Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Toate informatiile si modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, in format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro - punctul de contact unic electronic (PCUe), incepand de marti, 4 octombrie. Ministerele si agentiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informatiilor in portal.
Reprezentantii Guvernului, ai ministerelor si ai Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (care gestioneaza PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea si administrarea informatiilor din portal, modalitatea de comunicare si interactiune cu cetatenii.
Intalnirea a marcat lansarea oficiala a noului portal si finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare institutie in parte, metodele prin care vor fi publicate informatiile pe platforma si administratorii care vor raspunde de publicarea informatiilor.
In punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat intr-o versiune imbunatatita si performanta, se pot vizualiza si descarca informatii cu privire la procedurile de obtinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de solutionare, formularele si actele normative care reglementeaza procedura.
Platforma permite cautarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumita zona geografica, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitarilor de catre utilizator prin intermediul platformei, astfel incat acesta sa nu mai mearga fizic la ghiseu pentru depunerea lor.
PCUe va contine formularele, procedurile si legislatia actualizate, astfel incat nu va mai exista riscul de a merge la locul prestarii serviciului si de a descoperi ca mai trebuia adus un document care nu se regasea pe pagina de internet a institutiei. in perioada urmatoare vor fi incarcate informatiile, iar utilizatorii vor putea sa isi exprime parerea cu privire la functionalitatile platformei, astfel incat aceasta sa se adapteze nevoilor de interactiune ale cetatenilor cu administratia publica.
Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administratiei, astfel incat cetatenii sa vizualizeze, dar si sa poata accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Dupa 6 ani, aceasta platforma si-a modificat interfata, pentru a fi mai accesibila si mai prietenoasa pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregatire si se afla intr-un stadiu avansat in ceea ce priveste desemnarea administratorilor si a operatorilor, definitivarea conturilor si publicarea informatiei.
Mai mult, interactiunea cetatenilor cu reprezentantii institutiilor se va face in timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pasilor efectuati atat de catre cetatean, prin crearea unui cont personal, dar si din partea institutiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor si a respectarii termenelor legale de primire a unui raspuns.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Somajul Tehnic in 2022 va fi acordat pana pe 31 martie. Angajati care NU beneficiaza de ajutorLegea care prevede acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor in cazul inchiderii scolilor, publicata in Monitor (OUG 147/2020)OUG 41/2016 obliga institutiile publice sa primeasca si copii electronice pentru diverse acte, inclusiv cartea de identitateAu fost stabilite noi masuri in domeniul protectiei sociale in contextul coronavirus (OUG nr.30/2020)A fost modificata procedura de acordare a indemnizatiilor conform OUG 132/2020 . Documente necesareUltimele articole
Este oficial! Dosarul cu sina va fi INTERZIS la stat. Legea se aplica din 4 iulie 2023OUG 110/2021 prevede zile libere si INDEMNIZATII pentru parintii care stau acasa. Ce conditii trebuie sa fie indepliniteArticole similare
Mobilizarea capitalelor din UE: Masuri pentru iesirea din criza a EuropeiS-a lansat un nou proiect de combatere a coruptiei in administratia publicaBanii europeni pentru proiecte in tehnologia informatiei, dublatiGuvernul vrea o noua agentie pentru sistemele IT si schimbul de date intre institutiile publice. Reactiile ONG-urilorProiect unic in Romania: Registrul Agricol trece in format electronicUltimele articole
Va doriti o afacere in online? Vesti bune: comertul electronic va cresteAMR, CNIPMMR si ARB colaboreaza pentru dezvoltarea mediului de afaceri si a autoritatilor localeCe implica noile servicii pe care le ofera plata online prin Ghiseul.ro?Taxele pentru afacerile din online nu scadTarifele la roaming ar putea disparea din 2015Articole similare
Principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna iunie 2017ANAF propune modificarea unor declaratii de inregistrare fiscala: D 010, D 015, D 030Formulare noi de la ANAF privind masurile asiguratoriiDeclaratii fiscale cu termen in luna iunie 2016. Ce formulare se depun la ANAF?Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscalaUltimele articole
ANAF modifica trei formulare pentru declararea venitului estimat si pentru stabilirea platilor anticipateDeclaratii fiscale octombrie 2017. Ce formulare veti depune la Fisc?ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscaleCalendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?TOATE declaratiile fiscale obligatorii in 2016: termene, exemple si recomandariSfaturi de la experti
Intrebare: La data de 30.09.2024, se inregistreaza urmatoarea situatie: Total cheltuieli: 2.600.000 lei Cheltuieli considerate nedeductibile: 3.950 lei Venituri din servicii prestate: 2.690.000 lei Venituri din productia de imobilizari...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societatea X doreste sa imprumute un IFN. In afara de autorizare cod CAEN, 6492 "Alte activitati de creditare - finantarea tranzactiilor comerciale si imprumuturi monetare in afara sistemului bancar" mai trebuie sa obtina alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024
Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila
Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august
Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024
Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest an
RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA