Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?

22-Oct-2012
3685
Va prezentam mai jos care sunt consecintele depunerii cu intarziere a formularului 321 - cerere restituire accize.

Cererea de restituire de accize - formular 321 este prevazuta in Anexa nr.2 la OMEF 420/2007 si este necesara pentru restituirea accizelor platite de catre operatorii economici care utilizeaza produse supuse accizelor armonizate intr-un scop scutit, expres prevazut de lege, respectiv la titlul VII din Codul fiscal , si pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII - Accize si alte taxe speciale din Codul fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Procedura de restituire - anexa nr.1 la OMEF 420/2007, prevede termenul pana la care se poate depune cererea de restituire astfel incat scutirea prevazuta in Codul fiscal sa-i permita operatorului economic sa beneficieze in timp real de avantajele pe care le implica respectiva facilitate. Altfel, depunerea cererii de restituire de accize de catre operatorii economici, care au dreptul potrivit legii de a beneficia de scutire, in afara termenelor prestabilite nu ar mai justifica ratiunea pentru care legiuitorul a impus o anumita procedura de restituire.

Trebuie mentionat faptul ca pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare au fost abrogate incepand cu 1 aprilie 2010 prin HG 1620/2009 , ceea ce face ca in prezent OMEF 420/2007 sa fie atat abrogat indirect, cat si desuet.

In aceste conditii, restituirea de accize se solutioneaza de autoritatea competenta potrivit normelor metodologice in vigoare, respectiv HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea Codului de procedura fiscala . Prevederile pct. 21.3, 22 si 23 corespund normelor de aplicare a scutirilor indirecte de la plata accizelor care, in prezent, in vigoare sunt subpct. 110.2, 110.3, pct. 111 si subpct. 113.1.2, 113.2, 113.4 si 113.7 de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


In concluzie, desi nu este sanctionata in mod expres nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire (formular 321), in baza art. 6 din Codul de procedura fiscala , autoritatea competenta in solutionarea cererii respective are dreptul de a aprecia daca depunerea cu intarziere a acesteia poate constitui un motiv de respingere a solicitarii respective coroborat si cu alte aspecte relevante ce tin de nerespectarea conditiilor de acordare a scutirii de la plata accizelor.

Iar daca vorbim de o intarziere mai mare de 5 ani fata de anul in care a luat nastere dreptul la restituire, tinand cont de prevederile art.135 din Codul de procedura fiscala , operatorul economic si-a pierdut deja dreptul de a mai cere restituirea accizelor.

Cu titlu informativ, activitatea desfasurata de operatorul economic in termeni generali, si anume comert cu ridicata al produselor cosmetice si de parfumerie - cod CAEN 4645, nu s-ar incadra in vreuna dintre situatiile de scutire de la plata accizelor.

In concluzie, daca cererea este depusa in termenul de prescriptie de 5 ani, de la data de 01 ianuarie a anului urmator celui in care a avut loc exigibilitatea accizei, societatea nu pierde dreptul de a solicita restituirea de acciza, iar procedura efectiva este descrisa mai sus.

Daca societatea depune aceasta cerere ulterior termenului de prescriptie de 5 ani, societatea pierde dreptul de a i se restitui acciza de la buget.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

17-Nov-2012

ggNlkz , [url=http://ztykqqviahba.com/]ztykqqviahba[/url], [link=http://rllralchjelc.com/]rllralchjelc[/link], http://lvrdlbuqlxak.com/

17-Nov-2012

PSghuF kkjxzfszluat

15-Nov-2012

22eI like your new story Secretul de a ramane mereu tranaa si frumoasa | beauty-reviews.info and I have a text for encouraging Our Financial system And Ecology. There are various techniques to reduce the use of energy and also take care of earth: replace incandescent light sources with compact fluorescents, start using the microwave rather than a conventional electric range or oven, shut down your pc and monitor any time not in use, drive sensibly mainly because intense driving can reduce your gas mileage by thirty three percent at highway speeds.21





Subiectele saptamanii

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit specific si pondere venituri. Reguli de respectat pentru a nu face greseli!
    • Va reamintim ca recent au fost publicate, in stadiu de proiect, normele metodologice pentru aplicarea corecta a impozitului specific. In afara de exemplele de calcul incluse in proiect, sunt cat se poate de utile si alte studii de caz pe aceasta tema. Asadar, in analiza de mai jos, avem urmatoarele date: "O societate cu obiect de activitate de productie are cateva puncte de lucu care au codul CAEN pentru impozitul specific. Cum procedam la calculul impozitului pe profit si al impozitului...» citeste mai departe aici

  • Atentie! PF nerezidente, fara sediu permanent in Romania si care nu platesc impozit pe profit DEPUN Declaratia 101
    • Persoanele juridice nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care, potrivit prevederilor Codului fiscal au obligatia de a plati impozit pe profit in Romania, vor depune formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru veniturile realizate in anul 2016, pana la data de 27 martie 2017. Precizam ca, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 581/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale...» citeste mai departe aici

  • Factura primita ulterior si raportare in D 300. Pasi pentru deducerea corecta!
    • Inregistrarea unei cheltuieli va depinde de masura in care aceasta este semnificativa. Vom vedea mai jos care sunt pasii de indeplinit pentru a deduce in mod corect TVA-ul si pentru a nu intampina probleme in cazul unui eventual control. In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie: "In luna martie 2017 am primit o factura de prestari servicii. Factura a fost emisa in luna decembrie 2016. Avand in vedere ca am inchis anul 2016, iar D101 a fost deja transmisa si bilantul a fost inchis,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.