Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie! Se suspenda dispozitiile Legii nr. 148 privind factura electronica

03-Oct-2012
3292
Senatul a adoptat proiectul de Lege privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.21/2012 pentru suspendarea aplicarii dispozitiilor Legii nr.148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice.

Scopul actului normativ il constituie suspendarea aplicarii prevederilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice in vederea acordarii unui timp rezonabil, pana la data de 1 ianuarie 2013, operatorilor economici care desfasoara activitati de emitere, transmitere si arhivare electronica, pentru adaptarea infrastructurilor tehnice existente la noul cadru juridic.

Cauza acestei propuneri consta in lipsa prevederilor tranzitorii necesare adaptarii sistemelor operatorilor economici la noile cerinte.

Expunerea de motive mentioneaza ca impactul cerintelor suplimentare introduse de Legea 148/2012 pentru validitatea facturilor electronice si lipsa perioadei tranzitorii care sa permita operatorilor economici adaptarea la noile cerinte ale legii este urmatorul:

- pentru companiile emitente de facturi electronice care nu asigura in acest moment semnarea electronica si marcarea temporala a facturilor: legea le obliga sa revina la facturarea pe hartie. Acest lucru va insemna:


* costuri mai mari pentru procesul de emitere si transmitere a facturilor

* inducerea de riscuri operationale semnificative in activitatea acestor companii, intrucat procesele interne sunt adaptate emiterii in format electronic al facturilor, nu pe suport de hartie.

* schimbarea proceselor interne in cadrul companiilor este aproape imposibila in termenul de 3 zile de la publicarea legii pana la intrarea ei in vigoare.

- pentru bancile comerciale care ofera servicii de facturare electronica clientilor proprii intrarea in vigoare a legii inseamna:

* suspendarea furnizarii serviciilor de facturare electronica si a contractelor in derulare
* costuri suplimentare pentru adaptarea serviciilor la cerintele legale
* pierderea unor venituri pe perioada de suspendare a serviciilor de facturare electronica pana la adaptarea infrastructurii.

Senatul a aprobat astfel Legea privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 21/2012 pentru suspendarea aplicarii dispozitiilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice:

Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 21 din 23 august 2012 pentru suspendarea aplicarii dispozitiilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, adoptata in temeiul art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 127/2012 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 30 august 2012.




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016