Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

24-Sep-2025
1690
Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul
Cuprins

Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere.

Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis generarea bonului fiscal. In ziua respectiva a existat o incasare tip POS, pentru care s-a emis factura. Ce putem face in aceasta situatie?

Ce este bonul fiscal

Bonul fiscal este un document emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care atesta efectuarea unei tranzactii comerciale intre un comerciant si un cumparator. Acesta contine informatii esentiale precum denumirea produselor sau serviciilor, cantitatea, valoarea, cota de TVA si data vanzarii. Emiterea bonului fiscal este obligatorie conform legislatiei fiscale din Romania. Scopul principal al acestuia este de a asigura transparenta si corectitudinea tranzactiilor comerciale. Bonul fiscal serveste si ca dovada pentru eventuale retururi sau reclamatii.

Cand exista obligativitatea emiterii bonului fiscal

La art. 1 alin. 2 din OUG 28/1999 se arata ca:


(..)
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (21) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.

Ce se intampla in cazul incasarii prin POS

(21) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru incasarile realizate prin utilizarea cardurilor de credit/debit, utilizatorii nu au obligatia sa imprime/sa inmaneze bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii pot imprima si inmana acestora bonul fiscal. Lipsa bonului fiscal tiparit nu afecteaza drepturile consumatorilor prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de cont bancar tinand locul bonului fiscal drept mijloc de proba al achizitiei.

Concluzie

Inteleg ca s-a emis doar chitanta POS fara sa bateti si pe casa de marcat.
Daca nu s-a emis bon fiscal la momentul respectiv, se poate emite acum si sa precizati pe bon incasare cu cardul, sau sa lasati doar factura, care se va incasa prin banca. Oricum incasarea respectiva va fi inregistrata, chiar daca nu s-a emis la cel moment si bonul fiscal.


Explicatii oferite in 2025 de specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile: ce conditii indeplinesc si lista cheltuielilor care fac parte din aceasta categorie

    • Orice firma are mai multe tipuri de cheltuieli care se incadreaza in cheltuieli deductibile, nedeductibile sau deductibile partial. Cheltuielile nedeductibile sunt reglementate de Codul fiscal si evidentiate in contabilitate prin articole specifice, iar in acest articol vom analiza principalele categorii de astfel de cheltuieli, precum si exemple practice si studii de caz care ilustreaza modul corect de inregistrare contabila si impactul asupra rezultatului fiscal.» citeste mai departe aici

  • Creante. MONOGRAFIE pentru scoaterea din evidenta a creantelor

    • Scoaterea din evidenta a creantelor inseamna eliminarea din contabilitate a sumelor ce nu mai pot fi incasate, de exemplu in cazul falimentului clientului sau prescrierii creantei. Acest proces presupune indeplinirea unor conditii legale si efectuarea unor inregistrari contabile corecte. Mai jos este prezentata o monografie contabila simplificata pentru aceste operatiuni. Avem acest caz concret. Avem o factura emisa catre un client care a intrat in faliment, factura nu mai poate fi incasata. Ce...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 406 eronata. Sanctiunile NU se aplica daca respectati anumite conditii

    • Declaratia 406 (SAF-T) este un fisier fiscal standardizat ce contine informatii detaliate din evidenta contabila a contribuabililor, transmis obligatoriu catre ANAF. Corectitudinea si completitudinea acestuia sunt esentiale pentru evitarea sanctiunilor. In cazul identificarii unor erori, contribuabilii pot corecta fisierul prin depunerea unei declaratii rectificative, in functie de natura si momentul constatarii erorii. Nerespectarea cerintelor poate atrage amenzi, insa corectarea in anumite...» citeste mai departe aici

  • Formularul 800: Poate fi utilizat si pentru facturile deja inregistrate in E-Factura?

    • Formularul 800 a fost introdus de ANAF pentru a permite notificarea facturilor care nu au fost primite prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Totusi, multi contribuabili se intreaba daca acest formular se poate folosi si in cazul facturilor primite din eroare. In randurile de mai jos clarificam cand se utilizeaza corect formularul 800 si ce trebuie facut cand apar facturi gresite in sistem. Avem acest caz concret. Gasim incarcate in E-Factura, facturi de furnizori in care serviciile sau...» citeste mai departe aici

  • Cesiunea de creanta prin ANAF. Cum depui cererea si termenul limita pentru a scapa de datorii

    • Cesiunea de creante reprezinta un mecanism juridic prin care un creditor isi transfera dreptul de a incasa o datorie catre o alta persoana. In practica, aceasta procedura este folosita si in relatia cu ANAF, atunci cand contribuabilii doresc sa stinga datorii fiscale prin cesiunea unor creante, cum ar fi rambursarile de TVA. In continuare vom vedea ce trebuie sa stii pentru ca cesiunea sa fie valabila. De asemenea, un contribuabil se intreaba daca sesiunile de creanta prin ANAF trebuie inscrise...» citeste mai departe aici

  • Salariu minim pe economie in 2025. Cum se acorda in constructii

    • In contextul majorarii salariului minim brut pe tara incepand cu 1 ianuarie 2025, tot mai multe companii analizeaza modul in care aceste modificari influenteaza obligatiile lor salariale si fiscale. Una dintre intrebarile frecvente vizeaza aplicarea salariului minim diferentiat in constructii si impactul asupra contractelor de administrare sau mandat. Prevederile legale recente clarifica distinctia dintre salariile platite in baza contractelor de munca si indemnizatiile stabilite prin contracte...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016