Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?

22-Oct-2012
3782
Va prezentam mai jos care sunt consecintele depunerii cu intarziere a formularului 321 - cerere restituire accize.

Cererea de restituire de accize - formular 321 este prevazuta in Anexa nr.2 la OMEF 420/2007 si este necesara pentru restituirea accizelor platite de catre operatorii economici care utilizeaza produse supuse accizelor armonizate intr-un scop scutit, expres prevazut de lege, respectiv la titlul VII din Codul fiscal , si pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII - Accize si alte taxe speciale din Codul fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Procedura de restituire - anexa nr.1 la OMEF 420/2007, prevede termenul pana la care se poate depune cererea de restituire astfel incat scutirea prevazuta in Codul fiscal sa-i permita operatorului economic sa beneficieze in timp real de avantajele pe care le implica respectiva facilitate. Altfel, depunerea cererii de restituire de accize de catre operatorii economici, care au dreptul potrivit legii de a beneficia de scutire, in afara termenelor prestabilite nu ar mai justifica ratiunea pentru care legiuitorul a impus o anumita procedura de restituire.

Trebuie mentionat faptul ca pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare au fost abrogate incepand cu 1 aprilie 2010 prin HG 1620/2009 , ceea ce face ca in prezent OMEF 420/2007 sa fie atat abrogat indirect, cat si desuet.

In aceste conditii, restituirea de accize se solutioneaza de autoritatea competenta potrivit normelor metodologice in vigoare, respectiv HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea Codului de procedura fiscala . Prevederile pct. 21.3, 22 si 23 corespund normelor de aplicare a scutirilor indirecte de la plata accizelor care, in prezent, in vigoare sunt subpct. 110.2, 110.3, pct. 111 si subpct. 113.1.2, 113.2, 113.4 si 113.7 de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii


In concluzie, desi nu este sanctionata in mod expres nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire (formular 321), in baza art. 6 din Codul de procedura fiscala , autoritatea competenta in solutionarea cererii respective are dreptul de a aprecia daca depunerea cu intarziere a acesteia poate constitui un motiv de respingere a solicitarii respective coroborat si cu alte aspecte relevante ce tin de nerespectarea conditiilor de acordare a scutirii de la plata accizelor.

Iar daca vorbim de o intarziere mai mare de 5 ani fata de anul in care a luat nastere dreptul la restituire, tinand cont de prevederile art.135 din Codul de procedura fiscala , operatorul economic si-a pierdut deja dreptul de a mai cere restituirea accizelor.

Cu titlu informativ, activitatea desfasurata de operatorul economic in termeni generali, si anume comert cu ridicata al produselor cosmetice si de parfumerie - cod CAEN 4645, nu s-ar incadra in vreuna dintre situatiile de scutire de la plata accizelor.

In concluzie, daca cererea este depusa in termenul de prescriptie de 5 ani, de la data de 01 ianuarie a anului urmator celui in care a avut loc exigibilitatea accizei, societatea nu pierde dreptul de a solicita restituirea de acciza, iar procedura efectiva este descrisa mai sus.

Daca societatea depune aceasta cerere ulterior termenului de prescriptie de 5 ani, societatea pierde dreptul de a i se restitui acciza de la buget.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

17-Nov-2012

ggNlkz , [url=http://ztykqqviahba.com/]ztykqqviahba[/url], [link=http://rllralchjelc.com/]rllralchjelc[/link], http://lvrdlbuqlxak.com/

17-Nov-2012

PSghuF kkjxzfszluat

15-Nov-2012

22eI like your new story Secretul de a ramane mereu tranaa si frumoasa | beauty-reviews.info and I have a text for encouraging Our Financial system And Ecology. There are various techniques to reduce the use of energy and also take care of earth: replace incandescent light sources with compact fluorescents, start using the microwave rather than a conventional electric range or oven, shut down your pc and monitor any time not in use, drive sensibly mainly because intense driving can reduce your gas mileage by thirty three percent at highway speeds.21





Subiectele saptamanii

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Ref. Modificare legislativa importanta privind impozitul datorat de persoanele juridice pentru cladirile nerezidentiale
    • Deputatul PNL de Alba Claudiu Racuci, impreuna cu deputatul PNL de Gorj Dan Vilceanu, au depus la Parlament o initiativa legislativa care modifica Legea nr. 227/ 2015 privind Codul Fiscal, transmite Agerpres: "Noul Cod fiscal, adoptat in anul 2015, a adus multe modificari pozitive ale politicii fiscale, a stimulat cresterea economica, dar, are in continuare mai multe neajunsuri. De exemplu, astazi, o cladire de la Blaj sau Targu Jiu este impozitata la fel ca o cladire din centru Municipiului...» citeste mai departe aici

  • Facturare servicii UBER. Model Monografie contabila pentru firme
    • Serviciile prin UBER ridica mari semne de intrebare firmelor cand vine vorba de facturare. Tocmai de aceea am ales ca analiza urmatoare sa faca referire la o societate care desfasoara servicii de transport persoane conform platformei Uber si care primeste saptamanal bonus de la partenerul din UE. Avand in vedere ca Uber factureaza in numele societatii pentru serviciile prestate de aceasta, nu s-a regasit in facturile respective si factura de bonus si nici nu se stie daca aceasta se...» citeste mai departe aici

  • Derularea de operatiuni economice de catre o persoana fizica. Cum procedam cu inregistrarea si plata TVA?
    • In cazul urmator, o persoana fizica a desfasurat in perioada 2011-2013 activitate de comercializare vehicule folosite, cumparate si vandute pe teritoriul national. Prin insumarea valorii contractelor de vanzare a depasit plafonul de inregistrare ca platitor de TVA la nivelul anului 2011 (119.000 lei). In contextul unei inspectii fiscale se vehiculeaza ipoteza unei sesizari penale pentru infractiunea de ascundere a masei impozabile prevazuta si pedepsita de art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea...» citeste mai departe aici

  • MFP: Particularitati privind contabilitatea ambalajelor
    • Intr-un numar din anul curent al Revistei de Finante si Contabilitate, aparute sub egida MFP, dr. Alexandrina Teodora Borfoaia, Directia de Legislatie si Reglementari Contabile, Ministerul Finantelor Publice. La nivelul unei intreprinderi, procesul de productie al ambalajelor care sunt destinate ambalarii si transportului produselor finite si al marfurilor se supune principiilor si regulilor generale privind contabilitatea stocurilor. In schimb, din punct de vedere contabil, prezinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.