
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Conform actului normativ, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza:
1. Modificarea si completarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat prin completarea acestuia cu doua noi pozitii:
Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;
Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.
2. Modificarea si completarea corepunzatoare a Instructiunilor de completare a formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”.
Prin Legea nr.30/2022 din 25 februarie 2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000, s-a reglementat ca un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin. (4), precum si din celelalte taxe prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc se constituie venit
la bugetul de stat, iar un procent de 1% din aceste taxe se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si 0,2% ca venit al Comitetului National Paralimpic.
Examen Consultant Fiscal 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Procedura de administrare a creantelor, inclusiv schimbul de informatii necesar, se stabileste prin ordin comun al ministrului finantelor si ministrului sportului, care se elaboreaza la propunerea ANAF.
Legea stabileste, de asemenea, ca sumele datorate Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic se declara in declaratia fiscala depusa la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pe un rand distinct, iar plata acesteia se realizeaza intr-un cont de venituri deschis la Trezoreria Statului la dispozitia Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic.
Avand in vedere prevederile mentionate, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016.
Extras din Proiectul de Ordin:
ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016 pentru
aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.94 din 8 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si secompleteaza dupa cum urmeaza:
1. La Anexa nr.3 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat", dupa pozitia 83, se
introduc doua noi pozitii, pozitiile 84 si 85, cu urmatorul cuprins:
Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;
Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.
2. Anexa nr.4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de
plata la bugetul de stat»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
a) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei",subpunctul 1.1. “Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentand:”, dupa lit.p), se introduce o noua litera, lit.r), cu urmatorul cuprins :
“r) taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National
Paralimpic.”
b) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei", subpunctul 1.3. “Alte termene:”, lit.e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“e) pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata: impozit pe
veniturile din dobanzi, in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe
veniturile din lichidarea unei persoane juridice; impozit pe veniturile microintreprinderilor in cazul
persoanelor juridice care se dizolva cu lichidare sau fara lichidare; taxa pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc; taxa anuala pentru obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de viciu, varsaminte din profitul net al regiilor autonome; dividende de virat la bugetul de stat de catre autoritatile publice centrale; impozit specific unor activitati in cazul in care contribuabilii inceteaza sa existe in cursul anului, redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului si a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase, datorata potrivit Legii Minelor nr.85/2003, cu modificarile si completarile ulterioare si redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului, reprezentand terenuri cu destinatie agricola, datorata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National Paralimpic.”
c) La Capitolul II "Completarea declaratiei", punctul 3 "Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
- La Subpunctul 3.2, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"3.2. Tabelul de la pct. II "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic" din anexa nr.1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25 - 27, 29- 51, 57 - 63, 65 - 71, 74 - 77, 80 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."
- La Subpunctul 3.2.3., dupa alin.(2) se introduce un nou alineat, alin.(3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din celelalte taxe prevazute in ordonanta, se declara la pozitiile 65, 66 - 68, 70 - 71 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."
- Dupa subpunctul 3.2.9., se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.10., cu urmatorul cuprins:
"3.2.10. Obligatiile prevazute la pozitiile 84 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la
bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin, se declara de catre operatorii economici organizatori de jocuri de noroc, potrivit Legii nr.30/2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000.
La pozitiile mentionate, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc declara un procent
de 1% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si un procent de 0,2% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului National Paralimpic."
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Comunicat MFP privind Ordinul nr. 1135 din 2012 si modificarile aduseContribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 februarie 2022D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)Ordinul 1635/2022: O noua obligatie a fost introdusa in NOMENCLATORUL OBLIGATIILOR DE PLATA la bugetul de statANAF modifica formularele 100, 710 si NOMENCLATORUL OBLIGATIILOR DE PLATA la bugetul de statUltimele articole
Proiect: ANAF introduce 6 pozitii noi in NOMENCLATORUL OBLIGATIILOR DE PLATA la bugetul de statCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 25 martie 2024Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in luna martie 2024Calendar ANAF. Ce declaratii trebuie depuse de contribuabili pana pe 26 februarie 2024D100 si D710, modificate in urma schimbarilor fiscale introduse prin Legea 296/2023. De cand se utilizeaza formulareleArticole similare
Contract de inchiriere: cine depune si ce impozit se platesteCe declaratii depunem pana la 25 ianuarie 2014?Proiect: Procedura pentru inscrierea in Registrul RO e-Factura obligatoriu. Modelul formularului 082Formularele utilizate de institutiile financiare raportoare, F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA, au fost modificate. Noi INSTRUCTIUNI DE COMPLETARENota informativa ANAF: Nu uitati de programele actualizate de soft pentru D 100, 300 si 710Ultimele articole
Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructiiD205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. INSTRUCTIUNI DE COMPLETAREImpozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi INSTRUCTIUNI DE COMPLETAREDeclaratia Unica in 2025. Ce modificari sunt aduse de ANAF si cum arata noul model de formularProiect: ANAF actualizeaza categoriile pentru care platitorii de venituri au obligatia depunerii D205Articole similare
Declaratia 100 - Descarcati ultima versiune actualizata!Impozitul pe dividende trebuie achitat pana pe 25 ianuarie 2024 in cazul dividendelor neplatite in 2023Ultima versiune pentru Declaratia 100 e disponibilaDeclaratia 100 actualizata: versiuni noi pentru programele de asistentaMicrointreprindere, decizie dizolvare cu lichidare. Depunere declaratie 100Ultimele articole
Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructiiProiect: D100 si D710 modificate de ANAF, in contextul aplicarii impozitului pe constructiiDeclaratia 100. Impozitul pe constructii pentru 2025 se poate declara in D100?D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)Dividende distribuite in cursul anului 2024. Ce cota de impozitare se aplicaSfaturi de la experti
Achizitie neimpozabila in Romania, factura emisa de catre furnizor
Intrebare: Suplimentar, va rog sa imi spuneti daca factura emisa de furnizorul din China este suficienta pentru inregistrarea in contabilitate (un inscris transmis in copie, prin colet, in care se mentioneaza conditia de livrare Door to...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contul de profit si pierdere. Rulaje din perioada lichidarii
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca in bilantul de radiere la formularul F20 situatie venituri si cheltuieli in a doua coloana se trec rulajele conturilor de venituri si cheltuieli din intervalul inceperii lichidarii 08.01.2025 pana la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Sistemul e-TVA. 3 lucruri importante pe care sa le aiba in vedere firmele din 2025
Situatii financiare. Cum alegeti tipul de situatii financiare anuale ce trebuie utilizat
Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor aparea
Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructii
Esalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA