Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ar putea fi implementata o noua schema de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor. Ce conditii trebuie sa indeplineasca solicitantii?

22-Iun-2023
1442
Ar putea fi implementata o noua schema de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor. Ce conditii trebuie sa indeplineasca solicitantii?

O noua OUG care prevede instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor a fost pusa in dezbatere publica pe site-ul oficial al Ministerului Agriculturii si Dezvotarii Rurale. Conform acesteia, daca va fi promulgata de Presedinte, va fi implementata o noua schema de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor. Ce conditii trebuie sa indeplineasca solicitantii?

Scopul ordonantei de urgenta il reprezinta instituirea unei scheme de ajutor de stat, denumita in continuare schema, avand ca obiectiv acoperirea costurilor administrative aferente intocmirii si mentinerii registrului genealogic, precum si costurile aferente testelor pentru determinarea calitatii genetice sau a randamentului genetic al septelului, cu exceptia controalelor efectuate de proprietarul septelului sau a controalelor de rutina cu privire la calitatea laptelui.

Ajutorul de stat se acorda pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline, ovine, caprine, porcine si ecvine.

Solicitantii ajutorului de stat sunt asociatii sau organizatii de crescatori de animale care indeplinesc urmatoarele conditii:

a) sunt persoane juridice conform legislatiei in vigoare;

b) desfasoara activitati in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 2016/1012 al Parlamentului European si al Consiliului din 8 iunie 2016 privind conditiile zootehnice si genealogice aplicabile ameliorarii animalelor de reproductie de rasa pura, a porcilor de reproductie hibrizi si a materialului germinativ provenit de la acestea, comertului cu acestea si introducerii lor in Uniune si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 652/2014 si a Directivelor 89/608/CEE si 90/425/CEE ale Consiliului, precum si de abrogare a anumitor acte in sectorul

c) efectueaza serviciile prevazute la sectiunea 1.3.3. pct.454 lit.a) si b) din Orientarile UE;

d) realizeaza parametrii tehnici ai programului/programelor de ameliorare aprobate pentru care se solicita sprijinul financiar.

Valoarea ajutorului de stat, acordat pe cap de animal/an pentru intocmirea si mentinerea registrelor genealogice este de maximum:

a) 60 lei pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline si ecvine;

b) 35 lei pentru rasele de animale din speciile ovine, caprine;

c) 100 lei pentru porcine.

Valoarea ajutorului de stat acordat pe cap de animal/an pentru testele efectuate de terti sau in numele unor terti pentru determinarea calitatii genetice sau a randamentului genetic al septelului este de maximum:

a) 140 lei, in cazul testarii performantelor productiei de lapte, si 60 lei, in cazul testarii performantelor productiei de carne, pentru rasele de animale din speciile taurine si bubaline;

b) 35 lei, in cazul testarii performantelor productiei de lapte, 35 lei, in cazul testarii performantelor productiei de carne, 30 lei, in cazul testarii performantelor productiei de lana, pentru rasele cu lana fina, si 36 lei, in cazul testarii performantelor productiei de pielicele, pentru rasele de animale din speciile ovine si caprine.

Modalitatea de acordare a ajutorului de stat

Art. 8.(1) Cererile initiale anuale de solicitare a ajutoarelor de stat completate de catre solicitanti, avizate de catre ANZ, se depun in perioada 1-15 decembrie a anului precedent celui pentru care se solicita ajutorul de stat la centrele judetene ale Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti pe raza carora/caruia se afla sediul social al solicitantului.

(2) Cererea initiala anuala de solicitare a ajutoarelor de stat pentru efectuarea serviciilor de intocmire si mentinere a registrului genealogic al rasei, completata de catre solicitantii prestatori ai serviciilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a), al carei model este prevazut in anexa nr. 1, este insotita de urmatoarele documente:

a) dovada ca solicitantul este persoana juridica, conform legislatiei in vigoare;

b) acreditarea solicitantului pentru efectuarea serviciului de intocmire si mentinere a registrului genealogic al rasei pentru care solicita ajutorul de stat sau recunoasterea ca societate de ameliorare a solicitantului in scopul desfasurarii unui program de ameliorare cu animale de reproductie de rasa pura inscrise in registrul genealogic condus sau infiintat de aceasta si decizia de aprobare a programului/programelor de ameliorare derulate la rasa/rasele pentru care solicita ajutorul de stat, eliberata de ANZ;

c) lista microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii beneficiare ale serviciilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a), avizata de ANZ, care va cuprinde: denumirea intreprinderii, adresa, CUI/CIF/CNP, dupa caz, codul CAEN, numarul unic de identificare a intreprinderii la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), numarul contractului de prestari servicii incheiat intre prestator si beneficiar, rasa si numarul de animale care fac obiectul serviciilor, numarul de angajati si cifra de afaceri, iar in cazul intreprinderilor noi, se va mentiona "intreprindere nou-infiintata";

d) copia contractului intre detinatorul registrului genealogic si prestatorul serviciului de determinare a calitatii genetice a raselor de animale, respectiv partea terta desemnata in programul de ameliorare aprobat, in cazul in care acesta este altul decat detinatorul registrului genealogic, din care sa rezulte contributia partilor la realizarea obiectivelor programului de ameliorare;

e) lista activitatilor, inclusiv lucrarile si tarifele acestora, prevazute la art. 7 alin. (2), pentru anul de aplicare, avizata de ANZ.

f) copia atestatului de producator, in cazul beneficiarilor persoane fizice;

g) declaratia pe propria raspundere prevazuta la art.7 alin.(4)

 

Pentru a vedea intregul Proiect de OUG, click AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici