Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum imbunatateste un software HR activitatea specialistului in administrarea personalului

27-Ian-2020
715

Ultimii ani au marcat schimbari importante la nivelul companiilor romanesti, inclusiv la nivelul departamentului de resurse umane. Unul dintre motivele care au stat la baza acestor schimbari este adoptarea la scara larga a automatizarilor oferite de software-urile de resurse umane.

Soft-urile sau programele de administrare de personal elibereaza timp pretios pentru specialistul HR, timp ce poate fi folosit pentru activitati mai putin repetitive, cu un plus de valoare adus oamenilor si business-ului in general. Administrarea de personal este unul dintre procesele considerate „core” in cadrul departamentului – alaturi de pontaj si salarizare, si implicit printre primele care au beneficiat de adoptarea unei solutii software.

Sa vedem cum a schimbat implementarea unui soft de administrare de personal activitatea de zi cu zi a specialistului responsabil.


Care sunt atributiile specialistului in administrarea personalului?

Specialistul in administrarea personalului sau HR cu atributii administrative se ocupa in cadrul companiei, de:

  • gestionarea dosarelor angajatilor;
  • mentinerea la zi a informatiilor in legatura cu angajatii (prezenta, concediile medicale sau cele de maternitate, etc);
  • redactarea documentelor specifice departamentului, asa cum sunt contractele de munca;
  • gestionarea diverselor cereri ale angajatilor din zona resurselor umane (concedii, etc.);
  • asistenta acordata responsabilului cu salarizarea; in multe dintre companii, de altfel, gestionarea procesului de salarizare revine tot administratorului de personal;
  • in multe dintre organizatii, specialistul in administrarea personalului gestioneaza si pontajul;
  • gestionarea delegatiilor personalului (cheltuieli, rezervari, calculul indemnizatiilor etc.);
  • diverse alte proiecte din cadrul departamentului HR.

Lista poate continua, fiecare organizatie alegand sa gestioneze in maniera proprie aceasta zona. Multe dintre companiile mici si mijlocii aloca persoanei care ocupa aceasta functie si sarcina salarizarii si a pontajului, celelalte activitati considerate esentiale in cadrul departamentului HR.

Sunt activitati repetitive, cu indiscutabile beneficii atunci cand se decide achizitionarea unui soft de resurse umane.

Trei modalitati prin care specialistul HR beneficiaza de implementarea unui soft de administrare a personalului

  1. Dosarul electronic al angajatului: economie de timp si energie

Daca vorbim despre specialistul in administrarea personalului, acesta are la dispozitie, atunci cand utilizeaza un software de administrare a personalului, dosarul electronic al angajatului.

Din programul de personal, specialistul HR poate extrage informatiile dorite in orice moment, economisind timp pretios. Contractele de munca, datele personale complete si modificarile survenite de-a lungul timpului, concediile sau cursurile la care a participat, toate sunt la dispozitia responsabilului de administrare a personalului in acelasi loc, intr-un format usor de parcurs, in orice moment.

Un alt beneficiu major, desi poate nu cel mai vizibil, este unicitatea informatiilor colectate in dosarul electronic al fiecarui angajat, prin stocarea lor intr-o baza de date unica, permanent actualizata. Folosind o baza de date unica si un sistem electronic este mai usor ca, din punct de vedere al securitatii acestor date, sa se protejeze accesul la ele prin setarea a diferite drepturi de acces si administrare, tinand cont de natura profund confidentiala a acestor informatii.

Toate acestea conduc la o diminuare substantiala a confuziei legate de diverse informatii care altfel ar fi adunate din diverse surse, a riscurilor de eroare sau a celor de accesare de catre persoane neautorizate – factor important mai ales din perspectiva implicatiilor legale pe care le pot avea aceste informatii.

  1. Avantajul mobilitatii

Mobilitatea este una dintre trasaturile prezentului, dar mai ales ale viitorului pietei muncii. Romania ultimilor ani s-a adaptat si ea la aceasta realitate. Munca de la distanta este din ce in ce mai des perceputa ca o normalitate, mai degraba decat ca un beneficiu oferit de angajator.

