Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele NU pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca au doar angajati cu CIM part-time

11-Nov-2022
22042
Firmele NU pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca au doar angajati cu CIM part-time

O clarificare privind OG 16/2022, va rog. In prezent societatea noastra este microintreprindere, adica plateste impozit pe venit 3% pentru ca nu are angajati. Daca nu angajeaza pe nimeni in 2023 va plati impozit pe profit. Dar daca la sfarsitul anului 2023 va angaja un salariat, atunci va putea opta pentru regimul de microintreprindere in 2024?

 

• Tip societate: S.R.L.

• Numar de angajati: 1-9 angajati

• Platitoare TVA: Da

• Cod CAEN: 7112


Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu: 

 

Incepand cu anul 2023 prevederile OG nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale, dau posibilitatea societatilor care indeplinesc conditiile enumerate de art. 47 sa opteze pentru impozitarea veniturilor realizate.


Printre cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca o companie pentru a aplica regimul optional al impozitului pe veniturile microintreprinderilor se numara, si aceea de a avea cel putin un salariat.

Prin exceptie, o firma fara salariati, nou infiintata dupa data de 1 ianuarie 2023, poate opta pentru aplicarea impozitului respectiv daca in maximum 30 de zile de la inregistrarea la Registrul Comertului, angajeaza o persoana (art. 48 alin. (3) din Codul fiscal).


Pentru respectarea conditiei de a avea cel putin un salariat, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Codului muncii.


In situatia prezentata in care societatea existenta in anul 2022 aplica prevederile titlului III din Codul fiscal (impozit pe veniturile microintreprinderilor) si nu detine angajati pana la 31.12.2022, aceasta devine platitoare de impozit pe profit incepand cu exercitiul 2023, fapt ce trebuie comunicat organului fiscal teritorial.


Avand in vedere ca aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor este optionala, societatea poate solicita obtinerea statutului fiscal de microintreprindere daca la sfarsitul anului 2023 indeplineste conditiile impuse de art. 47 si anume:

 

  • • a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro, din alte activitati decat cele prevazute la art. 47 alin. (1),
  • • are cel putin un salariat,
  • • nu are asociati care detin peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cel mult trei persoane juridice romane platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, inclusiv societatea d-voastra.

Optiunea se poate comunica pentru anul 2024 sau pentru exercitiile urmatoare, daca societatea nu a mai aplicat prevederile titlului III cu privire la impunerea veniturilor microintreprinderilor dupa data 1 ianuarie 2023.

 

BLACK FRIDAY a inceput cu reduceri de pana la 87% pentru sute de lucrari de fiscalitate! Transportul este GRATUIT la orice comanda, click AICI<<

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016