
Raportul Special
realizat de specialisti
Vom vedea, prin cele ce urmeaza, care este termenul de declarare si de plata a taxei de stalp pentru 2016.
Potrivit art. 499 din Legea nr. 227/2015, plata impozitului pe constructii si depunerea declaratiei fiscale se efectueaza pana la data de 25 mai inclusiv a anului pentru care se datoreaza impozitul.
Impozitul pe constructii, declarat potrivit prevederilor de mai sus, se plateste in doua rate egale, pana la datele de 25 mai si 25 septembrie inclusiv.
Prin exceptie, contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului au obligatia de a declara si a plati impozitul pe constructii, determinat conform art. 498 alin. (1), pana la data incheierii perioadei din an in care persoana juridica a existat.
In consecinta, impozitul pe constructii se declara in cuantumul total al sumei datorate (integral), in Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat aferenta lunii aprilie 2016, cu termen maxim de depunere 25 mai 2016.
Plata impozitului astfel declarat se efectueaza:
- 50% din suma declarata, pana la data de 25 mai 2016 ;
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Examen Consultant Fiscal 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
O parte din TAXA DE STALP poate reveni primariilor la bugetele localeArticole similare
Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, publicate in Monitorul OficialTitlul III, Capitolul VI pct. 145 - 1491Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?Stoc la dispozitia unui client dintr-un stat membru UE - masuri de simplificareDocument portabil A1. Impozit si contributii sociale datorateUltimele articole
ANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiAi trimis o factura duplicata in SPV la migrarea ERP? Cum rezolvi fara sa risti sanctiuniFiscalitatea service-urilor auto si comertului cu autoturisme: 5 zone unde o incadrare gresita poate costa scumpImpozit pe teren redus cu pana la 100% pentru micii fermieri care cresc animale. Ce prevede proiectul de legeAdeverinta de asigurat devine exceptia dupa votul SenatuluiArticole similare
Descarcati ultima versiune pentru DECLARATIA 100. Cea mai noua actualizareDividende. Cum se plateste corect CASS-ul de catre persoana fizica?Obligatii fiscale cu termen de declarare si plata la 25 noiembrie 2009Venituri din servicii si din drepturi de autor obtinute de catre un nerezident. Ce obligatii fiscale apar?Completarea Declaratiei 101. Trimestrul IVUltimele articole
Cum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaImpozit dividende. Cota impozit pentru dividendele din 2024 si 2025 + MONOGRAFIE dividende interimareImpozit pe profit. Declari impozit pe trim. III in D100 sau D101 daca estimezi pierdere la finalul anuluiD100 ANAF. Mai poate fi depusa rectificativa D100 daca bilantul a fost trimis?Impozit chirii 2025. Cum trebuie completate D100 si D205 de catre firmeSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA