Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Societate inactiva. Ce declaratii se depun si ce presupune procedura de radiere?

16-Mar-2016
18010

In cazul urmator, pornim de la o societate fara activitate careia i s-a anulat cu 3 ani in urma inregistrarea in scopuri de TVA si care este inactiva la RECOM. Societatea a fost declarata inactiva si de catre Fisc.

Pana la aceasta data s-au depus bilant anual si D100 la trimestru. In noile conditii, de inactivitate declarata de RECOM si Fisc, vom vedea ce declaratii trebuie sa depuna firma, daca va depune bilantul, precum si ce presupune radierea acestei societati daca unul dintre actionari este actionar si administrator in cadrul altor societati (una aflata in faliment).

Daca societatea nu a obtinut un regim derogatoriu de declarare in temeiul art. 81 alin. 4 din vechiul Cod de procedura fiscala si OPANAF 1221/2009, atunci ea nu este exceptata de la obligativitatea depunerii declaratiilor pentru obligatiile fiscale cu care mai figureaza in vectorul fiscal (declaratia D100).

Si bilantul contabil/situatia financiara anuala trebuie depus intrucat declaratie de nedesfasurare de activitate se depune doar de catre persoanele juridice care de la constituire nu au desfasurat activitate, dupa cum se prevede la art. 36 alin. 2 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Radierea societatii implica parcurgerea tuturor etapelor incepand cu hotararea de dizolvare si pana la radierea propriu-zisa conform art. 237 din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, fara a fi influentata de faptul ca unul din actionari este acttionar/administator in cadrul altor societati, intre care una in faliment, avand in vedere ca societatea nu a avut activitate de o perioada mare de timp si, banuim, nu s-a pus problema ca aceasta ar detine active instrainate in frauda creditorilor de societatea aflata in faliment.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate inactiva. Ce declaratii se depun si ce presupune procedura de radiere?":
Rating:

Nota: 3.68 din 14 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Anumite categorii de contribuabili au obligatia de a depune situatiile financiare pe anul 2020 pana pe data de 30 aprilie 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza, printr-un comunicat de presa, ca data de 30 aprilie 2021 reprezinta termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare pe anul 2020 pentru anumite categorii de contribuabili. Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor prevazute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul in Romania, precum si...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Luni, 26 aprilie 2021 - termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca luni, 26 aprilie 2021, este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • Cadoul Rentop&Straton pentru voi, de Paste: Reduceri de pana la 70%+ transport GRATUIT
    • Va multumim ca ne sunteti alaturi si va oferim cadouri speciale, de Paste: Reduceri de pana la 70% + transport GRATUIT. Aveti posibilitatea de a alege lucrari din mai multe domenii, precum Fiscalitate, Contabilitate sau Legislatia Muncii. Cadoul nostru pentru voi: Dintre lucrarile pe care le regasiti acum la pret REDUS de pana la 70% amintim: Registrul de Evidenta Fiscala PFA - reducere de 60% Obtineti venituri din activitati independente? Sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016