Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE

19-Mar-2015
1205

Registrul central al comertului si registrele comertului de pe langa tribunale vor face parte din sistemul de interconectare a registrului comertului din statele membre ale Uniunii Europene, potrivit unui proiect de lege, adoptat la inceputul lui 2015 de Guvern, care transpune o directiva a Uniunii Europene (2012/17/UE).



Sistemul de interconectare a registrelor comertului va fi constituit din registrele comertului din toate statele membre ale UE si platforma centrala europeana*. Acesta va deveni functional la 17 iulie 2017, dar, pana la aceasta data, statele membre si Comisia Europeana urmeaza sa intreprinda demersurile legislative si administrative necesare pentru operationalizarea sistemului, cu respectarea termenelor intermediare prevazute in Directiva.

Interconetarea are scopul sa contribuie la stimularea competitivitatii intreprinderilor europene, prin reducerea sarcinilor administrative si cresterea certitudinii juridice si a transparentei mediului de afaceri.

Conform proiectului de act normativ si directivei transpuse, punctul de acces electronic la sistemul de interconectare va fi, la nivel european, portalul european e-Justitie (e-Justice), iar, la nivel national, va fi registrul central al comertului, tinut de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).

Prin sistemul de interconectare a registrelor comertului, registrul central al comertului va pune la dispozitia publicului documentele si informatiile referitoare la operatorii economici inregistrati in registrul comertului din Romania, dar si in alte state membre.

Urmatoarele informatii vor fi disponibile gratuit, prin sistemul de interconectare, pe pagina de internet a ONRC sau pe portalul de servicii online al acestuia:

- denumirea si forma juridica a persoanei inregistrate in registrul comertului;
- sediul social/profesional al persoanei inregistrate in registrul comertului si statul membru in care este inmatriculata;
- numarul de ordine din registrul comertului al persoanei inmatriculate/inregistrate, identificatorul unic la nivel european si codul unic de inregistrare fiscal;
- starea firmei.

ONRC va asigura interoperabililatea registrului central al comertului si a registrelor teritoriale cu sistemul european, documentele si informatiile fiind disponibile in format standard de mesaj, accesibile prin mijloace electronice, cu respectarea standardelor de securitate pentru transmisia si schimbul de date, in conditiile legii.

Pentru identificare, inclusiv in comunicarea dintre registrele comertului din statele membre prin sistemul de interconectare, persoanele fizice si juridice inregistrate in registrul comertului vor avea si un identificator unic la nivel european EUID, care include elementul de identificare al Romaniei, elementul de identificare al registrului national, numarul persoanei din registrul respectiv si, daca este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare. Structura identificatorului unic la nivel european (EUID) se va aproba prin ordin al ministrului justitiei.

Potrivit proiectului de lege, ONRC va publica pe pagina sa de internet si pe portalul de servicii online si va transmite spre publicare pe portalul european e-Justitie informatii actualizate privind legislatia nationala in ceea ce priveste publicitatea si opozabilitatea fata de terti a acetelor, faptelor si mentiunilor persoanelor supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului. Aceste dispozitii se preconizeaza a intra in vigoare dupa publicarea legii in Monitorul Oficial.

De asemenea, se prevede a fi de imediata aplicare dispozitiile ce instituie un termen maxim al procedurii de inregistrare in registrul comertului si de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei (21 zile de la depunerea cererii la registrul comertului), institutiile publice implicate in procedura fiind cele care sunt tinute a-si imbunatati procedurile interne pentru ca acest termen sa poata fi respectat.

Totodata, proiectul de lege include si alte modificari ce vizeaza, in principal:

imbunatatirea mecanismelor legale de dizolvare, lichidare si radiere, inclusiv prin corelarea cu dispozitiile Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, facilitandu-se solutionarea cu celeritate a cererilor care privesc aceste proceduri;
transferul competentei de prelungire a perioadei de lichidare voluntara de la tribunal la oficiul registrului comertului, aceasta fiind de natura sa reduca/sa simplifice formalitatile de lichidare, precum si de a degreva instantele judecatoresti;
radierea, din oficiu, de catre registrul comertului a societatilor aflate in lichidare (voluntara) de mai mult de 7 ani.

* Platforma centrala europeana este o platforma informatica pe care se stocheaza informatiile cu titlu gratuit care vor fi puse la dispozitie de toate registrele comertului din statele membre UE si prin care se realizeaza interconectarea registrelor europene ale comertului. Tot ce se afla stocat pe aceasta platforma va fi deschis publicului prin punctul de acces e-Justitie (e-Justice). Aceasta platforma se realizeaza de catre CE si se finanteaza din bugetul general al UE.


Sursa: ONRC

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registrul Comertului, interconectat la sistemul registrului comertului din statele UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016