Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE

19-Mar-2015
1240

Registrul central al comertului si registrele comertului de pe langa tribunale vor face parte din sistemul de interconectare a registrului comertului din statele membre ale Uniunii Europene, potrivit unui proiect de lege, adoptat la inceputul lui 2015 de Guvern, care transpune o directiva a Uniunii Europene (2012/17/UE).



Sistemul de interconectare a registrelor comertului va fi constituit din registrele comertului din toate statele membre ale UE si platforma centrala europeana*. Acesta va deveni functional la 17 iulie 2017, dar, pana la aceasta data, statele membre si Comisia Europeana urmeaza sa intreprinda demersurile legislative si administrative necesare pentru operationalizarea sistemului, cu respectarea termenelor intermediare prevazute in Directiva.

Interconetarea are scopul sa contribuie la stimularea competitivitatii intreprinderilor europene, prin reducerea sarcinilor administrative si cresterea certitudinii juridice si a transparentei mediului de afaceri.

Conform proiectului de act normativ si directivei transpuse, punctul de acces electronic la sistemul de interconectare va fi, la nivel european, portalul european e-Justitie (e-Justice), iar, la nivel national, va fi registrul central al comertului, tinut de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).

Prin sistemul de interconectare a registrelor comertului, registrul central al comertului va pune la dispozitia publicului documentele si informatiile referitoare la operatorii economici inregistrati in registrul comertului din Romania, dar si in alte state membre.

Urmatoarele informatii vor fi disponibile gratuit, prin sistemul de interconectare, pe pagina de internet a ONRC sau pe portalul de servicii online al acestuia:

- denumirea si forma juridica a persoanei inregistrate in registrul comertului;
- sediul social/profesional al persoanei inregistrate in registrul comertului si statul membru in care este inmatriculata;
- numarul de ordine din registrul comertului al persoanei inmatriculate/inregistrate, identificatorul unic la nivel european si codul unic de inregistrare fiscal;
- starea firmei.

ONRC va asigura interoperabililatea registrului central al comertului si a registrelor teritoriale cu sistemul european, documentele si informatiile fiind disponibile in format standard de mesaj, accesibile prin mijloace electronice, cu respectarea standardelor de securitate pentru transmisia si schimbul de date, in conditiile legii.

Pentru identificare, inclusiv in comunicarea dintre registrele comertului din statele membre prin sistemul de interconectare, persoanele fizice si juridice inregistrate in registrul comertului vor avea si un identificator unic la nivel european EUID, care include elementul de identificare al Romaniei, elementul de identificare al registrului national, numarul persoanei din registrul respectiv si, daca este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare. Structura identificatorului unic la nivel european (EUID) se va aproba prin ordin al ministrului justitiei.

Potrivit proiectului de lege, ONRC va publica pe pagina sa de internet si pe portalul de servicii online si va transmite spre publicare pe portalul european e-Justitie informatii actualizate privind legislatia nationala in ceea ce priveste publicitatea si opozabilitatea fata de terti a acetelor, faptelor si mentiunilor persoanelor supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului. Aceste dispozitii se preconizeaza a intra in vigoare dupa publicarea legii in Monitorul Oficial.

De asemenea, se prevede a fi de imediata aplicare dispozitiile ce instituie un termen maxim al procedurii de inregistrare in registrul comertului si de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei (21 zile de la depunerea cererii la registrul comertului), institutiile publice implicate in procedura fiind cele care sunt tinute a-si imbunatati procedurile interne pentru ca acest termen sa poata fi respectat.

Totodata, proiectul de lege include si alte modificari ce vizeaza, in principal:

imbunatatirea mecanismelor legale de dizolvare, lichidare si radiere, inclusiv prin corelarea cu dispozitiile Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, facilitandu-se solutionarea cu celeritate a cererilor care privesc aceste proceduri;
transferul competentei de prelungire a perioadei de lichidare voluntara de la tribunal la oficiul registrului comertului, aceasta fiind de natura sa reduca/sa simplifice formalitatile de lichidare, precum si de a degreva instantele judecatoresti;
radierea, din oficiu, de catre registrul comertului a societatilor aflate in lichidare (voluntara) de mai mult de 7 ani.

* Platforma centrala europeana este o platforma informatica pe care se stocheaza informatiile cu titlu gratuit care vor fi puse la dispozitie de toate registrele comertului din statele membre UE si prin care se realizeaza interconectarea registrelor europene ale comertului. Tot ce se afla stocat pe aceasta platforma va fi deschis publicului prin punctul de acces e-Justitie (e-Justice). Aceasta platforma se realizeaza de catre CE si se finanteaza din bugetul general al UE.


Sursa: ONRC

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Amortizarea fiscala a mijloacelor fixe cu valoare mai mica de 2.500 lei. Completare D 101
    • "Am inregistrat in cursul anului 2018 mijloace fixe cu valoare mai mica de 2.500 RON si le amortizez pe 3 ani. Ce completez in Declaratia 101 la randul 11.3 Amortizare fiscala integrala a mijloacelor fixe care la data intrarii in patrimoniu au o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului. Rezulta ca amortizarea fiscala in 101 va fi mai mare decat cea contabila?" Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 28 alin. (2) din Codul fiscal, mijloacele fixe...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru angajatorii care incadreaza in munca parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) reaminteste angajatorilor ca pot beneficia de o serie de beneficii in cazul in care incadreaza in munca someri, parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, proaspat absolventi etc. Intr-un comunicat de presa remis, miercuri, 20 martie 2019, ANOFM arata ca aplica o serie de masuri active ce vizeaza integrarea pe piata muncii a somerilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca. “Printre masurile destinate...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica programul Prima masina: Persoanele fizice vor putea achizitiona si masini electrice
    • In sedinta de Guvern de marti, 19 martie, Executivul a aprobat modificarile si completarile aduse de Ministerul Finantelor Publice (MFP) programului de simulare a cumpararii de autoturisme noi – Prima masina, aprobat prin OUG nr.66/2014. Datorita acestui program, persoanele fizice care doresc sa achizitioneze un autoturism nou au facilitat accesul la credite garantate in proportie de 50% de catre stat, pe o perioada de maximum 5 ani. In program, se pot inscrie inclusiv persoanele care au...» citeste mai departe aici

  • Informare ANOFM: Sute de locuri de munca in SEE pentru romani
    • Marea Britanie inca ii asteapta cu bratele deschise pe romani. Dintr-un total de aproape 400 de locuri de munca vacante in Spatiul Economic European, peste 40% sunt in Marea Britanie, potrivit datelor puse la dispozitie de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. Angajatorii din Spatiul Economic European ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 395 locuri de munca vacante. Romanii care isi doresc sa lucreze in tari precum Italia, Spania, Grecia, Franta, ar putea sa se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016