Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii pentru emiterea facturii doar in format electronic

09-Nov-2018
3414

O societate care are activitatea principala comertul online doreste sa renunte la printarea exemplarului si sa mearga doar pe utilizarea facturilor electronice. Compania a luat aceasta decizie ca urmare a primirii unui numar foarte mare de comenzi.

Acum, reprezentantul societatii a apelat la sfatul specialistilor nostri pentru a afla daca in cazul in care opteaza pentru trimiterea facturii strict in format electronic are nevoie de acceptul in scris al clientilor sau daca este suficienta adresa de email pe care clientul o mentioneaza in comanda facuta pe site. Trebuie informati inainte ca le va fi transmisa factura in format electronic? Societatea are nevoie de obtinerea unei semnaturi electronice pentru emiterea facturilor in format electronic? Mai jos redam raspunsul unuia dintre consultantii nostri.

Raspunsul specialistului

Referitor la acceptul scris al clientilor,conform art.319 alin.(24) Cod fiscal coroborat cu pct.98.(3) din normele metodologice, utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar, acceptarea clientului a facturii electonice putand include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice.

Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

Factura electronica prin definitie este un document care este emis in conditiile in care prezinta semnatura electronica, conform art.3 din Legea 148/2012.

Baza legala: art.319 alin. (24)-(28) Cod fiscal coroborat cu pct.98-99 normele de aplicare; Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice.

In concluzie, pentru a emite facturi electronice aveti obligatia semnarii electronice a acestor documente, deci trebuie sa obtineti un certificat digital in acest sens. Atat timp cat clientii fac comanda prin sistem electronic (fiind inregistrati printr-o adresa de email), iar societatea dvs le retrimite tot electronic confirmarea primirii comenzii si factura emisa, clientii efectuand plata produselor achizitionate, se considera ca acestia si-au dat acceptul tacit pentru a primi in format electronic factura electronica.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii pentru emiterea facturii doar in format electronic":
Rating:

Nota: 3.7 din 5 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Esalonare la plata. Care sunt consecintele pentru neplata sumelor ?
    • Societatea comerciala AG a obtinut esalonarea la plata o obligatiilor fiscale aferente perioadei martie-octombrie 2020. Avand in vedere faptul ca a fost prelungit termenul pentru depunerea cererilor pentru esalonarea la plata pana la 31 martie 2021, societatea comerciala AG poate solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale aferente perioadei noiembrie 2020-februarie 2021? Daca nu poate achita obligatiile fiscale pentru lunile noiembrie 2020 - februarie 2021, achita penalitati si dobanzi,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016