Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF modifica mai multe formulare

04-Dec-2015
3178

Va aducem la cunostinta ca a fost publicat un nou proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Incepand cu 1 ianuarie 2016, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr.227/2015 privind Codul fscal, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, se impune adaptarea corespunzatoare a procedurilor de administrare a impozitului pe venit si a contributiilor sociale, atat in ceea ce priveste modelul si continutul unor formulare care se utilizeaza in cursul anului fiscal (declaratii de venit estimat, decizii privind platile anticipate etc.), precum si a instructiunilor de completare a acestora.

Modicarile legislative vizeaza, in principal, urmatoarele aspecte in ceea ce priveste impozitul pe venit si contributiile sociale:
- redefinirea sau redenumirea unor activitati;
- modificarea termenului de depunere a declaratiilor de venit estimat si a termenului de inregistrare a contractelor privind cedarea folosintei bunurilor;
- evidentierea unor venituri scutite la plata impozitului pe venit;
- posibilitatea virarii sumei de 2% din impozitul anual pe venitul din salarii pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult si in cazul contribuabililor care isi desfasoara activitatea in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate, precum si persoanelor fizice romane care obtin venituri din salarii, ca urmare a activitatii desfasurate la misiunile diplomatice si posturile consulare acreditate in Romania;
- introducerea unei noi categorii de venit, respectiv pensii provenite dintr-un alt stat, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte;


- modificarea termenului de contestare a deciziei de impunere, etc.
Fata de cele de mai sus, prin prezentul proiect de ordin, se propune aprobarea modelui si continutului unor formulare utilizate pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2016, precum si pentru stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit pe venit si contributii sociale.

Fata de formularele utilizate in prezent, au fost propuse o serie de modificari in continutul urmatoarelor formulare:
in cazul formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit”:
- eliminarea tipului de venit din activitati comerciale si introducerea tipului de venit din activitati de productie, comert, prestari servicii;
- redenumirea tipului de venituri din profesii libere ca venituri din profesii liberale;
- introducerea unor informatii privind contribuabilii cu handicap grav sau accentuat, scutiti de la plata impozitului pe venit;
- introducerea unor informatii privind persoanele care realizeaza venituri din pensii in alte state, in vederea stabilirii platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate;
- introducerea unor informatii privind recalcularea platilor anticipate reprezentand contributii sociale, potrivit legii;
- modificarea termenului de depunere a declaratiei;
- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare.

In cazul formularului 221 "Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit", s-a propus introducerea unor informatii privind contribuabilii cu handicap grav sau accentuat, scutiti de la plata impozitului pe venit, precum si modificarea corespunzatoare a instructiunilor de
completare ale acestuia.

In cazul formularului 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale":
- eliminarea tipului de venit din activitati comerciale si introducerea tipului de venit din activitati de productie, comert, prestari servicii;
- redenumirea tipului de venituri din profesii libere ca venituri din profesii liberale;
- modificarea termenului de depunere a declaratiei;
- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare.

In cazul formularului 224 "Declaratie privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in
Romania" s-a propus introducerea unui rand nou in continutul declaratiei privind primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare ale acestuia.

In cazul formularelor 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale" si 222 "Declaratie informativa privind inceperea/incetarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate" au fost actualizati o serie de indicatori, precum si termenul de contestare.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici