
Atentie contabili!
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
O societate care are activitatea principala comertul online doreste sa renunte la printarea exemplarului si sa mearga doar pe utilizarea facturilor electronice. Compania a luat aceasta decizie ca urmare a primirii unui numar foarte mare de comenzi.
Acum, reprezentantul societatii a apelat la sfatul specialistilor nostri pentru a afla daca in cazul in care opteaza pentru trimiterea facturii strict in format electronic are nevoie de acceptul in scris al clientilor sau daca este suficienta adresa de email pe care clientul o mentioneaza in comanda facuta pe site. Trebuie informati inainte ca le va fi transmisa factura in format electronic? Societatea are nevoie de obtinerea unei semnaturi electronice pentru emiterea facturilor in format electronic? Mai jos redam raspunsul unuia dintre consultantii nostri.
Referitor la acceptul scris al clientilor,conform art.319 alin.(24) Cod fiscal coroborat cu pct.98.(3) din normele metodologice, utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar, acceptarea clientului a facturii electonice putand include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice.
Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.
Factura electronica prin definitie este un document care este emis in conditiile in care prezinta semnatura electronica, conform art.3 din Legea 148/2012.
Baza legala: art.319 alin. (24)-(28) Cod fiscal coroborat cu pct.98-99 normele de aplicare; Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice.
In concluzie, pentru a emite facturi electronice aveti obligatia semnarii electronice a acestor documente, deci trebuie sa obtineti un certificat digital in acest sens. Atat timp cat clientii fac comanda prin sistem electronic (fiind inregistrati printr-o adresa de email), iar societatea dvs le retrimite tot electronic confirmarea primirii comenzii si factura emisa, clientii efectuand plata produselor achizitionate, se considera ca acestia si-au dat acceptul tacit pentru a primi in format electronic factura electronica.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Intrebare: Factura de voucher retur emisa de catre Emag o vom inregistra doar prin note contabile fara a fi nevoiti sa o inregistram ca si intrare ce va fi transmisa in D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: In cazul in care se acorda bonus salarial pentru anul 2020 la provizionul inregistrat (6812 = 1518), pe langa valoarea bruta a bonusului se adauga si valoarea contributiilor asiguratorii in munca?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<