Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat MFP privind mecanismul unic de supraveghere bancara

06-Dec-2012
3196
Secretarul de Stat in Ministerul Finantelor Publice, domnul Claudiu Doltu, a participat astazi la reuniunea Consiliului ECOFIN, desfasurata la Bruxelles. Pe agenda discutiilor s-a aflat si subiectul mecanismului unic de supraveghere bancara. Romania apreciaza faptul ca, intr-un timp relativ scurt, s-a inregistrat un progres considerabil in ceea ce priveste realizarea mecanismului unic de supraveghere bancara.

Reprezentantul Romaniei, dl Secretar de Stat Claudiu Doltu, a subliniat in cadrul Consiliului Ecofin ca adancirea pietei bancare este o conditie esentiala pentru tarile din Uniunea Europeana preocupate de gasirea solutiilor care sa conduca la reluarea cresterii economice. Din aceasta perspectiva, Romania saluta si apreciaza efortul si eficienta tuturor partilor implicate in negocieri, in special ale Presedintiei cipriote si ale Comisiei Europene, in sensul cautarii si formularii unor solutii de compromis acceptate de un numar mare de tari cu puncte de vedere diferite.

Secretarul de Stat Claudiu Doltu a prezentat pozitia Romaniei, facand referire la trei aspecte care raman in discutie.

Primul se refera la egalitatea dintre tarile din zona euro si cele din afara acesteia. Presedintia si Comisia Europeana au acordat permanent atentie acestui aspect si au formulat solutii acoperitoare, insa, unele tari solicita mai multe clarificari. in situatia in care va aparea un dezacord al unui stat membru din afara zonei euro fata de o decizie a Consiliului Guvernatorilor (in cazul mecanismului decizional al Consiliului de Supraveghere al BCE), Romania considera ca acest lucru nu ar trebui sa conduca, in mod automat, la terminarea cooperarii in cadrul mecanismului de supraveghere unica.

Un al doilea aspect care comporta inca discutii este delimitarea clara a atributiilor de politica monetara a Bancii Centrale Europene de atributiile care tin de politica de supraveghere bancara. Reprezentantul Romaniei a aratat, pe de o parte, ca independenta bancii centrale si, implicit, a politicii monetare pot fi considerate subiecte in afara deciziei politice a guvernelor si, pe de alta parte, ca politica de supraveghere bancara nu poate fi separata de responsabilitatea si raspunderea democratica a guvernelor. De aceea, Romania considera firesc ca pentru decizia finala sa se gaseasca o solutie care sa fixeze fara echivoc aceasta delimitare.


Un alt aspect adus in discutie de reprezentantul Romaniei si care necesita o atentie deosebita tine de rezolvarea unor constrangeri de natura juridica. Cu toate acestea, Romania nu vede in acest lucru o piedica majora avand in vedere ca atat Comisia Europeana cat si statele membre au aratat, de-a lungul ultimelor luni, o mare disponibilitate de a coopera pentru a ajunge la un rezultat dorit.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016