Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit dividende avansuri nejustificate. Se poate plati din profit impozitul datorat?

11-Oct-2012
10340
Analizam mai jos cazul unei societati care in anul 2010 a avut control financiar general. La momentul respectiv societatea avea in contul "avansuri de trezoreria" 542 o suma care depasea contravaloarea a 5.000 euro. Pentru aceasta suma organele de control au stabilit un impozit pe dividende 16% reprezentand 12.800 lei. In perioada 2010-2011-2012 pe aceasta tema a fost inregistrat un proces pe rol cu Finantele Romane, proces pierdut de societatea care va trebui sa plateasca aceasta suma de 12.800 lei reprezentand impozit pe dividende.

Vom vedea daca dividendele si impozitul pe dividende ar putea fi acoperite din alte rezerve contul 1068, unde au fost adunate profituri obtinute in anii 2005 pana la 2011, si ar putea fi platite din casa. In plus, se va stabili in ce masura este posibila reluarea rezervelor la profit si repartizarea pe dividende.


Raspuns:

In opinia noastra, efectul procesului si al sanctiunii aplicate de organele fiscale nu este o reincadrare a sumei din contul 542 "Avansuri de trezorerie" in contul 457 "Dividende de plata", ci o sanctiune pentru nejustificarea unor cheltuieli.

Din contextul intrebarii, intelegem ca la procese, societatea dvs chiar a incercat sa demonstreze ca aceste sume ridicate din societate nu sunt distribuiri de dividende, fapt de altfel ce nici nu ar putea sa fie, deoarece s-ar incalca egalitatea activ = pasiv a patrimoniului.

Probabil din interpretarea organului de control a situatiei de fata, se aplica prevederile de la art. 7 pct. 12 din Codul fiscal, ce stabilesc ca sumele cheltuite in favoarea participantilor la societate, in afara faptului ca sunt cheltuieli nedeductibile se asimileaza din punct de vedere fiscal cu o distribuire de dividende si sunt supuse impozitului pe dividend.

Prin urmare, noi consideram ca soldul contului 542 trebuie sa reflecte in continuare avansurile de trezorerie nejustificate, si nu inregistrate ca distribuiri de dividende.

Societatea inregistreaza cheltuiala cu acest impozit prin inregistrarea contabila:

635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 446 "Alte impozite si taxe-analitic impozit pe dividende", cheltuiala nedeductibila la determinarea impozitului pe profit.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016