Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa postului si Regulamentul intern vor fi reintroduse, OBLIGATORIU, si de PFA-urile/ II-urile si IF-urile cu salariati

06-Oct-2022
2170
Fisa postului si Regulamentul intern vor fi reintroduse, OBLIGATORIU, si de PFA-urile/ II-urile si IF-urile cu salariati

Noua Lege care prevede reintroducerea Fisei postului si Regulamentului intern pentru firmele cu pana la 9 salariati a fost promulgata de Presedintele Romaniei si urmeaza sa fie publicata in Monitorul Oficial. De noile prevederi trebuie sa tina cont si PFA-urile/ II-urile si IF-urile.

OUG 37/2021 prevedea ca Fisa postului si Regulmentul intern pentru salariatii microintreprinderilor care au pana la 9 salariati sunt documente care pot fi intocmite optional de firme. Recent insa, ordonanta fost respinsa prin lege de Camera Deputatilor, iar documentele vor fi din nou obligatorii.

Conform noilor modificari, in continutul contractului individual de munca se vor regasi, in mod obligatoriu, informatii cu privire la Regulamentul Intern si Fisa postului pentru salariatii microintreprinderilor care au pana la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 2 milioane euro, echivalent in lei. In aceasta categorie intra si PFA-urile/ II-urile si IF-urile cu salariati. 

Reamintim ca prin OUG 37/2021 specificarea atributiilor postului se putea face verbal, astfel ca in continutul contractului individual de munca nu mai trebuia sa se regaseasca informatii cu privire la Fisa postului. 

Prin exceptie de la prevederile de mai sus, la solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul era obligat sa ii comunice in scris fisa postului cu specificarea atributiilor postului.

De asemenea, pentru salariatii mobili, salariatii care desfasurau munca la domiciliu si salariatii microintreprinderilor cu pana la 9 salariati angajatorul putea sa tina evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu salariatii prin acord scris, in functie de activitatea specifica desfasurata de catre acestia.

Regulamentul intern era intocmit de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016