Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este oficial! Din 6 decembrie 2023 se aplica noi reguli pentru administrarea contribuabililor mari si mijlocii, conform Ordinului 1945/2023

07-Dec-2023
2310
Este oficial! Din 6 decembrie 2023 se aplica noi reguli pentru administrarea contribuabililor mari si mijlocii, conform Ordinului 1945/2023

Conform legislatiei in vigoare, listele contribuabililor mari si mijlocii trebuie actualizate pana la inceputul anului 2024. In acest sens, a fost publicat Ordinul 1945/2023 care contine noi reguli pentru administrarea contribuabililor.

Ordinul1.945 din 28 noiembrie 2023pentru modificarea si completarea unor ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mari si mijlocii a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1097 din 6 decembrie 2023.

Noi reguli pentru incadrarea contribuabililor mari

Prin exceptie de la alin. (1) lit. a), nu sunt administrati de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili contribuabilii mari care:

a) au fost declarati insolvabili potrivit art. 265 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, pana la data selectiei/actualizarii;

b) s-au aflat in procedura insolventei deschisa prin sentinta definitiva pronuntata pana la data selectiei/actualizarii;

c) au fost declarati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, pana la data selectiei/ actualizarii;

d) au fost declarati inactivi potrivit dispozitiilor art. 92 din Codul de procedura fiscala, pana la data selectiei/actualizarii;

e) au fost selectati anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin, conform criteriului participarii directe;

f) au fost selectati conform criteriului continuitatii, pana la data selectiei/actualizarii.

In termen de 10 zile lucratoare de la data inregistrarii fiscale, contribuabilii nou-infiintati prevazuti la alin. (2) lit. b)-d) se preiau in administrare de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, pe baza de protocol de predare-primire intocmit potrivit art. 9 alin. (2).

Contribuabilii care indeplinesc criteriile de selectie si care, de la data selectiei/actualizarii listelor si pana la data de 1 ianuarie a anului urmator, se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a)-d), cu exceptia celor prevazuti la art. 4 alin. (2) si (6), se administreaza de catre organele fiscale centrale in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al acestora.

In situatia in care, la data selectiei/actualizarii, acesti contribuabili se afla in administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, se predau organelor fiscale centrale in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al acestora, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile art. 9.

Noi reguli pentru incadrarea contribuabililor mijlocii

Prin exceptie, nu sunt administrati de catre administratiile judetene ale finantelor publice si de Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii constituita la nivelul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti contribuabilii mijlocii care: 

a) au fost declarati insolvabili potrivit art. 265 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, pana la data selectiei/actualizarii;

b) s-au aflat in procedura insolventei deschisa prin sentinta definitiva pronuntata pana la data selectiei/actualizarii;

c) au fost declarati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, pana la data selectiei/ actualizarii;

d) au fost declarati inactivi potrivit dispozitiilor art. 92 din Codul de procedura fiscala, pana la data selectiei/actualizarii;

e) au fost selectati, pana la data selectiei/actualizarii, conform criteriului continuitatii.

Sunt contribuabili mijlocii contribuabilii care nu intra in categoria marilor contribuabili, stabiliti in ordine descrescatoare in functie de criteriul de baza prevazut la art. 5, selectati in limita unui numar maxim de 20.000 de contribuabili.

Contribuabilii care indeplinesc criteriile de selectie si care, de la data selectiei/actualizarii listelor si pana la data de 1 ianuarie a anului urmator, se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 1 alin. (1 1) lit. a)-d), cu exceptia celor prevazuti la art. 4 alin. (3), se administreaza de catre organele fiscale centrale in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al acestora.

In situatia in care, la data selectiei/actualizarii, acesti contribuabili se afla in administrarea administratiilor judetene ale finantelor publice sau a Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, se predau organelor fiscale centrale in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al acestora, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile art. 9.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016