Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat ANAF: Intrarea in sistemul TVA la incasare in 2013

18-Feb-2013
2040
Autoritatile fiscale au emis un comunicat prin care informeaza asupra modului in care se efectueaza in 2013 intrarea in sistemul TVA la incasare, precum si asupra modalitatilor de aplicare a sistemului de TVA la incasare.

SISTEMUL TVA LA INCASARE 1.INTRAREA IN SISTEMUL TVA LA INCASARE

Persoanele care au obligatia sa aplice sistemul TVA la incasare:

1. Persoanele impozabile inregistrate normal in scopuri de TVA conform art. 153 a caror cifre de afaceri in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei aplica sistemul TVA la incasare de la 1 ianuarie 2013. [art. II OG nr. 15/2012]

Aceste persoane au obligatia sa depuna la organul fiscal pana la data de 25 octombrie 2012 inclusiv o NOTIFICARE - formular 097 din care sa rezulte ca cifra de afaceri in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei.
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

In situatia in care persoana impozabila nu depune notificarea va fi inregistrata din oficiu de organul fiscal in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si va aplica acest sistem incepand cu data de 1 ianuarie 2013.
[art. II alin. (2) teza a treia OG nr. 15/2012, OPANAF nr. 1529/2012]

Persoanele impozabile inregistrate normal in scopuri de TVA conform art. 153 care au depasit plafonul de 2.250.000 lei nu aplica sistemul TVA la incasare si nu depun notificarea.

2. Persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 dupa data de 1 octombrie 2012 si nu depasesc cifra de afaceri de 2.250.000 lei in perioada in care au fost inregistrate in scopuri de TVA, aplica acest sistem incepand cu 1 februarie 2013 - cei care au perioada fiscala luna si cu 1 aprilie 2013 - cei care au perioada fiscala trimestrul. [art. 1342 alin. (3) lit. a) Cod fiscal]

Aceste persoane au obligatia sa depuna la organul fiscal pana la data de 25 ianuarie 2013 o NOTIFICARE - formular 097 din care sa rezulte ca cifra de afaceri la 31 decembrie 2012 nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei. [art. 1563 alin. (11) Cod fiscal, OPANAF nr. 1529/2012]

3. Persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului 2013 aplica acest sistem incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA. [art. 1342 alin. (3) lit. b) Cod fiscal]

Aceste persoane NU au obligatia sa depuna NOTIFICAREA, fiind inregistrati din oficiu de organul fiscal in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. -art. 1563 alin. (11) Cod fiscal]

CIFRA DE AFACERI pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, precum si a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, conform art. 132 si 133, realizate in cursul unui an calendaristic.
[art. 1342 alin. (3) lit. a) Cod fiscal]


2. APLICAREA SISTEMULUI TVA LA INCASARE

Obligatiile persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare:

I. Obligatii privind livrarile/prestarile efectuate:

- sa emita facturi cu TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile cu mentiunea "TVA la incasare"; [art. 155 alin. (19) lit. p) Cod fiscal]

- sa declare, in decontul de TVA, TVA-ul colectat aferent livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei fiscale (luna/trimestru) in care a incasat contravaloarea integrala sau partiala.

In cazul in care nu incaseaza contravaloarea integrala sau partiala a livrarii de bunuri / prestarii de servicii in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii, are obligatia sa declare in decontul de TVA, TVA-ul colectat aferent, pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei fiscale (luna/trimestru) in care se implineste cea de-a 90-a zi calendaristica, de la data emiterii facturii.
[art. 1342 alin. (3) si (5), art. 1562 Cod fiscal]

OBSERVATII:

1. Factura se emite pana cel tarziu in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei (data livrarii /data prestarii).

In cazul in care se incaseaza avansuri, factura se emite pana cel tarziu in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri/prestare de servicii. [art. 155 alin. (15) Cod fiscal]

2. Daca factura nu a fost emisa in termenul prevazut de lege, exigibilitatea TVA aferenta contravalorii neincasate intervine in cea de-a 90-a zi calendaristica de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii, respectiv TVA-ul se declara in decontul de TVA aferent perioadei fiscale (luna/trimestru) in care se implineste cea de-a 90-a zi calendaristica de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii. in mod corespunzator se declara si in declaratia 394.
[art. 1562, art. 1342 alin. (5) Cod fiscal]

3. TVA-ul exigibil, respectiv TVA-ul care trebuie declarat in decontul de TVA, este TVA-ul aferent incasarii integrale sau partiale, care se determina pentru fiecare incasare in parte prin aplicarea urmatorului mecanism de calcul: 24 x 100 / 124, in cazul cotei standard, si 9 x 100 / 109 ori 5 x 100 / 105, in cazul cotelor reduse.

[art. 1342 alin. (8) Cod fiscal]


CONCLUZIE:

Exigibilitatea TVA colectata, respectiv obligatia declararii acesteia in decontul de TVA, intervine la data incasarii facturii daca incasarea are loc in termen de 90 de zile de la data emiterii facturii.
Daca incasarea nu are loc in termen de 90 de zile de la data emiterii facturii exigibilitatea TVA colectata, respectiv obligatia declararii acesteia in decontul de TVA, intervine in cea de-a 90-a zi calendaristica de la emiterea facturii sau de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii in cazul in care factura nu a fost emisa in termenul prevazut de lege.




Sursa: DGFP Brasov


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat ANAF: Intrarea in sistemul TVA la incasare in 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.