Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat MFP privind mecanismul unic de supraveghere bancara

06-Dec-2012
2722
Secretarul de Stat in Ministerul Finantelor Publice, domnul Claudiu Doltu, a participat astazi la reuniunea Consiliului ECOFIN, desfasurata la Bruxelles. Pe agenda discutiilor s-a aflat si subiectul mecanismului unic de supraveghere bancara. Romania apreciaza faptul ca, intr-un timp relativ scurt, s-a inregistrat un progres considerabil in ceea ce priveste realizarea mecanismului unic de supraveghere bancara.

Reprezentantul Romaniei, dl Secretar de Stat Claudiu Doltu, a subliniat in cadrul Consiliului Ecofin ca adancirea pietei bancare este o conditie esentiala pentru tarile din Uniunea Europeana preocupate de gasirea solutiilor care sa conduca la reluarea cresterii economice. Din aceasta perspectiva, Romania saluta si apreciaza efortul si eficienta tuturor partilor implicate in negocieri, in special ale Presedintiei cipriote si ale Comisiei Europene, in sensul cautarii si formularii unor solutii de compromis acceptate de un numar mare de tari cu puncte de vedere diferite.

Secretarul de Stat Claudiu Doltu a prezentat pozitia Romaniei, facand referire la trei aspecte care raman in discutie.

Primul se refera la egalitatea dintre tarile din zona euro si cele din afara acesteia. Presedintia si Comisia Europeana au acordat permanent atentie acestui aspect si au formulat solutii acoperitoare, insa, unele tari solicita mai multe clarificari. in situatia in care va aparea un dezacord al unui stat membru din afara zonei euro fata de o decizie a Consiliului Guvernatorilor (in cazul mecanismului decizional al Consiliului de Supraveghere al BCE), Romania considera ca acest lucru nu ar trebui sa conduca, in mod automat, la terminarea cooperarii in cadrul mecanismului de supraveghere unica.

Un al doilea aspect care comporta inca discutii este delimitarea clara a atributiilor de politica monetara a Bancii Centrale Europene de atributiile care tin de politica de supraveghere bancara. Reprezentantul Romaniei a aratat, pe de o parte, ca independenta bancii centrale si, implicit, a politicii monetare pot fi considerate subiecte in afara deciziei politice a guvernelor si, pe de alta parte, ca politica de supraveghere bancara nu poate fi separata de responsabilitatea si raspunderea democratica a guvernelor. De aceea, Romania considera firesc ca pentru decizia finala sa se gaseasca o solutie care sa fixeze fara echivoc aceasta delimitare.

Un alt aspect adus in discutie de reprezentantul Romaniei si care necesita o atentie deosebita tine de rezolvarea unor constrangeri de natura juridica. Cu toate acestea, Romania nu vede in acest lucru o piedica majora avand in vedere ca atat Comisia Europeana cat si statele membre au aratat, de-a lungul ultimelor luni, o mare disponibilitate de a coopera pentru a ajunge la un rezultat dorit.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Comunicat MFP privind mecanismul unic de supraveghere bancara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ce sunt cheltuielile sociale si ce trebuie sa stie companiile despre aceste tipuri de cheltuieli

    • Cheltuielile sociale ale unei companii constau in costurile sau investitiile care sunt directionate catre angajati sau catre comunitatea in cadrul careia compania isi desfasoara activitatea. Aceste costuri sau investitii sunt considerate beneficii intr-un cadru de responsabilitate sociala si au ca scop sprijinirea bunastarii angajatilor si contributia la o dezvoltare a conditiilor sociale. Cheltuielile sociale pot contribui la crearea unei imagini pozitive a companiei, la atragerea si mentinerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016