Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE

19-Mar-2015
1174

Registrul central al comertului si registrele comertului de pe langa tribunale vor face parte din sistemul de interconectare a registrului comertului din statele membre ale Uniunii Europene, potrivit unui proiect de lege, adoptat la inceputul lui 2015 de Guvern, care transpune o directiva a Uniunii Europene (2012/17/UE).



Sistemul de interconectare a registrelor comertului va fi constituit din registrele comertului din toate statele membre ale UE si platforma centrala europeana*. Acesta va deveni functional la 17 iulie 2017, dar, pana la aceasta data, statele membre si Comisia Europeana urmeaza sa intreprinda demersurile legislative si administrative necesare pentru operationalizarea sistemului, cu respectarea termenelor intermediare prevazute in Directiva.

Interconetarea are scopul sa contribuie la stimularea competitivitatii intreprinderilor europene, prin reducerea sarcinilor administrative si cresterea certitudinii juridice si a transparentei mediului de afaceri.

Conform proiectului de act normativ si directivei transpuse, punctul de acces electronic la sistemul de interconectare va fi, la nivel european, portalul european e-Justitie (e-Justice), iar, la nivel national, va fi registrul central al comertului, tinut de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).

Prin sistemul de interconectare a registrelor comertului, registrul central al comertului va pune la dispozitia publicului documentele si informatiile referitoare la operatorii economici inregistrati in registrul comertului din Romania, dar si in alte state membre.

Urmatoarele informatii vor fi disponibile gratuit, prin sistemul de interconectare, pe pagina de internet a ONRC sau pe portalul de servicii online al acestuia:

- denumirea si forma juridica a persoanei inregistrate in registrul comertului;
- sediul social/profesional al persoanei inregistrate in registrul comertului si statul membru in care este inmatriculata;
- numarul de ordine din registrul comertului al persoanei inmatriculate/inregistrate, identificatorul unic la nivel european si codul unic de inregistrare fiscal;
- starea firmei.

ONRC va asigura interoperabililatea registrului central al comertului si a registrelor teritoriale cu sistemul european, documentele si informatiile fiind disponibile in format standard de mesaj, accesibile prin mijloace electronice, cu respectarea standardelor de securitate pentru transmisia si schimbul de date, in conditiile legii.

Pentru identificare, inclusiv in comunicarea dintre registrele comertului din statele membre prin sistemul de interconectare, persoanele fizice si juridice inregistrate in registrul comertului vor avea si un identificator unic la nivel european EUID, care include elementul de identificare al Romaniei, elementul de identificare al registrului national, numarul persoanei din registrul respectiv si, daca este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare. Structura identificatorului unic la nivel european (EUID) se va aproba prin ordin al ministrului justitiei.

Potrivit proiectului de lege, ONRC va publica pe pagina sa de internet si pe portalul de servicii online si va transmite spre publicare pe portalul european e-Justitie informatii actualizate privind legislatia nationala in ceea ce priveste publicitatea si opozabilitatea fata de terti a acetelor, faptelor si mentiunilor persoanelor supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului. Aceste dispozitii se preconizeaza a intra in vigoare dupa publicarea legii in Monitorul Oficial.

De asemenea, se prevede a fi de imediata aplicare dispozitiile ce instituie un termen maxim al procedurii de inregistrare in registrul comertului si de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei (21 zile de la depunerea cererii la registrul comertului), institutiile publice implicate in procedura fiind cele care sunt tinute a-si imbunatati procedurile interne pentru ca acest termen sa poata fi respectat.

Totodata, proiectul de lege include si alte modificari ce vizeaza, in principal:

imbunatatirea mecanismelor legale de dizolvare, lichidare si radiere, inclusiv prin corelarea cu dispozitiile Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, facilitandu-se solutionarea cu celeritate a cererilor care privesc aceste proceduri;
transferul competentei de prelungire a perioadei de lichidare voluntara de la tribunal la oficiul registrului comertului, aceasta fiind de natura sa reduca/sa simplifice formalitatile de lichidare, precum si de a degreva instantele judecatoresti;
radierea, din oficiu, de catre registrul comertului a societatilor aflate in lichidare (voluntara) de mai mult de 7 ani.

* Platforma centrala europeana este o platforma informatica pe care se stocheaza informatiile cu titlu gratuit care vor fi puse la dispozitie de toate registrele comertului din statele membre UE si prin care se realizeaza interconectarea registrelor europene ale comertului. Tot ce se afla stocat pe aceasta platforma va fi deschis publicului prin punctul de acces e-Justitie (e-Justice). Aceasta platforma se realizeaza de catre CE si se finanteaza din bugetul general al UE.


Sursa: ONRC

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul taie mii de posturi din administratie
    • Ministerul Finantelor a initiat recent un proiect de act normativ potrivit caruia mii de posturi vacante vor fi taiate de la ministerele Guvernului, cele mai multe fiind chiar de la Fisc. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat sambata ca sunt vizate peste 4.000 de posturi din administratie, inclusiv functii de conducere. Cele mai multe posturi taiate vor fi din Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). "Este vorba si de posturi bugetate si nebugetate, pentru ca nu...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112
    • In studiul de caz propus astazi spre analiza, unul dintre specialistii nostri va arata care este regimul fiscal al unei societati comerciale cu domiciliu fiscal la sediu social al unitatii care nu are salariati. In schimb, are deschise doua puncte de lucru in aceeasi localitate cu sediu social cu mai mult de 5 salariati fiecare. Unitatea are obligatie declararii punctelor de lucru la ANAF cu primire de cod fiscal? Ce obligatii exista in Declaratia 112 lunara si cum va trebui declarat impozitul...» citeste mai departe aici

  • Reducerea cotei de TVA la cazare: Cum se aplica cota pentru serviciile din octombrie si noiembrie
    • Conform modificarilor aduse de O.U.G. nr. 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu 01 noiembrie 2018 se aplica cota de 5% pentru cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping. Ca regula generala, art. 291 alin. (4) din Codul fiscal stabileste ca TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator. Prin...» citeste mai departe aici

  • INS: Preturile de consum, in crestere. Inflatia, in scadere la 4,3%
    • Datele publicate, luni, de Institutul National de Statistica (INS) arata ca rata anuala a inflatiei in octombrie a scazut de la 5,03% - in septembrie, la 4,3% in octombrie, in timp ce marfurile nealimentare s-au scumpit cu 5,27%, iar cele alimentare cu 3,73%. Daca in luna mai a acestui an s-a inregistrat cea mai ridicata rata a inflatiei, respectiv 5,41% (cel mai ridicat nivel din februarie 2013, cand cresterea preturilor de consum a fost de 5,65%), in luna octombrie situatia este mult mai buna....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016