Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AFM suspenda inscrierile in programul

01-Nov-2019
3145

UPDATE 01 noiembrie 2019

Agentia Fondului pentru Mediu (AFM) reia inscrierile in Programul National Casa Verde privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica, in vederea acoperirii necesarului de consum si livrarii surplusului in reteaua nationala, incepand de miercuri – 6 noiembrie a.c., de la ora 10.00.

Asadar, incepand cu aceasta data, instalatorii validati vor putea sa continue inscrierea persoanelor fizice in aplicatia informatica. 

Articol initial, 26 septembrie 2019

Administratia Fondului pentru Mediu (ASF) anunta ca, din cauza suspiciunilor privind legalitatea inscrierilor persoanelor fizice in programul "Casa Verde Fotovoltaice", a suspendat inscrierile, in 10 septembrie, pentru analizarea modului de functionare a acestui proces, transmite Administratia.

"In urma acestor verificari, in data de 16 septembrie 2019, au fost sesizate organele abilitate pentru a se pronunta cu privire la legalitatea inscrierilor in aplicatia informatica. Data fiind importanta programului din punct de vedere al politicilor de protectie a mediului si interesul major manifestat de cetateni, Administratia Fondului pentru Mediu depune toate eforturile pentru redeschiderea si continuarea programului de finantare in cel mai scurt timp", se arata intr-un comunicat remis, joi - 26 septembrie, presei.

Lansarea programului National Casa Verde Fotovoltaice, privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica, a fost anuntata la inceputul lunii - pe 6 septembrie - si a demarat la nivel national incepand cu 10 septembrie. Instalarea acestor panouri ar urma sa acopere necesarul de consum, iar surplusul s-ar livra in reteaua nationala.

Valoarea contractului de finantare este de 536 milioane lei, suma asigurata din Programul Operational Regional (POR). Valoarea totala a finantarii acordate pentru acest program se ridica la aproximativ 656 milioane lei, Administratia Fondului pentru Mediu asigurand, din Fondul pentru Mediu, sumele necesare pentru regiunea Bucuresti - Ilfov. 

Finantarea pentru programul "Casa Verde Fotovoltaice" se acorda in procent de pana la 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile, in limita sumei de 20.000 lei. Suma finantata de AFM o scade instalatorul validat din valoarea totala a facturii, iar diferenta o suporta beneficiarul final, din surse financiare proprii.

Administratia Fondului pentru Mediu a publicat, pe site-ul institutiei, Lista instalatorilor validati in cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica este publicata pe site-ul ASF.

Cheltuieli eligibile in cadrul programului: 

a) cheltuielile cu achizitia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minima instalata de 3kWp; 

b) cheltuielile cu montajul si punerea in functiune a sistemului de panouri fotovoltaice, reprezentand maximum 15% din costurile echipamentelor si instalatiilor electrice; 

c) TVA aferenta cheltuielilor eligibile. 

Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate dupa semnarea contractului de finantare nerambursabila incheiat intre beneficiarul final si ASF. 

Mai multe detalii despre acest program gasiti pe site-ul ASF >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

    • Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale. Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie...» citeste mai departe aici

  • Codul CAEN. Ce trebuie sa stie firmele despre autorizarea codului CAEN in 2025 + declaratii necesare

    • Clasificarea activitatilor economice prin codurile CAEN reprezinta un element esential in organizarea si functionarea firmelor din Romania. Aceste coduri stabilesc clar domeniul de activitate al unei societati si constituie baza legala pentru desfasurarea operatiunilor economice. Astfel, autorizarea corecta a codurilor CAEN devine o etapa obligatorie pentru orice firma, indiferent de domeniul in care activeaza. Avem acest caz concret. Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025),...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016