Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF supune aprobarii formularele 600 si 610

04-Dec-2017
1812

Agentia Nationala de Administrare Fiscala supune dezbaterii publice un proiect de act normativ prin care propune urmatoarele:

a) aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale si cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate";

b) aprobarea modelului si continutului formularului "Decizie de impunere privind stabilirea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice" si a anexei "Situatie privind stabilirea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate";

c) aprobarea instructiunilor de completare a formularului "Declaratie privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale si cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate".

Reamintim ca, de la 1 ianuarie 2018, vor intra in vigoare o serie de modificari in domeniul contributiilor sociale datorate de catre persoanele fizice, stipulate in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Astfel, stabilirea contributiei de asigurari sociale, in situatia indeplinirii conditiilor prevazute de art.148, alin.(2) din Codul fiscal, se face de administratia fiscala competenta, in functie de un venit ales de contribuabil care nu poate fi mai mic decat nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata aprobat prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia.

De asemenea, ANAF stabileste contributia de asigurari sociale de sanatate in situatia realizarii de catre contribuabil a categoriilor de venituri prevazute la art.155 din Codul fiscal (venituri din activitati independente, venituri din asocierea cu o persoana juridica, din cedarea folosintei bunurilor, din investitii, din activitati agricole, silvicultura si piscicultura sau venituri din alte surse) cel putin egale cu 12 salarii de baza minime brute pe tara. in acest caz, contributia de asigurari sociale de sanatate se stabileste in functie de salariul de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza.

Persoanele fizice obligate la plata contributiei de asigurari sociale, respectiv a contributiei de asigurari sociale de sanatate, dupa caz, depun anual la organul fiscal competent, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se stabileste contributia, o declaratie pe propria raspundere cu privire la venitul ales asupra caruia datoreaza contributia de asigurari sociale, precum si incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim prevazut de lege in vederea stabilirii contributiei de asigurari sociale de sanatate. In cazul celor care incep o activitate in cursul anului, declaratia se depune in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

in situatia in care persoanele fizice nu indeplinesc conditiile prevazute la art.148 si 155 din Codul fiscal (realizarea de venituri sub un plafon minim), acestea pot opta pentru depunerea declaratiei si plata contributiilor in aceleasi conditii prevazute pentru persoanele obligate, potrivit legii. Optiunea este obligatorie pentru intregul an fiscal.

Pe baza declaratiei depuse de contribuabili, administratia fiscala competenta stabileste contributia de asigurari sociale, respectiv contributia de asigurari sociale de sanatate, dupa caz, prin decizie de impunere.

In situatia incetarii sau suspendarii temporare a activitatii, potrivit legislatiei in materie, in cursul anului fiscal, contribuabilii depun la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data la care a intervenit evenimentul, o declaratie in vederea stoparii obligatiilor de plata, potrivit art.151, alin.(3) si art.174, alin.(3) din Codul fiscal.

Conform art.148, alin.(5) si art.170, alin.(6) din cod, modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a declaratiei privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale, respectiv al declaratiei cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici