Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele modifica Codul de procedura fiscala. Anumite termene se proroga pana la data de 1 octombrie 2021

11-Iun-2021
2262
Ministerul Finantelor a publicat recent un nou Proiect de OUG privind prorogarea unor termene din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare. 
 

Extras din proiectul de OUG:

 
Luand in considerare prevederile Legii nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, prin care s-a statuat preluarea de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili si directiile generale regionale ale finantelor publice a activitatii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal in cadrul Ministerului Finantelor,
 
Avand in vedere faptul ca, in plus fata de atributiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, structurii de solutionare a contestatiilor ii revin si urmatoarele atributii:
 
-solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor care pana la aceasta modificare legislativa erau solutionate de organele fiscale emitente;
-reexaminarea deciziei de solutionare in conditiile prevazute de lege,
 
Activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal este desfasurata prin structuri organizate atat la nivelul aparatul propriu al Agentiei, cat si la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice si Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, fapt pentru care preluarea activitatii de solutionare a contestatiilor nu se poate realiza in absenta aprobarii modificarilor si completarilor actelor normative de organizare si functionare a Ministerului Finantelor si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
 
Tinand cont de faptul ca activitatea de solutionare a contestatiilor are si un rol regulator, in sensul ca vegheaza asupra aplicarii unitare a legislatiei fiscale, cu implicatii directe asupra colectarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat, precum si in stabilirea unei relatii de incredere intre contribuabil si administratia publica, preluarea activitatii trebuie sa se desfasoare fara sincope,
 
Deoarece preluarea acestei activitati reprezinta un proces laborios si de durata, presupunand atat elaborarea unei legislatii secundare/ tertiare, cat si efectuarea unor operatiuni administrative si organizatorice complexe,
 
Avand in vedere ca neadoptarea masurii de prorogare, in regim de urgenta, a termenului de preluare a activitatii de solutionare a contestatiilor, in absenta modificarilor organizatorice ale celor doua institutii va conduce la blocaje in cazul activitatii de solutionare a contestatiilor, precum si prejudicierea drepturilor contribuabililor in lipsa posibilitatii acestora de a-si exercita dreptul la aparare, 
 
Luand in considerare ca situatia prezentata intruneste premisele unei situatii urgente si extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ potrivit, neadoptarea acestor masuri, cu celeritate, putand avea consecinte negative, in sensul ca ar genera prejudicii atat asupra bugetului de stat cat si asupra drepturilor contribuabililor,
 
In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
 
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
 
 
Art. I - (1) Termenele prevazute la art. II – Dispozitii tranzitorii, punctul 9 si la 
art. III - Dispozitii finale din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea ?i completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum ?i aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1266 din 21 decembrie 2020, se proroga pana la data de 1 octombrie 2021.
 
 
 
 
 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici