
Raportul Special
realizat de specialisti
Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala.
Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018 administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz.
Initial contribuabilii mijlocii trebuiau sa revina in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, incepand cu 01 aprilie 2018 insa termenul a fost prorogat pana la 01 august 2018 si ulterior pana la 01 noiembrie 2018.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ca urmare a acestor schimbari, prin O.A.N.A.F. nr. 2.716/2018 s-au adus modificari Ordinului nr. 3.610/2016 cu privire la compententa de administrare a contribuabililor mijlocii. Astfel, prin acest ordin se stabileste competenta de administrare a contribuabililor mijlocii deja selectati/actualizati pana la data de 06 noiembrie 2018, data intrarii in vigoare a acestui ordin, in sarcina administratiilor judetene ale finantelor publice, in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului mijlociu, precum si in sarcina Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii mijlocii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti.
In vederea implementarii acestor prevederi au fost aduse modificari HG nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin HG 884/2018, personalul administratiilor pentru contribuabili mijlocii urmand a fi preluat, in conditiile legii, in cadrul structurilor de specialitate sau suport din unitatile fiscale care realizeaza administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii de la nivelul judetelor sau al municipiului Bucuresti, dupa caz.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
3 obligatii fiscale importante au termen limita data de 31 octombrie 2022Termenul de actualizare a listelor marilor contribuabili se proroga pana pe 10 decembrie 2023ANAF actualizeaza documentatia tehnica SAF-T. Cine are obligatia depunerii D406E-Factura. Cum trebuia procedat de la 1 ianuarie 2024Raportare SAF-T: Criteriile de incadrare in categoriile de contribuabili (mici, mijlocii si mari) pentru depunerea D406Ultimele articole
SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Noutati fiscale 2025. Care este regimul amenzilor in sistemul e-TVALista contribuabililor bun-platnici a fost publicata pe portalul ANAFNoul regim al amenzilor in sistemul e-TVASAF-T: Cine NU are obligatia depunerii D406 in 2024. Unde se incadreaza firma taArticole similare
Control antifrauda. Bunuri cu risc fiscal ridicat in valoare de 4,4 milioane lei confiscate la frontieraExonerarea de raspundere in cazul neindeplinirii obligatiilor fiscalePlati anticipate PFA si Declaratia 260. Ce contributii se platesc la ANAF?Comunicat ANAF privind nefunctionarea site-ului pe 25 iunieSchimbari 1 ianuarie 2014: Noutati in administrarea contribuabililor mijlociiUltimele articole
Intreprinderi legate. Conform OUG 156/2024, aplica impozit micro sau impozit pe profit in 2025?D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)D112. ANAF actualizeaza formularul in conditile aparitiei OUG 156/2024Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Articole similare
Obligatii fiscale accesorii: Exceptii si reguli specialeDescarca Declaratia 600 actualizata. 2015. Versiunea 1.0.1 din 2 februarieInspectie fiscala 2023: TOT ce trebuie sa stie contribuabilii despre modul in care se vor desfasura controalele ANAF incepand cu 1 ianuarie 2023Declararea impozitului specific unor activitatiANAF: Ordin privind contribuabilii declarati inactiviUltimele articole
Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFD205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareActualizare cod CAEN rev 3. Anumiti contribuabili NU au obligatii suplimentare fata de ANAFSAF-T: D406 pentru luna decembrie 2024 trebuie depusa pana 31 ianuarie 2025Sfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri in alt stat UE
Intrebare: Suntem o societate romana, inregistrata in scop de TVA in Romania. Am achizitionat o ambarcatiune maritima de la o persoana juridica din Franta, care detine un cod valid de TVA intracomunitar. Transportul ambarcatiunii se face...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Avem o companie care achizitioneaza des piese de schimb si materie prima din afara Romaniei, fara risc fiscal ridicat. In ce situatii nu suntem obligati sa cerem codul UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA