Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE

19-Mar-2015
2357

Registrul central al comertului si registrele comertului de pe langa tribunale vor face parte din sistemul de interconectare a registrului comertului din statele membre ale Uniunii Europene, potrivit unui proiect de lege, adoptat la inceputul lui 2015 de Guvern, care transpune o directiva a Uniunii Europene (2012/17/UE).



Sistemul de interconectare a registrelor comertului va fi constituit din registrele comertului din toate statele membre ale UE si platforma centrala europeana*. Acesta va deveni functional la 17 iulie 2017, dar, pana la aceasta data, statele membre si Comisia Europeana urmeaza sa intreprinda demersurile legislative si administrative necesare pentru operationalizarea sistemului, cu respectarea termenelor intermediare prevazute in Directiva.

Interconetarea are scopul sa contribuie la stimularea competitivitatii intreprinderilor europene, prin reducerea sarcinilor administrative si cresterea certitudinii juridice si a transparentei mediului de afaceri.

Conform proiectului de act normativ si directivei transpuse, punctul de acces electronic la sistemul de interconectare va fi, la nivel european, portalul european e-Justitie (e-Justice), iar, la nivel national, va fi registrul central al comertului, tinut de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).

Prin sistemul de interconectare a registrelor comertului, registrul central al comertului va pune la dispozitia publicului documentele si informatiile referitoare la operatorii economici inregistrati in registrul comertului din Romania, dar si in alte state membre.

Urmatoarele informatii vor fi disponibile gratuit, prin sistemul de interconectare, pe pagina de internet a ONRC sau pe portalul de servicii online al acestuia:

- denumirea si forma juridica a persoanei inregistrate in registrul comertului;
- sediul social/profesional al persoanei inregistrate in registrul comertului si statul membru in care este inmatriculata;
- numarul de ordine din registrul comertului al persoanei inmatriculate/inregistrate, identificatorul unic la nivel european si codul unic de inregistrare fiscal;
- starea firmei.

ONRC va asigura interoperabililatea registrului central al comertului si a registrelor teritoriale cu sistemul european, documentele si informatiile fiind disponibile in format standard de mesaj, accesibile prin mijloace electronice, cu respectarea standardelor de securitate pentru transmisia si schimbul de date, in conditiile legii.

Pentru identificare, inclusiv in comunicarea dintre registrele comertului din statele membre prin sistemul de interconectare, persoanele fizice si juridice inregistrate in registrul comertului vor avea si un identificator unic la nivel european EUID, care include elementul de identificare al Romaniei, elementul de identificare al registrului national, numarul persoanei din registrul respectiv si, daca este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare. Structura identificatorului unic la nivel european (EUID) se va aproba prin ordin al ministrului justitiei.

Potrivit proiectului de lege, ONRC va publica pe pagina sa de internet si pe portalul de servicii online si va transmite spre publicare pe portalul european e-Justitie informatii actualizate privind legislatia nationala in ceea ce priveste publicitatea si opozabilitatea fata de terti a acetelor, faptelor si mentiunilor persoanelor supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului. Aceste dispozitii se preconizeaza a intra in vigoare dupa publicarea legii in Monitorul Oficial.

De asemenea, se prevede a fi de imediata aplicare dispozitiile ce instituie un termen maxim al procedurii de inregistrare in registrul comertului si de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei (21 zile de la depunerea cererii la registrul comertului), institutiile publice implicate in procedura fiind cele care sunt tinute a-si imbunatati procedurile interne pentru ca acest termen sa poata fi respectat.

Totodata, proiectul de lege include si alte modificari ce vizeaza, in principal:

imbunatatirea mecanismelor legale de dizolvare, lichidare si radiere, inclusiv prin corelarea cu dispozitiile Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, facilitandu-se solutionarea cu celeritate a cererilor care privesc aceste proceduri;
transferul competentei de prelungire a perioadei de lichidare voluntara de la tribunal la oficiul registrului comertului, aceasta fiind de natura sa reduca/sa simplifice formalitatile de lichidare, precum si de a degreva instantele judecatoresti;
radierea, din oficiu, de catre registrul comertului a societatilor aflate in lichidare (voluntara) de mai mult de 7 ani.

* Platforma centrala europeana este o platforma informatica pe care se stocheaza informatiile cu titlu gratuit care vor fi puse la dispozitie de toate registrele comertului din statele membre UE si prin care se realizeaza interconectarea registrelor europene ale comertului. Tot ce se afla stocat pe aceasta platforma va fi deschis publicului prin punctul de acces e-Justitie (e-Justice). Aceasta platforma se realizeaza de catre CE si se finanteaza din bugetul general al UE.


Sursa: ONRC

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016