Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Avans incasat in legatura cu o livrare intracomunitara. Declaratia 390

15-Nov-2011
10968
Intrebare:

Societatea a incasat un avans de la o firma din UE pe data de 31.10.2011. Pe data de 01.11.2011 s-a facut livrarea intracomunitara (pana intr-a 15-a zi a lunii urmatoare). In declaratia 390 se declara suma incasata in avans in luna octombrie sau se declara in luna noiembrie livrarea intracomunitara integral? Se precizeaza ca nu s-a intocmit factura de avans.

Raspuns:

Livrarile intracomunitare scutite de TVA in conditiile prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal, inclusiv sumele din facturile pentru incasari de avansuri, se inscriu in formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare" in luna in care ia nastere exigibilitatea TVA.

Potrivit art. 1343 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, in cazul unei livrari intracomunitare de bunuri, scutite de taxa conform art. 143 alin. (2), exigibilitatea taxei intervine in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator. Prin exceptie, exigibilitatea taxei intervine la emiterea facturii prevazute la art. 155 alin. (1) sau, dupa caz, la emiterea autofacturii prevazute la art. 155 alin. (4), daca factura sau autofactura este emisa inainte de a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator.


Conform Instructiunilor pentru completarea formularului (300) "Decont de TVA" aprobate prin OANAF 183/2011, pentru a evita orice neconcordanta intre livrarile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ in decontul de TVA si in declaratia recapitulativa pentru astfel de livrari in statul membru de origine, si achizitiile intracomunitare evidentiate in decontul de TVA si in declaratia recapitulativa pentru achizitii intracomunitare, in statul membru de destinatie, momentul exigibilitatii taxei pentru achizitiile intracomunitare intervine:

- in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea;

- la data emiterii facturii pentru livrarea respectiva catre persoana care cumpara bunurile, inclusiv in cazul facturilor pentru incasarea de avansuri partiale, daca factura este emisa inainte de data de 15 a lunii urmatoare lunii in care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea.

In cazul prezentat, in care factura de avans nu a fost emisa in luna octombrie 2011 livrarea intracomunitara efectuata se va raporta integral in Formularul 390 aferent lunii noiembrie 2011, luna in care a intervenit exigibilitatea TVA (la data emiterii facturii).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


Articole similare

Prestari servicii externe. Declaratia 390
Mai multe articole despre OANAF 183/2011




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016