Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comert en-gros | Curs formare organizat de societate. Cum facturam?

19-Feb-2013
2667
De data aceasta, analizam situatia unei firme inregistrate ca platitor de TVA, cu obiect principal de activitate comertul en-gros, care organizeaza o singura data un curs de pregatire profesionala legat de aparatele pe care le comercializeaza. Participantii sunt atat persoane fizice, cat si juridice.

Vom raspunde astfel urmatoarelor intrebari:

1. Este obligatoriu sa i se intocmeasca facturi ?
2. Facturile sunt cu TVA in conditiile in care cursurile sunt o activitate scutita de TVA?
3. Daca facturile se intocmesc fara TVA, va fi obligata firma sa aplice regimul mixt, respectiv pro-rata, dat fiind ca in Codul Fiscal se precizeaza ca pentru activitatile care nu sunt desfasurate pe baza regulata, societatea nu isi schimba regimul in regim mixt?
4. Se pot intocmi doar chitante?

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

Solutia consultantului:

Activitatea de formare profesionala desfasurata este scutita fara drept de deducere,conform art 141 alin 1 lit f, si a normelor metodologice de aplicare, dupa cum urmeaza:

-(1) Urmatoarele operatiuni de interes general sunt scutite de taxa:

-f) activitatea de invatamant prevazuta in Legea invatamantului 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, formarea profesionala a adultilor, precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceste activitati, efectuate de institutiile publice sau de alte entitati autorizate;"
"25^1. (1) Scutirea prevazuta la art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal pentru formarea profesionala a adultilor se aplica de persoanele autorizate in acest scop conform OG 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de persoanele autorizate pentru formarea profesionala a personalului aeronautic civil navigant prevazut de Legea 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania, cu modificarile ulterioare.

(3) Scutirea prevazuta la art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal se aplica si pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii strans legate de serviciile educationale, precum vanzarea de manuale scolare, organizarea de conferinte legate de activitatea de invatamant, efectuate de institutiile publice sau de alte entitati autorizate pentru activitatile de invatamant sau pentru formare profesionala a adultilor."

In conditiile in care desfasurati si activitati taxabile - cursuri referitoare la aparatele ce sunt comercializate care sunt activitati taxabile, cat si scutite fara drept de deducere, veti fi considerata ca persoana cu regim mixt, conform art 147 alin1 din Codul fiscal , avand doua posibilitati in ceea ce priveste evidenta de TVA:

- fie sa determinati TVA in baza pro-rata - in situatia in care efectuati achizitii de bunuri si servicii pentru care nu cunoasteti destinatia, in sensul ca pot fi utilizate atat pentru activitati taxabile cat si pentru activitati scutite; In acest sens veti aplica prevederile art 147 alin 6.
- fie sa tineti evidenta distincta a:
* achizitiilor care servesc activitatilor pentru care aveti drept de deducere a TVA
* Achizitiilor care servesc activitatilor pentru care desfasurati operatiuni scutite fara drept de deducere.
In acest al doilea caz nu veti mai aplica prorata.

Astfel, in situatia in care ati colectat TVA pentru activitatile de formare profesionala, nu aveti drept de deducere a TVA, intrucat nu avem de-a face cu taxare prin optiune, cum ar fi de exemplu la art 141 alin 2 din Codul fiscal - operatiunile fiind prin exclenta scutite fara drept de deducere.

Daca veti factura catre o persoana juridica veti emite o factura fiscala, daca emiteti catre o persoana fizica puteti emite si o chitanta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comert en-gros | Curs formare organizat de societate. Cum facturam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.