Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii pentru emiterea facturii doar in format electronic

09-Nov-2018
6016

O societate care are activitatea principala comertul online doreste sa renunte la printarea exemplarului si sa mearga doar pe utilizarea facturilor electronice. Compania a luat aceasta decizie ca urmare a primirii unui numar foarte mare de comenzi.

Acum, reprezentantul societatii a apelat la sfatul specialistilor nostri pentru a afla daca in cazul in care opteaza pentru trimiterea facturii strict in format electronic are nevoie de acceptul in scris al clientilor sau daca este suficienta adresa de email pe care clientul o mentioneaza in comanda facuta pe site. Trebuie informati inainte ca le va fi transmisa factura in format electronic? Societatea are nevoie de obtinerea unei semnaturi electronice pentru emiterea facturilor in format electronic? Mai jos redam raspunsul unuia dintre consultantii nostri.

Raspunsul specialistului

Referitor la acceptul scris al clientilor,conform art.319 alin.(24) Cod fiscal coroborat cu pct.98.(3) din normele metodologice, utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar, acceptarea clientului a facturii electonice putand include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice.

Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

Factura electronica prin definitie este un document care este emis in conditiile in care prezinta semnatura electronica, conform art.3 din Legea 148/2012.

Baza legala: art.319 alin. (24)-(28) Cod fiscal coroborat cu pct.98-99 normele de aplicare; Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice.

In concluzie, pentru a emite facturi electronice aveti obligatia semnarii electronice a acestor documente, deci trebuie sa obtineti un certificat digital in acest sens. Atat timp cat clientii fac comanda prin sistem electronic (fiind inregistrati printr-o adresa de email), iar societatea dvs le retrimite tot electronic confirmarea primirii comenzii si factura emisa, clientii efectuand plata produselor achizitionate, se considera ca acestia si-au dat acceptul tacit pentru a primi in format electronic factura electronica.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare prejudiciu sau refacturare costuri Dezvoltatorul imobiliar care construieste un ansamblu de locuinte are contract de executie lucrari cu un antreprenor in cadrul caruia exista un capitol referitor la neconformitati....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Schimb valutar firma Va rog sa imi specificati care e actul normativ care reglementeaza faptul ca un administrator al firmei nu poate schimba lei in euro la casa de schimb valutar, ci numai la ghiseul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Decontare abonament kinetoterapie O societate SRL, platitoare de tva si impozit pe profit, doreste sa deconteze angajatilor un abonament de recuperare medicala (kinetoterapie), recuperarea fiind la recomandarea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    CASS platit in 2025 pentru 2024 In urma completarii declaratiei unice, un PFA are de achitat pentru anul 2024, CASS in suma de 1980 lei. Venitul net anual in 2024 este 7824 lei. Pana pe 25 mai 2025, achita...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Salariul in constructii si in agricultura. Facilitati Incepand cu 01.01.2025 care este salariul minim pe economie in domeniul constructiilor si daca la acest salariu se poate beneficia de scutirea sumei de 300 de lei de la calcularea...citeste mai mult

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016