Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Societate inactiva. Ce declaratii se depun si ce presupune procedura de radiere?

16-Mar-2016
12172

In cazul urmator, pornim de la o societate fara activitate careia i s-a anulat cu 3 ani in urma inregistrarea in scopuri de TVA si care este inactiva la RECOM. Societatea a fost declarata inactiva si de catre Fisc.

Pana la aceasta data s-au depus bilant anual si D100 la trimestru. In noile conditii, de inactivitate declarata de RECOM si Fisc, vom vedea ce declaratii trebuie sa depuna firma, daca va depune bilantul, precum si ce presupune radierea acestei societati daca unul dintre actionari este actionar si administrator in cadrul altor societati (una aflata in faliment).

Daca societatea nu a obtinut un regim derogatoriu de declarare in temeiul art. 81 alin. 4 din vechiul Cod de procedura fiscala si OPANAF 1221/2009, atunci ea nu este exceptata de la obligativitatea depunerii declaratiilor pentru obligatiile fiscale cu care mai figureaza in vectorul fiscal (declaratia D100).

Si bilantul contabil/situatia financiara anuala trebuie depus intrucat declaratie de nedesfasurare de activitate se depune doar de catre persoanele juridice care de la constituire nu au desfasurat activitate, dupa cum se prevede la art. 36 alin. 2 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Radierea societatii implica parcurgerea tuturor etapelor incepand cu hotararea de dizolvare si pana la radierea propriu-zisa conform art. 237 din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, fara a fi influentata de faptul ca unul din actionari este acttionar/administator in cadrul altor societati, intre care una in faliment, avand in vedere ca societatea nu a avut activitate de o perioada mare de timp si, banuim, nu s-a pus problema ca aceasta ar detine active instrainate in frauda creditorilor de societatea aflata in faliment.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate inactiva. Ce declaratii se depun si ce presupune procedura de radiere?":
Rating:

Nota: 3.92 din 12 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016