Un soft de administrare a personalului ofera suportul necesar pentru ca munca angajatului sa se desfasoare de la distanta. Colegii au in timp real acces la ultimele variante ale documentelor, activitatea decurgand firesc, fara a avea de suferit pentru ca unul sau mai multi membri ai echipei lucreaza de acasa.

Accesarea instantanee de catre persoanele abilitate este posibila in cazul solutiilor HR în cloud – cum este programul de administrarea personalului de la Sincron HR Software. Tehnologia in cloud permite inlocuirea aplicatiilor sau programelor descarcate si stocate pe calculator sau server cu aplicatii internet.

Mai mult decat atat, Sincron HR este gandita ca solutie mobile-first, putand fi utilizata in cele mai bune conditii de pe orice dispozitiv mobil.

  1. De la administrarea de personal la managementul talentelor

Una dintre tendintele ultimilor ani este aceea a unei abordari diferite a angajatilor, moderna si cuprinzatoare, ce vizeaza managementul resurselor umane sau al talentelor mai degraba decat doar administrarea de personal.

Din ce in ce mai multe companii inteleg importanta extinderii preocuparii departamentului de HR dincolo de managementul de personal, ce gestioneaza mai degraba aspectele administrative legate de prezenta angajatului in cadrul companiei.

Prin comparatie, o abordare ce vizeaza managementul resurselor umane va privi angajatii ca resurse valoroase pentru companie. Atragerea, motivarea, evolutia si engagement-ul angajatilor in cadrul companiei vor fi permanent urmarite prin initiative ce tin de zona de talent management, progresul lor fiind monitorizat si incurajat.

Acest tip de abordare este posibil si datorita existentei unui software de management al performantei angajatilor, ce poate prelua inclusiv o parte din sarcinile administrative ale specialistului HR.

Specialistul HR are, in acest fel, posibilitatea de a se dedica si altor activitati in afara celor administrative, agenda sa zilnica suferind modificari importante.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum imbunatateste un software HR activitatea specialistului in administrarea personalului":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Examenul de consultant fiscal 2020: Iata unde se va sustine
    • UPDATE 2020 Camera Consultantilor Fiscali anunta stabilirea modului prin care se va desfasura examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020. Asadar, examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020, se va desfasura in sistem ONLINE, avand in vedere recomandarile privind conduita sociala responsabila in prevenirea si combatere raspandirii coronavirusului...» citeste mai departe aici

  • Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!
    • Ordinul ANAF nr. 3.281/2020 a modificat continutul Declaratiei 394, astfel ca, incepand cu declaratia pe septembrie, sunteti obligat sa semnalizati tranzactiile cu persoane afiliate (intra aici rudele pana la gradul al III-lea inclusiv sau persoanele juridice la care detineti minimum 25% din actiuni). Obligatia se rezolva usor in declaratie, intrucat presupune simpla bifare a unei casute cu DA/NU (“S-au facut sau nu tranzactii cu persoanele afiliate in perioada de raportare vizata de...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare SOMAJULUI TEHNIC, modificate din nou (Ordinul 1432/2020)
    • Ordinul nr. 1432/2020 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial,...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2020- termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale
    • Data de 30 septembrie 2020 este termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale. Astfel, reamintim contribuabililor ca mai au la dispozitie o singura zi pentru a depune urmatoarele formulare: 1. depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 de catre entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei: -entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot deduce din impozit costurile caselor de marcat achizitionate incepand cu anul 2018
    • Prin Legea nr. 153/2020 publicata in M.Of. nr. 659 din 24.07.2020 s- a reglementat facilitatea fiscala privind deducerea costului de achizitie al noilor aparate de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare din impozitul datorat, fie ca este vorba de impozit pe profit, impozit specific, impozit pe veniturile microintreprinderilor ori impozit pe veniturile din activitati independente. Nu este vorba de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020
    • Specialistul Irina Dumitrescu a analizat cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020: 1. O.M.M.P.S. nr. 1.426/2020 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016