Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 100. Descarca ultima versiune pentru 2025

16-Dec-2024
66030
Declaratia 100. Descarca ultima versiune pentru 2025

Declaratia 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se foloseste pentru declararea impozitelor si taxelor datorate la bugetul de stat, precum impozitul pe venit, TVA, accizele sau alte contributii fiscale. Pentru contribuabilii care au de platit obligatii fiscale in 2025 este important sa fie utilizata cea mai recenta versiune a formularului, actualizata conform reglementarilor in vigoare. In acest articol iti oferim detalii importante despre declaratia 100, inclusiv cum se completeaza corect si care este termenul de depunere!

Ce este declaratia 100

Declaratia 100 este formularul oficial utilizat pentru raportarea si plata obligatiilor fiscale catre bugetul de stat de catre toti contribuabilii care datoreaza impozite si contributii fiscale. Documentul este esential pentru conformarea fiscala, permitand calcularea si plata corecta a obligatiilor fiscale. Completarea incorecta/incompleta si nerespectarea termenelor de depunere a declaratiei poate duce la plata penalitatilor si alte sanctiuni fiscale.

Cine are obligatia depunerii declaratiei 100 la ANAF

Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat se completeaza si se depune de catre toti contribuabilii carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, obligatiile declarative si de plata pentru impozitele si taxele cuprinse in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa 3 la Ordinul OPANAF nr. 587 din 1 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Printre principalele obligatii fiscale ce sunt cuprinse in Nomenclatorul mai sus mentionat se numara:
  • Plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, datorate de institutii de credit, persoane juridice romane, si de sucursalele din Romania ale institutiilor de credit, persoane juridice straine 
  • Impozit pe profit/plati anticipate in contul impozitului pe profit anual datorat/datorate de persoane juridice romane si straine
  • Impozit pe dividende distribuite/platite persoanelor juridice 
  • Impozit pe veniturile microintreprinderilor 
  • Impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice 
  • Impozit pe veniturile din dobanzi 
  • Impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice 
  • Impozit pe veniturile din premii si jocuri de noroc
  • Impozit pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal 
  • Impozit pe veniturile din alte surse 
  • Accize pentru diverse produse
  • Taxa de viciu 
  • Taxa pentru videoloterie 
  • Impozit pe cifra de afaceri datorat de institutiile de credit - persoane juridice romane 
  • Impozit pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor 

Lista tuturor obligatiilor de plata din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat poate fi gasita AICI»

Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal - o lucrare exceptionala ce sintetizeaza cele mai importante modificari fiscal-contabile care va vor afecta activitatea in 2025!

Instructiuni de completare declaratie 100

Declaratia 100 se descarca de pe site-ul ANAF si se completeaza cu ajutorul programului de asistenta. Formularul poate fi:
depus la organul fiscal competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat conform legii, transmis prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. 

Pentru declararea unei obligatii de plata, pentru aceeasi perioada de raportare, nu se utilizeaza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale. In situatia in care platitorul de impozite sau taxe a utilizat pentru aceeasi obligatie de plata si aceeasi perioada de raportare mai multe metode de depunere, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii. 

Daca declaratia D100 afost depusa la ANAF pentru o perioada de raportare si nu au fost cuprinse toate taxele si impozitele pentru care este prevazuta, conform legii, platitorul depune un formular referitor la aceeasi perioada de raportare, pentru impozitele ori taxele nedeclarate initial. 

Detalii despre cum se completeaza corect declaratia 100 pot fi gasite pe site-ul ANAF – AICI»

Cand se depune declaratia 100 in anul 2025

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se depune la ANAF in urmatoarele termene prevazute de lege:
  • Lunar sau trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare
  • Alte termene de plata – pentru anumite obligatii de plata

Declaratia 100 se depune LUNAR pentru:
  • impozit retinut la sursa, conform legislatiei specifice privind impozitul pe venitul persoanelor fizice
  • accizele pentru care nu sunt prevazute expres alte termene de plata
  • impozit la titeiul din productia interna; 
  • impozit pe dividende distribuite persoanelor juridice;
  •  impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti;
  • varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate 
  • taxa anuala de autorizare a jocurilor de noroc 
  • contributii pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate 
  • impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural 
  • impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale 
  • impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale 

Declaratia 100 se depune TRIMESTRIAL pentru:

a) plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, datorate de societati comerciale bancare, persoane juridice romane, si de sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine (trimestrele I ? IV); 

b) impozitul pe profit datorat de persoane juridice romane, altele decat cele prevazute la lit. a) si c), precum si de catre persoanele juridice cu sediul social in Romania, infiintate potrivit legislatiei europene (trimestrele I ? III); 

c) plati anticipate, in contul impozitului pe profit, datorate in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuate de catre persoanele juridice, altele decat cele de la lit. a), precum si de catre persoanele juridice cu sediul social in Romania, infiintate potrivit legislatiei europene, care au optat pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial (trimestrele I ? IV);

d) impozitul pe profit din asociere datorat de persoane fizice, rezidente si nerezidente (trimestrele I ? III); 

e) impozitul pe profit datorat de persoane juridice straine, altele decat cele prevazute la lit. a)

f) impozit pe veniturile microintreprinderilor; 

g) redevente miniere si petroliere; 

h) facilitatile fiscale prevazute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare; 

i) redevente rezultate din contractele de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola.

Declaratia 100 se depune la ALTE TERMENE decat cele mentionate mai sus in urmatoarele cazuri:
  • pana la data de 25 decembrie inclusiv a anului in curs pentru anul urmator, pentru obligatiile de plata reprezentand taxa pentru activitatea de prospectiune, explorare si exploatare a resurselor minerale, cuprinsa la pozitia nr. 21 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 11 la ordin; 
  • pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata: impozit pe veniturile din dobanzi, in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe castigul din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, in cazul societatilor inchise, si din transferul partilor sociale; impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice; taxe pentru organizarea si exploatarea jocurilor de noroc; varsaminte din profitul net al regiilor autonome; dividende de virat la bugetul de stat de catre autoritatile publice centrale. 
  • pana la termenul prevazut la art. 206^52 alin. (4) si (5) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru accizele datorate de operatorii economici, in situatiile prevazute la art. 206^7 alin. (1) lit. b) si c), alin. (7), (8) si (9) din aceeasi lege; 
  • pana la data de 25 a celei de?a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia, pentru obligatia de plata reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, datorata de persoanele prevazute la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, cu completarile ulterioare; 
  • pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator, in cazul definitivarii impozitului pe profit anual datorat de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, din activitatile desfasurate in asociere. Formularul se completeaza si se depune insotit de formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor"

Declaratia 100 model 2025

Va prezentam mai jos ultima varianta disponibila a declaratiei 100 (modelul este valabil din ianuarie 2024). Formularul poate fi descarcat in format PDF de pe site-ul ANAF – de AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016