Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit aferent tichete cadou oferite in scopul stimularii vanzarilor

14-Oct-2010
6626
de Irina Coma

Intrebare:

Societatea X avand ca obiect de activitate Comertul cu ridicata al materialelor de constructii intentioneaza sa ofere tichete cadou in scopul stimularii vanzarilor persoanelor fizice angajate ale partenerilor nostrii din magazinele acestora. Scopul ocordarii acestor bonusuri este de al stimula pe vanzator sa prezinte caracteristicile si avantajele produselor cumparate de la compania noastra potentialilor cumparatori. Acestea se vor acorda in baza unui program stabilit de compania noastra si anume pentru o vanzare de 2.500 ron+ TVA se va acorda un tichet, pentru o vanzare de 5.000 ron + TVA se vor acorda doua tichete.

Intrebare:

Avand in vedere ca aceste tichete se acorda unor persoane fizice care nu sunt salariatii nostrii care sunt impozitele si contributiile ce trebuiesc platite si cum se vor declara. Ce documente trebuie sa avem?


Raspuns:

In conditiile in care tichetele cadou se acorda in scopul promovarii produselor si stimularii vanzarilor direct persoanelor fizice, salariati ai partenerilor dvs., acestea nefiind salariatii unitatii dvs., astfel de venituri sunt considerate pentru persoanele fizice ca fiind venituri din alte surse, fiind reglementate la art 78 din Codul fiscal, societatea care le acorda avand obligatia sa retina la sursa impozitul pe venit de 16%. In acest caz veti declara impozitul in Declaratia 100 la rubrica Impozit pe alte venituri ale persoanelor fizice. Tichetele cadou le veti acorda pe baza unor liste, care sa cuprinda semnatura persoanelor care le-au primit in cadrul campaniei respective.

Conform art. 21 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, sunt deductibile fiscal cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Cheltuiala cu aceste tichete cadou este deductibila la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista un regulament aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de marketing pentru promovarea produselor, stimularea vanzarilor, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare, persoane responsabile, beneficiarii tichetelor etc.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016