Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditii pentru emiterea facturii doar in format electronic

09-Nov-2018
1497

O societate care are activitatea principala comertul online doreste sa renunte la printarea exemplarului si sa mearga doar pe utilizarea facturilor electronice. Compania a luat aceasta decizie ca urmare a primirii unui numar foarte mare de comenzi.

Acum, reprezentantul societatii a apelat la sfatul specialistilor nostri pentru a afla daca in cazul in care opteaza pentru trimiterea facturii strict in format electronic are nevoie de acceptul in scris al clientilor sau daca este suficienta adresa de email pe care clientul o mentioneaza in comanda facuta pe site. Trebuie informati inainte ca le va fi transmisa factura in format electronic? Societatea are nevoie de obtinerea unei semnaturi electronice pentru emiterea facturilor in format electronic? Mai jos redam raspunsul unuia dintre consultantii nostri.

Raspunsul specialistului

Referitor la acceptul scris al clientilor,conform art.319 alin.(24) Cod fiscal coroborat cu pct.98.(3) din normele metodologice, utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar, acceptarea clientului a facturii electonice putand include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice.

Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

Factura electronica prin definitie este un document care este emis in conditiile in care prezinta semnatura electronica, conform art.3 din Legea 148/2012.

Baza legala: art.319 alin. (24)-(28) Cod fiscal coroborat cu pct.98-99 normele de aplicare; Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice.

In concluzie, pentru a emite facturi electronice aveti obligatia semnarii electronice a acestor documente, deci trebuie sa obtineti un certificat digital in acest sens. Atat timp cat clientii fac comanda prin sistem electronic (fiind inregistrati printr-o adresa de email), iar societatea dvs le retrimite tot electronic confirmarea primirii comenzii si factura emisa, clientii efectuand plata produselor achizitionate, se considera ca acestia si-au dat acceptul tacit pentru a primi in format electronic factura electronica.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii pentru emiterea facturii doar in format electronic":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari aduse Codului fiscal prin Legea 172
    • Prin Legea 172/2019 publicata in M.Of. nr. 815 din 08.10.2019 au fost aduse modificari si completari Codului fiscal. Modificarile vizeaza: - modificarea art. 270 alin. (3) lit. b) care prevedea ca se considera livrare de bunuri, din punct de vedere al TVA, transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, in urma executarii silite. Conform modificarilor aduse, incepand cu 11 octombrie 2019, nu se considera livrare de bunuri transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, in urma...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizare efectuata de contribuabil platitor de impozit pe profit catre entitate nonprofit neinregistrata in registru. Depunere formular 107
    • Daca se acorda o sponsorizare pentru o asociatie profesionala, non-profit care nu este inscrisa, la data incheierii contractului, in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscal, cheltuiala este nedeductibila fara a se deduce din impozitul pe profit. Aceasta sponsorizare trebuie trecuta in declaratia 107, Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private? Raspunsul specialistului Formularul 107 “Declaratie...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016