Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii despre munca (si) de acasa. 3 motive pentru care ar trebui sa adopti telemunca

27-Nov-2019
1257

Legea nr. 81 din 30 martie 2018 reglementeaza modalitatea de desfasurare a activitatii de catre salariat in regim de telemunca. Legea este aplicabila in domeniile de activitate in care este posibila desfasurarea activitatii in regim de telemunca. Insa pentru foarte multi dintre noi acest subiect este inca foarte putin cunoscut. De aceea, in cele ce urmeaza, vom vorbi despre 3 dintre motivele pentru care ar trebui adoptat de cat mai multe companii conceptul de telemunca.

Fiind vorba de un concept relativ greu acceptat in societatea romaneasca (doar 0,4% dintre firme folosesc telemunca!) este nevoie de o prezentare detaliata a fenomenului reglementata prin Legea 81/2018. 

AICI gasesti informatii complete despre Telemunca sau munca si de acasa >>

Sa nu uitam ca, in primul rand, activitatea profitabila a unei firme depinde foarte de mult de echipa cu care se lucreaza. Conditiile de munca, de salarizare, de motivare, de securitate etc. sunt factori care contribuie extrem de mult la calitatea muncii depuse in firma. 

Iata care sunt cele 3 motive pentru care ar trebui sa adopti telemunca:

  • In prezent 77% dintre firmele din lumea intreaga permit deja o forma de telemunca
  • In 2030 generatia “millennials” (nascuti intre 1981 si 1996) va ocupa 75% din joburile de pe piata! Iar pentru ei, un job, pe langa beneficii de tip material si conditii care-i ajuta sa adopte un stil de viata sanatos, trebuie sa le aduca flexibilitate si diversitate!
  • Pentru reprezentantii acestei generatii, cele mai interesante joburi sunt cele in sfera non-profit, IT, management, comunicare, marketing. Adica exact acele tipuri de activitati care permit telemunca!

Aici gasesti UNICA lucrare care explica pas cu pas fenomenul telemunca si modul sau corect de implementare: Telemunca sau munca si de acasa >> 


Afla raspunsuri clare si concrete la intrebarile legate de implementarea eficienta a telemuncii:

  • Cum se poate implementa intern Legea nr. 81/2008 privind activitatea de telemunca?
  • Care sunt masurile/etapele pe care trebuie sa le parcurga compania?
  • Exista un model de act aditional care poate fi luat in calcul?
  • Cresc costurile angajatorului odata cu asigurarea conditiilor de telemunca?
  • Ce spune practica? Este posibila cresterea eficientei angajatilor care lucreaza in sistemul de telemunca?

Optimizeaza activitatea echipei pe care o conduci, in deplina cunostinta de cauza, folosind telemunca!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii despre munca (si) de acasa. 3 motive pentru care ar trebui sa adopti telemunca":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 32/2020: Actele necesare pentru somajul tehnic de stat
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 260 din 30.03.2020 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 32/2020 (cu intrare in vigoare de luni – 30 martie) care prevede actele necesare pentru intrarea in somaj tehnic de stat. Astfel, desi in OUG 30/2020 – care este modificata prin aceasta noua Ordonanta, se preciza ca este nevoie de certificat pentru situatii de urgenta pentru a apela la somajul tehnic suportat de stat, acum, potrivit noului act normativ, nu mai este nevoie de acest...» citeste mai departe aici

  • Masuri prioritare pentru prevenirea raspandirii COVID-19 la locurile de munca (Informare ITM)
    • Inspectia Muncii a publicat recent o informare cu privire la prevenirea infectiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) la locurile de munca. Inspectia Muncii recomanda angajatorilor, lucratorilor, reprezentantilor acestora, precum si altor participanti la procesele de munca sa se informeze si sa aplice masurile dispuse de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta si de autoritatile competente, pentru gestionarea si limitarea raspandirii COVID-19. Avand in vedere prevederile Decretului...» citeste mai departe aici

  • Ordonanta de Urgenta nr. 33/2020: Bonificatii pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 260 din 30.03.2020, a fost publicata Ordonanta de urgenta nr. 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative. Actul normativ a intrat in vigoare de la 30 martie 2020 si prevede acordarea de bonificatii pentru contribuabilii de impozit pe profit si pentru microinteprinderi; reglementarea platilor la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA; si diminuarea veniturilor sau intreruperea partiala sau...» citeste mai departe aici

  • Ordonanta care amana ratele romanilor pana la 9 luni, publicata in M.Of.
    • Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, anunta ca Ordonanta care amana ratele romanilor pentru 9 luni a fost publicata in Monitorul Oficial. Fata de proiectul de Ordonanta initial, actul normativ vine cu cateva modificari despre care a vorbit ministrul de Finante de finalul sedintei de Guvern de luni seara – 30 martie 2020. “In ceea ce priveste ratele pentru persoanele fizice, credite ipotecare, stiti foarte bine ca acolo statul garanteaza 100% dobanda pe o perioada de cinci ani...» citeste mai departe aici

  • Indemnizatia pentru zilele libere pentru supravegherea copiilor. Calcularea venitului net si acte necesare
    • Expertul contabil Dani Cucu ne arata care este calculul exact pentru o salariata care se incadreaza in contextul Legii 19/2020 si HG 217/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant. De exemplu, vom lua cazul unei salariate cu salariul brut de 4000 pe luna, care, in luna martie, intra in zile libere conform Legii 19/2020, din data de 19.03.2020 pana in data de 31.03.2020 inclusiv. Specialistul...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari pentru autoritatile locale. Deduceri din impozitul pe profit
    • Expertul contabil Irina Dumitrescu ne explica cum se face deducerea sponsorizarilor din impozitul pe profit si daca primariile au obligatia inregistrarii in registrul entitatilor/unitatilor de cult, in cazul in care primesc sponsorizari. Spre exemplu, luam cazul in care, in conditiile actuale de criza, un contribuabil a sponsorizat primaria locala din localitatea in care firma respectiva are un punct de lucru. Acesta a solicitat primariei sa intre pe site-ul ANAF si sa se inscrie in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016