Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice

15-Ian-2019
2044

Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). 


Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa scada. 

Prin acest schimb de informatii, s-a impiedicat scaderea sub un anumit prag a pretului de vanzare catre clienti pentru produsele turistice si/sau pachetele de servicii turistice comercializate (ex: bilete de avion in zborurile tip charter - atat ca produs turistic individual, cat si ca o componenta dintr-un pachet de servicii turistice). Totodata, agentiile amendate de Consiliul Concurentei au limitat sau au eliminat campaniile promotionale ale companiilor concurente care ofereau reduceri ori gratuitati clientilor, in timp ce numarul de locuri in avioanele contractate pentru zborurile de tip charter, de exemplu, era impartit intre ele, fiind, astfel, limitata artiificial oferta, scopul fiind acela al cresterii pretului de vanzare.

Amenzile au fost aplicate astfel: 
1. Aerotravel S.R.L. 400.754,46 lei (aprox. 86.003 euro);
2. Air Fla S.R.L. 9.618,91 lei (aprox. 2.064euro);
3. Corali Holidays S.R.L. 6.644,12 lei (aprox. 1.426 euro);
4. Eximtur S.R.L. 685.116,14 lei (aprox. 147.027 euro);


5. Fibula Air Travel S.R.L. 88.310,64 lei (aprox. 18.952 euro);
6. Happy Tour S.R.L. 519.597,56 lei (aprox. 111.506 euro);
7. Nova Travel S.R.L. 124.616,00 lei (aprox. 26.743 euro);
8. Paralela 45 Turism S.R.L. 1.723.737,00 lei (aprox. 369.917 euro);
9. Prestige Tours International S.R.L. 2.139.282,82 lei (aprox. 459.093 euro);
10. Prompt Service Travel Company S.R.L. 186.084,73 lei (aprox. 39.934 euro);
11. Rezeda World Travel S.R.L. 28.780,08 lei (aprox. 6.176 euro);
12. Tez Tour S.R.L. 55.930,00 lei (aprox. 12.003 euro);
13. Touring Europabus Romania S.R.L. 5.397.762,87 lei (aprox. 1.158.368 euro).
*Christian’76 Tour S.R.L. a aplicat la programul de clementa, oferind dovezi privind existenta faptelor anticoncurentiale, si a primit imunitate la amenda. 

Companiile Aerotravel S.R.L., Eximtur S.R.L., Fibula Air Travel S.R.L., Nova Travel S.R.L., Paralela 45 Turism S.R.L., Prompt Service Travel Company S.R.L., Rezeda World Travel S.R.L., Tez Tour S.R.L., Touring Europabus Romania S.R.L. au recunoscut participarea la practica anticoncurentiala si au beneficiat de reducerea cu 20% din nivelul de baza al amenzii. 
Investigatia va continua analiza privind posibilul comportament anticoncurential al Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane Tarom S.A., respectiv facilitarea savarsirii faptei anticoncurentiale. 

De asemenea, Consiliul Concurentei a amendat si ANAT cu 53.304,02 lei (11.439,12 euro) in acelasi caz, deoarece in perioada septembrie 2012 – aprilie 2016, a interzis membrilor sai care operau ca revanzatori pentru produse turistice si/sau pachete de servicii turistice sa acorde clientilor reduceri sub forma cedarilor unei parti din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele produse/pachete turistice. 

ANAT si-a recunoscut fapta anticoncurentiala si a beneficiat de o reducere a amenzii de 20%. 

In replica, ANAT a remis un comunicat prin care face cateva precizari privind amenda de 53.304,02 lei (11.439,12 euro) aplicata asociatiei, ca urmare a investigatiei Consiliului privind coordonarea comportamentului pe piata comercializarii produselor turistice prin agenti de turism.
Acestia anunta ca institutia a colaborat cu Consiliul Concurentei pe toata durata investigatiei si ca respecta decizia Consiliului Concurentei si va onora toate obligatiile impuse

Totodata, ANAT a oferit asigurari turistilor ca nu au si nu vor avea in niciun fel de suferit in urma aplicarii deciziei Consiliului Concurentei.

“Precizam ca situatia care a dus la investigatia Consiliului Concurentei a fost cauzata de o serie de specificitati ale pietei romanesti, insuficient consolidata si inadecvat reglementata. Intentia ANAT si a agentiilor membre, in toata aceasta perioada, a fost de a proteja turistii de riscuri neprevazute, precum si de imposibilitatea de a onora serviciile in conditii competitive de piata sau imposibilitatea de rambursare a costurilor serviciilor neonorate. A fost vorba de solutia de supravietuire gasita de agentiile de turism corecte care au avut mereu in vedere interesul consumatorilor ca reactie la esecul statului de a pune ordine in piata. Ne-am fi dorit sa putem avea statul ca partener in acest demers, printr-o legislatie mai bine adaptata”, se arata in comunicatul Asociatiei.

Consiliul Concurentei a obligat ANAT sa organizeze si sa deruleze actiuni de instruire pentru agentiile membre si angajatii acestora, pentru a cunoaste reglementarile din domeniul concurentei, nu doar in spiritul, ci si in litera legii, Asociatia precizand ca va respecta aceasta obligatie.

“Pentru ANAT, acest episod reprezinta atat o lectie importanta, cat si un prilej de reformare. Incepand cu 2019, asociatia va demara un proces ambitios de modernizare si restructurare. Suntem increzatori ca rezultatul implementarii acestui plan va duce la schimbarea in bine a industriei romanesti de turism. Suntem determinati, de asemenea, sa intreprindem toate demersurile pentru a evita aparitia unor situatii similare in viitor. in acest sens, ANAT isi propune sa devina mai deschisa si mai transparenta cu consumatorii, pentru ca acestia sa inteleaga mai bine functionarea pietei romanesti. Nu in ultimul rand, ne exprimam speranta ca, de acum, statul va actiona ca un partener real al industriei pentru ca, astfel, sa lucram impreuna la imbunatatirea cadrului legislativ, fapt ce nu poate fi decat in beneficiul clientilor”, mai transmite ANAT.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici