Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, completat cu doua pozitii noi. Instructiuni de completare a D100

27-Iun-2022
4092
Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, completat cu doua pozitii noi. Instructiuni de completare a D100

ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Conform actului normativ, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza: 

1. Modificarea si completarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat prin completarea acestuia cu doua noi pozitii:

Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;
Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.

2. Modificarea si completarea corepunzatoare a Instructiunilor de completare a formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”.

Prin Legea nr.30/2022 din 25 februarie 2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000, s-a reglementat ca un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin. (4), precum si din celelalte taxe prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc se constituie venit
la bugetul de stat, iar un procent de 1% din aceste taxe se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si 0,2% ca venit al Comitetului National Paralimpic.

Procedura de administrare a creantelor, inclusiv schimbul de informatii necesar, se stabileste prin ordin comun al ministrului finantelor si ministrului sportului, care se elaboreaza la propunerea ANAF.

Legea stabileste, de asemenea, ca sumele datorate Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic se declara in declaratia fiscala depusa la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pe un rand distinct, iar plata acesteia se realizeaza intr-un cont de venituri deschis la Trezoreria Statului la dispozitia Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic.

Avand in vedere prevederile mentionate, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016.

Extras din Proiectul de Ordin:

 ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016 pentru
aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.94 din 8 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si secompleteaza dupa cum urmeaza:

1. La Anexa nr.3 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat", dupa pozitia 83, se
introduc doua noi pozitii, pozitiile 84 si 85, cu urmatorul cuprins:
Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;

Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.
2. Anexa nr.4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de
plata la bugetul de stat»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

a) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei",subpunctul 1.1. “Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentand:”, dupa lit.p), se introduce o noua litera, lit.r), cu urmatorul cuprins :

“r) taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National
Paralimpic.”

b) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei", subpunctul 1.3. “Alte termene:”, lit.e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“e) pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata: impozit pe
veniturile din dobanzi, in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe
veniturile din lichidarea unei persoane juridice; impozit pe veniturile microintreprinderilor in cazul
persoanelor juridice care se dizolva cu lichidare sau fara lichidare; taxa pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc; taxa anuala pentru obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de viciu, varsaminte din profitul net al regiilor autonome; dividende de virat la bugetul de stat de catre autoritatile publice centrale; impozit specific unor activitati in cazul in care contribuabilii inceteaza sa existe in cursul anului, redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului si a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase, datorata potrivit Legii Minelor nr.85/2003, cu modificarile si completarile ulterioare si redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului, reprezentand terenuri cu destinatie agricola, datorata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National Paralimpic.”

c) La Capitolul II "Completarea declaratiei", punctul 3 "Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

- La Subpunctul 3.2, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3.2. Tabelul de la pct. II "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic" din anexa nr.1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25 - 27, 29- 51, 57 - 63, 65 - 71, 74 - 77, 80 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."

- La Subpunctul 3.2.3., dupa alin.(2) se introduce un nou alineat, alin.(3), cu urmatorul cuprins:

"(3) Un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din celelalte taxe prevazute in ordonanta, se declara la pozitiile 65, 66 - 68, 70 - 71 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."

- Dupa subpunctul 3.2.9., se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.10., cu urmatorul cuprins:

"3.2.10. Obligatiile prevazute la pozitiile 84 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la
bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin, se declara de catre operatorii economici organizatori de jocuri de noroc, potrivit Legii nr.30/2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000.

La pozitiile mentionate, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc declara un procent
de 1% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si un procent de 0,2% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului National Paralimpic."

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sistemul e-TVA. 3 lucruri importante pe care sa le aiba in vedere firmele din 2025

    • Sistemul e-TVA a devenit un instrument esential in procesul de raportare fiscala din Romania, cu un impact direct asupra modului in care firmele isi gestioneaza obligatiile privind taxa pe valoarea adaugata. Implementat de ANAF, acest sistem se bazeaza pe precompletarea decontului de TVA, utilizand informatii colectate din surse multiple precum e-Factura, e-Transport, e-Sigiliu sau SAF-T. Cu toate acestea, firmele trebuie sa fie atente: decontul precompletat nu reprezinta o obligatie fiscala in...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare. Cum alegeti tipul de situatii financiare anuale ce trebuie utilizat

    • Intocmirea corecta a situatiilor financiare anuale este esentiala pentru orice entitate, atat din perspectiva respectarii obligatiilor legale, cat si pentru reflectarea fidela a pozitiei financiare si a performantei economice. Iar alegerea tipului potrivit de bilant depinde de mai multi factori-cheie stabiliti prin reglementarile contabile in vigoare, in special OMFP 1802/2014. In continuare vom vedea o speta prin care specialistul nostru va clarifica modul de determinare a tipului de situatii...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor aparea

    • Incepand cu 13 mai 2025, esalonarea clasica a obligatiilor fiscale cunoaste o actualizare semnificativa prin intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 597/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 439. Noua procedura aduce o serie de modificari importante, adaptate evolutiilor legislative din ultimii ani si orientate spre o administrare fiscala mai eficienta si digitalizata.» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructii

    • Contribuabilii care achita anticipat impozitul pe constructii vor putea, in curand, sa beneficieze efectiv de bonificatia de 10% prevazuta de Codul fiscal. ANAF a publicat un proiect de ordin care modifica formularul 100, permitand completarea distincta a reducerii acordate prin lege. In prezent, desi impozitul pe constructii poate fi declarat, lipsa unui camp dedicat bonificatiei in formularul D100 face imposibila evidentierea corecta a acesteia. Noul proiect vine astfel in sprijinul...» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti angajatii pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019

    • Intr-un context economic si financiar tot mai complex, prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului a devenit o prioritate esentiala la nivel national si international. In Romania, aceasta responsabilitate revine Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. Conform Legii nr. 129/2019, toate entitatile raportoare au obligatia de a implementa politici si proceduri interne eficiente pentru a preveni implicarea involuntara in astfel de activitati...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025

    • Incepand cu 13 mai 2025, procedura de acordare a esalonarii simplificate a fost oficial actualizata prin Ordinul ANAF nr. 597/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 439. Iar in acest articol vom vedea 4 schimbari importante aduse in privinta ei. Reamintim ca modificari au fost aduse si in cazul esalonarii clasice, prin acelasi act normativ.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016