Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Forta de munca pentru firme va fi imbunatatita cu sprijinul unor centre comunitare

28-Aug-2017
1561

In sedinta de Guvern de saptamana trecuta, Executivul a aprobat o hotarare care vizeaza procedura de constituire si functionare a centrelor comunitare de invatare permanenta, institutii care vor contribui la imbunatatirea continua a calificarii profesionale, potrivit cerintelor mediului de afaceri si in acord cu programele europene de educatie pe tot parcursul vietii, se transmite intr-un comunicat de presa. S-au aprobat, astfel, etapele privind acreditarea, evaluarea periodica, organizarea si functionarea centrelor comunitare de invatare permanenta.

Guvernul transmite ca centrele pot fi infiintate ca institutii publice de subordonare locala sau ca activitati pe langa o institutie de subordonare locala finantata integral din bugetul local, cu conditia incadrarii in numarul maxim de posturi al unitatii administrativ teritoriale, aprobat prin buget. Acestea pot fi finantate din venituri proprii ale autoritatilor locale, granturi sau alte tipuri de finantari interne si/sau externe, donatii, sponsorizari, taxe de participare, care sunt aprobate ca taxe speciale.

Centrele pot fi frecventate atat de copii, cat si de adulti, insa infiintarea lor are ca principala tinta incurajarea adultilor cu varste intre 25 si 64 de ani sa participe la activitati de invatare pe tot parcursul vietii, obiectivul fiind cresterea gradului de participare la astfel de activitati de la 1,5% cat este in prezent, la 10% in 2020.

Fiecare centru va acoperi minimum patru arii de competenta: management/coordonare, servicii educationale, utilizarea noilor tehnologii de informare si comunicare, administrativ-financiar.

Centrele comunitare isi propun urmatoarele:

Facilitarea integrarii/reintegrarii membrilor comunitatii pe piata muncii;

Cresterea sanselor de integrare socio-profesioala si de dezvoltare personala;
Cresterea nivelului de educatie a membrilor comunitatilor;

Identificarea periodica si satisfacerea nevoilor de educatie permanenta la nivelul comunitatii locale pentru toate categoriile: copii, tineret sau adulti;

Oferirea de informatii actualizate si complete referitoare la tipurile de servicii educationale formale si non-formale diponibile in comunitate;

Dezvoltarea si diversificarea serviciilor educationale si a competentelor sociale si profesionale.

Durata fiecarui program de formare este flexibila si se stabileste de coordonatorul activitatii si partenerii furnizori de educatie si formare. Competentele profesionale dobandite vor fi certificate prin documente care sa ateste cunostintele, abilitatile, calificarile obtinute dupa urmarea acestor programe. in functie de durata si specificul activitatii, aceste documente pot fi adeverinte, atestate, certificate de calificare profesionala, certificate de competente si diplome.

Sursa: Guvernul Romaniei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016