asemenea, in cazul pierderii esalonarii la plata, in termenul de 15 zile de la data transmiterii prin SPV a deciziei, nu se pot incepe sau continua masurile de executare silita.

Totodata, in practica s-a mai constatat si faptul ca actele de executare, respectiv popririle au fost anulate in instanta, pe motiv ca acestea au fost comunicate prin SPV, considerânduse ca fiind o comunicare nelegala. Instanta a avut in vedere faptul ca art. 47 alin. (15) din Codul de procedura fiscala reglementeaza ca, pentru comunicarea prin mijloace electronice a actelor administrativ ficale/de executare silita, contribuabilul trebuie sa opteze, in caz contrar nu se considera a fi comunicat acel act. 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici