Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitate de comert online. Cum procedam cu facturile de colet?

09-Feb-2015
4438

In analiza urmatoare, societatea are ca obiect de activitate comertul online si vinde atat in tara, cat si in strainatate catre persoane fizice in cea mai mare proportie. Vom vedea daca este obligatoriu pentru firma sa printeze si sa includa factura catre persoane fizice in colet sau daca este suficient daca aceasta apare in contul clientului de unde poate fi descarcata.



Mai exact, vom vedea daca vanzarea in strainatate functioneaza pe acelasi principiu ca si in Romania in ceea ce priveste includerea facturii in colet.

Referitor la facturi, Art.155 alin.(1) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal prevede ca sunt considerate facturi documentele sau mesajele emise pe suport de hartie sau in format electronic, daca acestea indeplinesc conditiile stabilite in acest articol.

Prevederile din Codul fiscal privind modul de emitere a facturilor sunt valabile atat pentru livrarile interne, cat si pentru cele externe.

Astfel, este corect fie sa listati si sa includeti in colet factura pe suport de hartie,cu respectarea prevederilor Art.155 alin.(19) sau dupa caz alin.(20) din Legea nr.571/2003 Cod fiscal, fie sa transmiteti factura clientului in format electronic, cu respectarea conditiilor privind factura electronica.

Prin factura electronica se intelege factura care a fost emisa si primita in format electronic si care face obiectul acceptarii in acest format de catre destinatar.

De asemenea, Art.155 alin.(24)- (25) din Legea nr.571/2003 Cod fiscal si Normele de aplicare ale Art.155 alin.(25) mentioneaza urmatoarele:


"Art.155 alin.(25)

76. (1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip "xml", "pdf".

(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.

(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

(5) Integritatea continutului unei facturi in sensul art. 155 alin. (24) din Codul fiscal trebuie asigurata atat de furnizor/prestator, cat si de beneficiar, daca acesta este persoana impozabila. Fiecare in mod independent poate sa aleaga metoda prin care sa isi indeplineasca aceasta obligatie sau ambii pot conveni sa asigure integritatea continutului, de exemplu, prin intermediul unei tehnologii precum EDI sau prin semnatura electronica avansata. Persoana impozabila poate sa aleaga sa aplice, de exemplu, controale de gestiune care sa creeze o pista fiabila de audit intre factura si livrare/prestare sau tehnologii specifice pentru asigurarea integritatii continutului facturii.

Integritatea continutului unei facturi nu are legatura cu formatul facturii electronice, factura putand fi convertita de catre beneficiar in alt format decat cel in care a fost emisa, in vederea adaptarii la propriul sistem informatic sau la schimbarile tehnologice ce pot interveni de-a lungul timpului. In situatia in care beneficiarul opteaza pentru asigurarea integritatii continutului prin folosirea unei semnaturi electronice avansate, la convertirea unei facturi dintr-un format in altul, trebuie sa se asigure trasabilitatea modificarii. In sensul prezentelor norme, prin forma se intelege tipul facturii, care poate fi pe suport hartie sau electronic, iar formatul reprezinta modul de prezentare a facturii electronice."

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti

  • Compensare IMCA

    Intrebare: Compensarea o fac la nivelul impozitului pe profit, adica 566.104 lei si platesc diferenta sau o aplic la intreaga suma IMCA de 712.500 lei (o scad din soldul debitor la contul 441)? Mentionez ca efectuez plati anticipate...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Detasare personal

    Intrebare: Initial, erau trimisi in delegatie, insa am avut control de la ITM si acestia mi-au spus sa ii inregistrez in detasare, nu in delegatie, deoarece este considerata o detasare transnationala. Conform Legii 16/2017 (art. 5 alin. 2...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • Distribuire dividende. Se pot plati dividendele INAINTE sa fie depus Bilantul la ANAF?

    • Distribuirea si plata dividendelor este una dintre cele mai importante probleme fiscale ale contribuabililor. Iar in acest articol vom vedea daca se poate face plata dividendelor in cazul in care Bilantul a fost aprobat AGA, dar nu a fost transmis la ANAF. Avem cazul urmator. In data de 12.03.2025 s-au semnat actele necesare arhivei pentru Bilantul Contabil la 31.12.2024. AGA a decis ca intreg profitul aferent an 2024 sa fie repartizat asociatilor sub forma de dividende. Bilantul aferent an 2024...» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda. Au dreptul inspectorii sa efectueze perchezitii personale (posete, vestiare)?

    • Un contribual se intreaba daca in cazul unui control tematic/inopinat, inspectorii de la ANAF − SERVICIUL ANTIFRAUDa au dreptul de a cauta in tot magazinul dupa ce doresc ei? Au dreptul sa te puna sa scoti din buzunare tot ce ai, sa-ti controleze poseta si vestiarul? Specialistul ne spune ca in cadrul activitatii de control antifrauda desfasurate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), functionarii publici ai Directiei Generale Antifrauda Fiscala au atributii specifice...» citeste mai departe aici

  • Declaratia D394. Cum poate fi rectificata pentru a NU mai exista sume in plus in D300

    • Intocmirea declaratiilor fiscale este o problema pe care toti contribuabilii trebuie sa o trateze cu seriozitate. Insa uneori apar greseli, omisiuni sau alte erori pe care le observam mult prea tarziu, cand formularele sunt deja transmise. In cazul de astazi vom vedea cum trebuie sa procedati pentru a rectifica D394, astfel incat sa nu mai existe sume in plus in D300. Avem cazul unui contribuabil care a refacut contabilitatea din 2023 pana in 2024, iar la intocmirea declaratiei D300...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016