Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Kurzarbeit: Firmele NU pot acorda, in afara de salariul de baza, alte beneficii administratorilor sau persoanelor care asigura conducerea

08-Dec-2021
5015
Kurzarbeit: Firmele NU pot acorda, in afara de salariul de baza, alte beneficii administratorilor sau persoanelor care asigura conducerea

O agentie de turism, SRL, cu 3 (trei) angajati cu CIM norma intreaga, din care 2 (doi) angajati sunt administratorii societatii, beneficiaza de ajutorul de la stat privind acordarea sumelor prevazute de art.1 alin. (4) din OUG 132/2020- Reducere timp munca 50% pentru 100% angajati.

1. Cei trei angajati pot beneficia de tichete de masa in conditiile in care le este redus timpul de munca la jumatate? Daca DA, pot beneficia de 1 tichet de masa pe zi lucrata? 2. Administratorii societatii, care sunt si angajati, pot deconta cheltuielile cu combustibilul auto aferent desfasurarii activitatii? Multumesc.

Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: 

Conform art. 1 alin. (15) din OUG 132/2020:
(15)Pe perioada de aplicabilitate a masurii prevazute la alin. (1), salariatul beneficiaza de toate celelalte drepturi prevazute in contractul individual de munca sau in contractul colectiv de munca. (20) Prin exceptie de la prevederile alin. (15), in cazul angajatorilor care aplica masura de la alin. (1), acordarea de prime sau alte venituri in afara de salariul de baza stabilit prin contract, pentru persoanele care asigura conducerea si/sau administrarea societatilor, potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza dupa finalizarea perioadei de aplicare a masurii.
Astfel, cum puteti observa este interzis sa se acorde alte venituri, cu exceptia salariului de baza, persoanelor care asigura conducerea si/sau administrarea societatilor, potrivit Legii nr. 31/1990. Or, administratorii unei societati cu raspundere limitata sunt persoane care asigura conducerea societatii in baza Legii 31/1990. Prin urmare, consideram in afara salariului de baza acestor persoane nu li se poate acorda niciun venit inclusiv tichete de masa.
Cheltuielile cu combustibilul auto se pot deconta in baza dovezilor ca sunt efectuate in interesul desfasurarii activitatii.

 

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit suplimentar pe cifra de afaceri Societate cu obiect principal de activitate cod CAEN 4730. Isi desfasoara activitatea in statia peco. Obtine venituri din vanzarea combustibil si din activitati secundare, de ex....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Reducere chirie Societatea X factureaza chirie pentru spatiul de productie societatii Y in valoare de 10.000 euro/luna in anul 2024. In anul 2025, prin act aditional la contractul de chirie au...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Organizarea activitatii si functionarii cabinetelor medicale Societatea Medical SRL are incheiat un contract de prestare de servicii medicale cu CLINICA SRL. 1. CLINICA SRL este inregistrata in Registrul unic al cabinetelor medicale, detine...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare amenda Amenda de circulatie primita pe numele proprietarului se factureaza cu tva sau fara tva catre cel care a inchiriat si condus masina? Multumesc!citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozitul pe constructiile speciale. Conturi in afara bilantului Impozitul aferent constructiilor speciale se plateste si pentru bunurile din domeniul public al statului pe care le avem in administrare dar sunt inregistrate in conturi...citeste mai mult

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016