Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Utilizarea contului personal pentru plata contributiilor sociale

19-Oct-2012
4947
In vederea colectarii veniturilor bugetelor componente ale bugetului general consolidat de la contribuabilii persoane fizice, platitori de impozite, contributii, taxe sau alte venituri bugetare, care sunt clienti ai institutiilor de credit, Ministerul Finantelor Publice (MFP) deschide la aceste institutii de credit, pe baza de conventii incheiate intre parti, un cont tranzitoriu de disponibilitati pe numele MFP.

Contul se deschide la solicitarea institutiilor de credit interesate sa ofere clientilor persoane fizice servicii privind plata fara comision a obligatiilor bugetare, solicitare adresata MFP.

Pana la aceasta data, au incheiat conventii in acest sens cu MFP, urmatoarele institutii de credit: Banca Comerciala Romana, CEC Bank, Banca Comerciala Feroviara si Romanian International Bank.

In contul tranzitoriu pot fi incasate sume reprezentand impozite, contributii, taxe sau alte venituri ale bugetelor componente ale bugetului general consolidat, care se achita prin virament de catre clientii institutiei de credit, persoane fizice.

Conturile de venituri bugetare sau de disponibilitati in care contribuabilii persoane fizice pot dispune plati prin contul tranzitoriu sunt prevazute in anexa la conventia incheiata cu institutia de credit.


Pentru achitarea obligatiilor catre bugetul general consolidat platitorii persoane fizice intocmesc un ordin de plata pentru Trezorerie Statului - cont tranzitoriu (OPTT) in care se inscriu obligatoriu urmatoarele informatii:

- numarul ordinului de plata;

- suma de plata;

- numele si prenumele platitorului;

- codul numeric personal al platitorului;

- adresa platitorului;

- codul IBAN al contului platitorului;

- denumirea institutiei de credit initiatoare;

- beneficiarul;

- codul de identificare fiscala al beneficiarului;

- codul IBAN al contului tranzitoriu;

- codul contului de venituri bugetare sau de disponibilitati in care se dispune plata;

- codul numeric personal al contribuabilului, care se completeaza in situatia in care platitorul dispune plati pentru alt contribuabil.

OPTT se completeaza de catre platitori distinct pentru fiecare tip de obligatie bugetara, pe suport hartie, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de MFP, sau pe suport electronic, in functie de termenii si conditiile contractuale convenite cu institutia de credit la care acestia isi au deschise conturile.

Contribuabilii persoane fizice pot utiliza pentru efectuarea platilor catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu atat OPTT, cat si alte instrumente de plata agreate cu institutia de credit, cu conditia ca acestea sa cuprinda toate informatiile obligatorii necesare efectuarii platii prevazute in OPTT si sa respecte instructiunile cu privire la completarea acestora.

Important! Institutiile de credit nu percep comisioane pentru operatiunile de plati dispuse de contribuabili prin contul tranzitoriu.

In contextul preluarii administrarii de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a contributiilor datorate de persoanele fizice incepand cu 1 iulie 2012 si a obligativitatii efectuarii platilor la trezoreriile la care este arondat platitorul in functie de localitatea de domiciliu, un mijloc eficient de efectuare a platii acestor contributii il constituie utilizarea contului tranzitoriu reglementat prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.801.

*

Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.801/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 238/05.04.2011.

Sursa: DGFP Valcea

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016