
Raportul Special
realizat de specialisti
Deoarece se mentin mai multe neclaritati cu privire la factura electronica sau facturarea cu mijloace electronica, facem referire ca punct de pornire la art. 319 alin. (29) din Codul fiscal:
"(29) Semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura".
Vom vedea daca aceasta se refera la toate tipurile de facturi emise sau doar la cele emise cu mijloace electronice (care sa respecte conditiile Legii 148/2012) avand in vedere ca alineatele anterioare acestuia se refera la subiectul facturare cu mijloace electronice.
De asemenea, vom vedea daca o factura tiparita pe un format pretiparit de la Imprimeria Nationala poate fi transmisa fara semnatura, ce presupune facturarea cu mijloace electronice si daca se va tine cont de prevederile din Legea 148/2012 potrivit careia factura in forma electronica este documentul care caracterizeaza in mod unic si neechivoc schimbul sau vanzarea de bunuri ori servicii semnat cu semnatura electronica si purtand marca temporala care contine datele cuprinse in formularul facturii si care este emis si gestionat utilizand sisteme informatice. Vom vedea daca exista posibilitatea ca vanzatorul sa foloseasca orice metoda de emitere a facturilor in format pfd, word pe care nu este obligat sa le semneze sau stampileze.
Art. 319 stabileste la alin (1) ca sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic, daca acestea indeplinesc conditiile stabilite. Elementele obligatorii ale facturii sun mentionate la alin (20) al art. 319. Stampila si semnatura nu sunt elemente obligatorii nici pentru factura electronica nici pentru factura pe suport hartie.
La alin (4) se mentioneaza ca prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate si care a fost emisa si primita in format electronic.
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Notiunea de factura electronica se refera la modul de trimitere si receptie a facturilor, nu la modul de creare a acestora.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ANAF explica in ce conditii o FACTURA ELECTRONICA este considerata valida in E-FacturaE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?RO e-Factura: Cum se pot corecta facturile transmise eronat in sistemLegislatia e-Factura, neclara: Facturi dublate si amenzi nelimitate, doar cateva dintre aspectele asupra carora CCF vrea lamuririPrecizari ANAF cu privire la utilizarea sistemului RO e-Factura in relatia B2CUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaE-Factura, OBLIGATORIE din 1 ianuarie 2025 pentru relatia B2C. Ce trebuie sa stie firmelePersoanele fizice NU au obligatia de a descarca facturi sau de a accesa SPV in cadrul E-FacturaArticole similare
Peste 30 de noutati cu implicatii fiscale majore au fost aduse de OG 8/2021 si OG 11/2021. Explicatii + spete practiceCum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesareA fost aprobata Procedura de utilizare si functionare a sistemului E-Transport (Ordinul 1190/2022)Mentiuni importante in ceea ce priveste obtinerea si inregistrarea certificatului digitalDepunerea electronica a declaratiilor fiscaleUltimele articole
iFlow eFactura: Automatizare completa!Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteSAF-T in 2024: Ce trebuie sa stiti despre semnarea electronica a D406Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEArticole similare
Sistem automat de facturare. Cum procedam pentru arhivare electronica?Conditii pentru emiterea facturii doar in format electronicSolutii inteligente pentru o mai buna gestionare financiar-contabila a unei firmeFactura electronica. Decalare termen. LEGEA 148/2012Atentie! Se suspenda dispozitiile Legii nr. 148 privind factura electronicaSfaturi de la experti
Deductibilitate cheltuieli imobil societate, declarare punct de lucru
Intrebare: Daca a fost achizitionat un teren intravilan si constructia de pe acesta, trebuie declarat la ONRC ca punct de lucru, chiar daca momentan nu se desfasoara activitate sau daca este tinut doar in evidenta contabila ca imobilizare?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Operatiuni neimpozabile in Romania, tratament contabil si fiscal in RO
Intrebare: Cum declar si care sunt inregistrarile din contabilitate in situatia actuala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026
Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal
Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea
Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs
e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA