Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CIM part-time. Angajatii trebuie sa depuna pana pe 7 noiembrie declaratia din care sa reiasa ca au obtinut venituri de 2.550 lei

07-Nov-2022
3115
CIM part-time. Angajatii trebuie sa depuna pana pe 7 noiembrie declaratia din care sa reiasa ca au obtinut venituri de 2.550 lei

Angajatii cu mai multe CIM part-time trebuie sa depuna lunar, la fiecare angajator, o declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor in baza a doua sau mai multe contracte individuale de munca. Termenul limita se implineste luna aceasta pe data de 7.

CIM part-time

Conform Ordinului 1855/2022 care a fost recent publicat in Monitor, a fost aprobata suprataxarea CIM part-time. Actul normativ stabileste o noua obligatie pentru angajatii cu mai multe CIM part-time, aceea de a depune lunar la fiecare angajator o declaratie pe propria raspundere.

Declaratia pe propria raspundere

Angajatii au obligatia sa depuna la fiecare angajator /platitor de venit o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor in baza a doua sau mai multe contracte individuale de munca, iar baza lunara de calcul cumulata aferenta acestora este cel putin egala cu salariul minim brut pe tara garantat in plata. 

In luna noiembrie termenul limita expira pe data de 7, cand angajatii cu mai multe CIM part-time trebuie sa depuna declaratia pe propria-raspundere din care sa reiasa ca au acumulat, in luna octombrie 2022, venituri de 2.550 lei.

Prin exceptie de la prevedere, in cazul in care la unul dintre angajatori/platitori de venituri, baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate aferenta veniturilor realizate din salarii si asimilate salariilor, corespunzatoare numarului de zile lucrate in luna, este cel putin egala cu salariul minim brut pe tara garantat in plata, salariatii nu au obligatia depunerii declaratiei pe propria raspundere la angajatorul/platitorul respectiv.

Completare declaratie pe propria raspundere

Declaratia pe propria raspundere se depune lunar, pe perioada in care salariatul se afla in situatia de a avea mai multe CIM, pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se constituie drepturile salariale.

In vederea completarii declaratiei pe propria raspundere, pana la termenul stabilit pentru depunerea acesteia, fiecare angajator/platitor de venit elibereaza salariatului, la cerere, un document din care sa rezulte nivelul bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale si al contributiei de asigurari sociale de sanatate aferenta veniturilor realizate din salarii si asimilate salariilor.

In cazul in care salariatii nu depun declaratia pe propria raspundere, fiecare angajator/platitor de venit stabileste contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate la nivelul salariului minim brut pe tara corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ, daca baza de calcul aferenta venitului realizat, determinata potrivit regulilor specifice fiecarei contributii se situeaza sub nivelul salariului lunar minim brut pe tara garantat in plata.

Angajatorul/platitorul de venituri, dupa caz, are obligatia de a inregistra si de a tine evidenta acestor declaratii, in vederea incadrarii salariatului in situatia reglementata la art. 146 alin. (5 7) lit. e) din Codul fiscal.

Declaratia pe propria raspundere cuprinde in mod obligatoriu datele de identificare ale salariatului, precum si informatii referitoare la incadrarea salariatului in situatia prevazuta la art. 146 alin. (5 7) lit. e) din Codul fiscal.

Modelul declaratiei pe propria raspundere poate fi vazut AICI>>

Ordinul 1855/2022 privind procedura de aplicare a prevederilor art. 146 alin. (5 7) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 16 august 2022.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "CIM part-time. Angajatii trebuie sa depuna pana pe 7 noiembrie declaratia din care sa reiasa ca au obtinut venituri de 2.550 lei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru persoanele care realizeaza venituri din inchirierea bunurilor mobile si imobile

    • ANAF a publicat pe portalul propriu, la rubrica Asistenta contribuabili/Ghiduri curente si alte materiale informative, Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute de persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea si subinchirierea bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal. Intr-o maniera accesibila si simplificata, ghidul contine informatii utile privind definirea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, contractul de locatiune si inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016