Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF a oferit raspunsuri cu privire la declaratia 600

18-Ian-2018
7491

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat ieri, 17 ianuarie, o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea declaratiei 600 pe pagina oficiala de facebook ANAF.

Saptamana trecuta, ANAF a anuntat ca un numar estimativ de 210.000 de contribuabili persoane fizice trebuie sa depuna, pana la data de 31 ianuarie 2018, formularul 600 in vederea determinarii contributiei de asigurari sociale (CAS) si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS).

Ce presupune formularul 600

Formularul 600 reprezinta declaratia privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale si cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate (OPANAF 4140/2017).

Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri asupra carora se datoreaza contributie de asigurari sociale si/sau contributie de asigurari sociale de sanatate, conform ANAF.

Formularul se poate depune direct la registratura organului fiscal, prin posta, prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire, sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii, pana la data de 31 ianuarie inclusiv sau in termen de 30 de zile in cazul celor care incep o activitate in cursul anului.

Sesiune de asistenta online

Pentru a clarifica anumite aspecte referitoare la declaratia 600, ANAF a organizat o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea declaratiei 600.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

- Intrebare:

"In verificarea incadrarii veniturilor din categoria investitii in limita de 22.800 lei pentru un salariat/pensionar se au in vedere si veniturile din cuponul anual al titlurilor de stat (pentru care nu se aplica impozit pe venit), cum ar fi: Fidelis Centenar?"

- Raspuns ANAF:

"Nu, intrucat potrivit art. 170 din Codul fiscal, baza de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice prevazute la art. 155 alin. (2), lit. d) o reprezinta venitul/castigul din investitii, stabilit conform art. 94 - 97."

- Intrebare:

"O persoana a incasat dividende in anul 2017 peste plafon. In 2018, ea nu poate estima daca aceste dividende vor depasi plafonul stabilit de 12 salarii. In acest caz, trebuie sa plateasca pentru 2018 CASS si sa depuna D600?"

- Raspuns ANAF:

"Veniturile care se iau considerare pentru plata CASS in anul 2018, sunt cele realizate in anul 2017, indiferent de cuantumul veniturilor pe care le veti realiza in acest an."

- Intrebare:

"In 2017, pe langa veniturile salariale, o persoana a avut venituri din drepturi de autor care, insumate, depasesc plafonul de 22.800 de lei. In acest caz, trebuie sa depuna declaratia 600?"

- Raspuns ANAF:

"Veniturile din salarii nu intra in calculul plafonului. Intrucat veniturile din drepturi de proprietate intelectuala fac parte din categoria veniturilor din activitati independente consideram sa se aplica tratamentul fiscal specific acestei categorii. Aveti obligatia depunerii declaratiei 600, daca venitul net lunar realizat in anul 2017, din drepturi de proprietate intelectuala, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielii deductibile de 40%, raportat la numarul lunilor de activitate din cursul anului, este cel putin egal cu 1900 lei, aveti obligatia de plata a CAS. In ceea ce priveste plata CASS trebuie sa aveti in vedere venitul net realizat din drepturi de proprietate intelectuala in anul 2017. Daca acesta depaseste plafonul de 22.800 lei atunci aveti obligatia platii CASS."

- Intrebare:

"Daca un pensionar a obtinut venituri din chirii in 2017 peste plafonul de 22800 si a achitat CASS conform deciziei ANAF, este obligat sa depuna declaratia 600?"

- Raspuns ANAF:

"Daca venitul net depaseste plafonul, are obligatia depunerii."

- Intrebare:

"Daca un rezident roman angajat in Romania, obtine si venituri din strainatate pe declaratia 201 pe anul 2017 mai mari de 22.800 lei, este nevoit sa depuna declaratia 600?"

- Raspuns ANAF:

"Da,cu respectarea legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, dupa caz."

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a oferit raspunsuri cu privire la declaratia 600":
Rating:

Nota: 2.18 din 11 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016