Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Florin Jianu: Lipsa sustinerii antreprenoriatului este adevarata drama a societatii romanesti

06-Mar-2017
1843

Conform datelor publicate de catre Oficiul National al Registrului Comertului, in luna ianuarie 2017 s-a inregistrat cel mai mic numar de inmatriculari de persoane fizice si juridice (5475), comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016 (8288).

Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016, in luna ianuarie 2017, numarul inregistrarilor de persoane fizice si juridice a scazut cu 33,94%, in top 3 aflandu-se urmatoarele judete:

- Vrancea (-56,19%),

- Caras-Severin (-47,67%),

- Ialomita (-46,46%).

Singurul judet care a inregistrat o dinamica pozitiva a fost Tulcea, cu o valoare de 4,69%, datorata, in opinia noastra, de punerea in practica a singurului instrument financiar Investitii Teritorial Integrate (ITI) din Romania, in valoare de peste 1,1 miliarde de euro.

Primele 3 domenii de activitate cele mai afectate sunt reprezentate de intermedierile financiare si asigurarile (-86,52%), administratia publica si apararea, asigurarile sociale din sistemul public (-71,43%) si sanatatea si asistenta sociala (-57,38%). De asemenea, o scadere ingrijoratoare se constata si in domeniul IT (-36,76%).

In perioada 2012-2017, inregistrarea de persoane fizice si juridice a prezentat urmatoarele evolutii :

- in luna ianuarie 2017 (5475), a scazut cu 33,94% fata de acceasi perioada a anului 2016 (8288).
- in luna ianuarie 2016 (8288), a scazut cu 2,51% fata de acceasi perioada a anului 2015 (8501).
- in luna ianuarie 2015 (8501), a scazut cu 0,61% fata de acceasi perioada a anului 2014 (8515).
- in luna ianuarie 2014 (8515), a scazut cu 4,52% fata de acceasi perioada a anului 2013 (8918).
- in luna ianuarie 2013 (8918), a crescut cu 13,19% fata de acceasi perioada a anului 2012 (7879).
- in luna ianuarie 2012 (7879), a crescut cu 2,23% fata de acceasi perioada a anului 2011 (7545).

"Consider ca sunt trei cauze principale care au dus la scaderea drastica a numarului de firme inregistrate la inceputul acestui an. Prima este reprezentata de instabilitatea si lipsa predictibilitatii in societate, fapt ce a determinat ca mediul de afaceri sa reactioneze rapid si sa devina vulnerabil. in egala masura, consider ca birocratia (de exemplu, efectele formularului 088) si lipsa preventiei in activitatile de control ale institutiilor statului reprezinta un alt obstacol important in stimularea infiintarii de noi firme. Nu in ultimul rand, slaba accesibilitate a fondurilor nationale si neaccesarea fondurilor europene a contribuit considerabil la scaderea atractivitatii infiintarii unei firme.

Lipsa sustinerii antreprenoriatului este adevarata drama a societatii romanesti, drama pe care reprezentantii autoritatilor trebuie sa o constientizeze pentru a veni cu masuri adecvate de incurajare a infiintarii de noi firme si extindere a dezvoltarii celor deja existente! ", a precizat Florin JIANU.


Sursa: CNIPMMR

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016